אביבית בר זוהר, אביבית בר זוהר, אביבית בר זוהר, זה בעצם סיכום מקיף לפרק של אתמול. אביבית בר זוהר נכנסה לבית "האח הגדול" והכניסה בין רגע חיות ואור לבית השומם הזה. קצת אקשן, רגשות אשם, בלבלות לדיירים הוותיקים, אגו פגוע, דמעות, תמיכה, המון צבע למסך, וכל החומרים הנדרשים בשביל פרק ריאלטי מוצלח.



כניסת הדיירים המפורסמים רק הדגישה כפליים עד כמה הבית שומם ואנמי, לכן ניתן לזקוף את הביקורת שגרפה העונה החדשה בעיקר לליהוק לא מוצלח. נראה כי "האח הגדול" עלה על הבעיה והבין שרק אחת כמו בר זוהר תציל את המצב, ולא בכדי בחר להעניק לה זמן מסך כפול ומכופל על פני הדיירים המפורסמים האחרים, בתקווה שהקהל בבית ישאיר את האושייה, והריסים עד לגמר. ותכלס' היא הרבה, הרבה מעבר לתארים השטחיים הללו. כי למרות המוחצנות המוגזמת שלה, בר זוהר היא אישה עם ערכים, שיודעת דבר או שניים על החיים. ותודו שהלוק היומי של בר זוהר מתקבל נהדר בעדשות המצלמות של הבית שאפילו הן בעצמן כמעט שסגרו את הצמצם מרוב שהבית היה חשוך ורדום.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



ובמקום לתת לנו עוד מנות משעשעות מתוך סצנות סרטי בורקס של האיש והנשמה, טילטיל, קיבלנו את סימה בכר נובחת על סוגיית האוכל שעלתה בתחילת העונה וכבר מזמן לא רלוונטית. אבל כאמור סימה בכר תעשה הכל בשביל להפוך לרלוונטית, כי אין לה רומנים להציע. גם לא הומור, או תככים ומזימות, אלא רק ניסיון נואש להיות הכפרה של הבית, אלא שבמקום להיות כפרה היא רק בוחשת ובוחשת בקלחת.



ושמישהו יסביר לי מה נסגר עם נטע ברזני והאם כל הדבר הזה אמיתי או בדיחה לא מוצלחת. נאלצתי להעביר אחורה שוב ושוב בריפיט לשמוע את המונולוג המרגש של "אני לא אמרתי שאני מאוהבת" בו פצחה מול "האח הגדול", בניסיון לקלוט במימיקות שלה האם מדובר במשחק נהדר. נדהמתי לראות שהכל לגמרי טבעי ואותנטי ובקרב אנשים נורמטיביים מסתובבת לה אחת כמו נטע ברזני.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



נטע התאהבה באליאב (במידה ולא מדובר באסטרטגיה זולה), ואיך אפשר שלא. סופסוף הלב של הבית זכה לזמן מסך ראוי. וגילינו גברבר טהור, שרחוק מלהיות עוד דייר עממי ופשוט, כי הוא מורכב ורגיש ומסמיק מכל מחמאה, ומסביר לאורלי, סליחה למירב, שבשביל טנגו נדרש שניים אז שלא תנסה להלביש לו רומן עם נטע מבלי שהוא סגור על עצמו. והאחות שבחוץ שנאבקת בשבילה ובשבילו במחלת הסרטן אולי תזכה לקצת רגעי נחת מהצדדים היפים באישיותו של אליאב והרי לנו דייר ראוי אחד לגמר הגדול.



ומה עם ה"איט גירל" והרצה למיליון בדימוס, אדל בספלוב? היא נראית קצת כבויה, לא מרגישה שייכת וגם לא מעוניינת להשתייך, כי כבודה במקומה מונח, והיא כבר שייכת לעולם של כוכבים ולא לעולם של כאלה שרוצים להפוך לכוכבים.



"האח הגדול", מגי טביבי. צילום מסך
"האח הגדול", מגי טביבי. צילום מסך



ואיך אפשר לסיים את הטור מבלי להתייחס לרומן הגדול של הבית, מגי וישראל, שגם הקולות שבחוץ לא הצליחו לכבות את אש הלהבה הבוערת. מגי טביבי מתגלה כדמות ורסטילית. היא התחילה את העונה בעוצמה ובבולטות גדולה, עדיין מבלי לעורר בנו אמפתיה או רגש, אבל אז ירדה קרנה כשעוררה אנטגוניזם וכעס אצל הצופים כשנכנסה לרומן עם ישראל ובגדה בבן זוגה שבחוץ. הכניסה של בר זוהר לבית האח הגדול העלתה לסדר היום מחדש את הרומן האסור ומגי נאלצה להתמודד עם עצמה ועם ישראל ועם היחסים הבעייתיים. בדרכה הפיקחית היא הצליחה להפוך את הקערה על פיה, ומגיבור ספק מרושע היא סוללת את דרכה לליבו של הצופה, והרי לנו גיבור קלאסי לעונה.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך