הזמר הראל מויאל, הכוכב הנולד השני שזכה אחרי נינט טייב, עובד בימים אלה על אלבום חדש בניצוחו המוזיקלי של שמוליק דניאל. מתוך האלבום שבדרך יצא הסינגל הראשון "מחשבות" – סיבה טובה להיפגש איתו לשיחה. כמבקר מוזיקלי אהבתי את שירו החדש של מויאל משמיעה ראשונה וזיהיתי בו פוטנציאל גדול להפוך ללהיט. הראל הוא אחד מהכוכבים הנולדים האהובים עלי ובימים אלה הוא קוצר שבחים על תפקידו במחזמר סלאח שבתי, לצדו של נתן דטנר.



מויאל הוא ההוכחה שתכניות הריאליטי הן קרש קפיצה טוב, אבל לדבריו "הקושי הגדול הוא לדעת לשמר את המינוף הזה שהתוכניות האלה נותנות. מי שממשיך בעשייה המוזיקלית ומשקיע ולא נכנע ללחצים שמסביב, גם מגיע למקום ראוי במוזיקה הישראלית".





אם ילדיך ירצו ללכת לתכניות האלה תסכים?
"אם ילדיי ירצו ללכת לכוכב נולד, דה וויס, או אקס פקטור אני לא אמנע מהם, אבל אסביר להם את היתרונות והחסרונות בפורמטים של התוכניות האלה. בגדול, אני רואה הרבה יותר יתרונות מחסרונות בעניין הזה. נכון, זו תחרות קשה ויש בודדים שמצליחים לייצר קריירה מוזיקלית, אבל עדיין היתרון הגדול בתוכניות אלה הוא ההכרה. בימנו הכל רץ מהר מדי. המדיה רוויה בהמון זמרים צעירים ומוכשרים ויש הצפה מטורפת ולכן רובם הולכים לאיבוד. תכנית ריאליטי עם רייטינג גבוה והרבה רעש מסביב נותנת למתמודד הכרה ממוקדת ויחסי ציבור חשובים. הקהל בבית מתחבר לזמר ומצליח דרך התוכנית להכיר לאהוב ולהעריץ בתקופה מרוכזת".



איזה תהליך עברת עם יצירת הסינגל החדש?
"מחשבות הוא שיר מאוד אישי על החיים שלי. ריכוז של תקופה ארוכה שבה הפכתי מאנונימי לזמר מפורסם. אני מספר בשיר על רגעים שהיו, חוויות מול אכזבות, רגעי שיא מול קשיים, התלבטויות בצמתי הדרכים, אנשים שהיו ואינם. כאלה שהלכו איתי דרך וכאלה שעזבו כשהיה טיפה קשה".





למי אתה מודה על כך שמצילה אותך?
"יש בפזמון תודה גדולה לאחת שמצילה אותי כל פעם מחדש ונותנת לי כח להמשיך. הטקסט הזה הוא סוג של ריפוי בשבילי סוג של השלמה עם מה שהיה וזיכרון שעם כל מה שעברתי מאז תחילת הדרך אני עדיין כאן ועושה את מה שאני הכי אוהב לעשות - מוזיקה".



הכתבה המלאה הגיליון סוף השבוע של "המקומון" מעריב