קראו לזה כאן, או קנקן, או דודה זלדה מרמות השבים - זה עדיין ערוץ 1. כדי לחלץ את השלומיאליות המובנית יידרש כנראה הרבה יותר משינוי שם, הסכמי עבודה ואולפנים חדשים. השלומיאליות הישנה מרחפת באוויר, ספוגה בקירות. בין חלקיקי האיטונג. מי יודע כמה מונדיאלים עוד יצטרכו שם עד שתורגש בכל שידור המקצוענות המולדת של ערוץ 2, למשל.



כמה ירוקים צריכים להיות כדי לרכוש זכויות שידור במי יודע כמה הרבה כסף בלי לבצע ניסוי בודד על יבש. גאון טלוויזיה קטן כמוני לא היה צריך יותר מדי זמן כדי להבין שמשהו כאן דפוק לגמרי. בתחילה חשבתי שזו הטלוויזיה שלי. שבמקום 55 אינץ' השידור משתמש רק בחצי. 27 אינץ' מובטלים לגמרי. חשבתי שזו הטלוויזיה שלי, הלכתי לחדר אחר, וגם שם האבטלה הייתה ברורה. מיד אחר כך הרשת התחילה לרתוח והבנתי שאני לא הדפוק היחיד.



כשהתחילו לשפוך עליהם, הוציאו בתאגיד תגובה שבה האשימו את HBS. קנינו את השידור מהם, טענו, כמו עוד מדינות רבות, והאשמה מוטלת עליהם. אז הנה אני מגלה לכם סוד: לא יודע מה זה HBS. לא אכפת לי מי זה HBS. אני לא מתכוון לברר. כאילו שאקנה מכונית חדשה שאחרי יום ייפלו לה הדלתות ואלך לחברה והם יגידו לי: זה לא אנחנו, זה HBS. ואגיד שאם כך זה בסדר, אתם בחורים טובים, אטוס לבית החרושת באירופה לדפוק להם על השולחן.





ואחר כך הוסיפו לתגובה שיקנו את הזכויות הטובות כדי שנוכל לראות אותם כהמשך לשירות הטוב שהם מעניקים. מה שמזכיר לי - אם אפשר לספר עוד סיפור (כמעט אמיתי) - על אחד שקפץ עלי פעם בים והתחיל להטביע אותי. איכשהו יצאתי ממנו בחיים, אז הוא אמר לי: “סליחה, חשבתי שאתה חבר שלי". ואני חשבתי שבאמת יש לי מזל, כי אם זה מה שהוא עושה לחברים שלו, אפשר רק לדמיין מה הוא עושה לשונאיו. ככה בדיוק ערוץ 1 (איזה כיף לקרוא להם ערוץ 1) - ממשיכים לתת לנו שירות טוב.



אפשר, אגב, לתפוס את אירוע המונדיאל כמייצג נאמן של תקופת קיומו הלגמרי לא מעוררת תיאבון של כאן, מלבד רצועת הדוקו. חטיבת החדשות לא שווה את הכסף שמושקע בה. רצועת התרבות אפורה וחסרת ערך. רצועת הבידור עלובה. הצופים מצביעים ברגליים ומסתלקים לערוצים האחרים. בעקבות הזכייה באירוויזיון הם זכו בהנשמה לשנה נוספת, אבל אם היו מורידים להם את השאלטר היום, קשה לחשוב על גילויי צער המוניים שהיו מתרחשים ברחבי הארץ.





לפחות בעניין אחד יצאנו נשכרים: באפליקציית כאן משודרים המשחקים - באופן שפוי, על מסך שלם - בליווי שדר דובר אנגלית, על כל הכרוך בכך. שקט, ענייני, ממעט להישמע ברקע, מתוך הבנה שהוא רק מלווה את השידור. בלי צווחות נדב יעקבי, בלי חפירות מוטי איוניר, שבטח משוכנע שמישהו אומר למאמן הברזילאי: “צ'מע, בחורצ'יק, אתה חייב לעשות שינוי בהרכב. איוניר אמר". והמאמן מתחיל לרעוד ולהזיע. “איוניר?!!! מהקפה של דוביד ומושיק ביהודה מכבי??!! מהליגה השנייה בצ'כיה?!!! את מי הוא רוצה שאני אחליף? תרים מיד את כל הספסל לחימום!!".



אגב, גם בעלי חנויות האופטיקה עשו אחלה כסף השבוע מהזינוק במכירת משקפות. וגם עורכי הדין. כמו תמיד, על הייצוגיות שבטח בדרך. ומי ישלם בסוף? זה הרי ידוע. בנון ישלם.



שידורי המונדיאל, כאן 11