הדיירת מגי טביבי הודחה אמש מבית "האח הגדול" וברשתות החברתיות חוגגים כל מתנגדיה ושונאיה, כאילו זכינו במונדיאל. יכולתי אפילו לשמוע מדירה סמוכה לדירתי את שאגות השמחה של המשפחה. חטאה הגדול של הילדה בת העשרים פלוס היה שהתאהבה ולא הצניעה את אהבתה. מכאן התחילה ההתדרדרות ואז הצופים עקבו אחריה בזכוכית מגדלת וכל צעד או אמירה שלה בבית מיד זכה לביקורות קשות, גם אם לא הייתה כל כוונה רעה מאחורי התנהלותה.



השנאה והשיימינג כלפיה ברשתות לא ידעו גבול. ההשתלחות האכזרית (כאילו פגעה באופן אישי בכל אחד ואחד מהצופים), הגיעה לרמות של לעג אפילו על המייק-אפ הכבד בו היא משתמשת, או על כמה פעמים ביום היא מקיאה, או המצב הנפשי הרעוע שהיא נמצאת בו ועל כן היא זקוקה דחוף לכדורים, או איך היא מגלגלת את העיניים ו... וואו, גדל לה חצ'קון חדש על האף.



"האח הגדול", מגי טביבי. צילום מסך
"האח הגדול", מגי טביבי. צילום מסך



כל זה, מנפלאות האינטרנט והרשתות החברתיות שמאפשרות לכל "אמיצי" המקלדת להסתתר מאחורי שם בדוי ולשפוך ארס בלי סוף. אם כל זה איננו שיימינג, אינני יודעת שיימינג מהו. הרי בכל סיטואציה אחרת מחוץ למשחק של "האח הגדול", היה אותו בריון וירטואלי נתבע על פגיעה בשם הטוב. לא ייתכן שמצד אחד יטיפו כל אבירי המוסר וטוהר המידות, כנגד שיימינג, ומצד שני לא יעצרו לרגע ויבדקו איזה נזק גורמות תוכניות הריאליטי כאשר הן חושפות את גיבוריהן למול השמצות והתקפות מצד קהל צמא דם.



ומה עשתה מגי, שהגיעה לה התקפה חסרת תקדים כזאת ברשתות? מכרה סודות מדינה לאירן? בסך הכול, ילדה יפה, מוכשרת, רהוטה ואינטליגטית ובעלת אמביציה. האם זאת אמביציה מוגזמת מדי ולא מוצדקת לטעמם של הצופים, שיצרה את הרושם שהיא שחצנית ומשתלטת מדי? עדיין, התנהגותה לא מצדיקה תיעוב כזה מצד הצופים. שלא לדבר על כך ששחצנותה לא באה לידי ביטוי, כי את רוב זמנה בתוך בית האח היא בילתה בחברתו של ישראל והאינטראקציה שלה עם הדיירים האחרים הייתה מועטה.



"האח הגדול", מגי טביבי. צילום מסך
"האח הגדול", מגי טביבי. צילום מסך



אז מה עשתה מגי שכל כך אהבו לשנוא אותה? אה, כן. סימה בכר, למודת הניסיון והמבוגרת האחראית, האירה את עיני כולם שמגי, "לא נאמנה, לא אמינה ואין בה אמונה", ועל כן היא לא יכולה להיות חברת כנסת. פ'סדר, אז בבחירות הבאות לא נשים פתק בקלפי עבור מגי. אבל הבחורה לא נכנסה לבית "האח הגדול" על מנת להציג אג'נדה מדינית ולזכות בתמיכת העם, אז על מה כל המהומה? כי סימה אמרה? אותה סימה שאם חלילה תיגע בשערה אחת מראשה, היא תעוט עליך בצעקות וקללות ותנעץ בך את ציפורניה, כפי שעשתה ללירז כאשר זו העזה להזכיר את ילדיה של סימה.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



אולם הגמל לא ראה את דבשתו. אותה סימה, ביישה את מגי בפומבי, מבלי להתחשב ברגשות משפחתה שיושבת בבית, צופה בכאב בבתם שסופגת את העלבון. את מגי, סימה פסלה על הסף, אולם על תומר היא מגנה בחירוף נפש. אותו תומר, שפוגע שוב ושוב ואחר כך מתנצל ואז נעלב ונפגע שלא מקבלים את התנצלותו. הוא זה שמבשל את הדייסה הרותחת, וכשהוא נכווה ממנה, שומו שמיים, כולם אשמים. "הוא מסכן, הוא לא יודע איך להביע שהוא מתחרט ומצטער (מסבירה סימה למירב), על הטעות שהוא עשה". האמינו לי, שעד עכשיו עוד לא הבנתי על מה כעס תומר ומה לעזאזל הוא רצה ממירב.



בכלל, כל הפרק של אמש היה מצעד האיוולת. כולם כעסו על כולם וכולם נעלבו מכולם ורועי בכה, ואחר כך מריה בכתה כי נפגעה מלירז. כולם מדברים בשפת קודים לא ברורה, "זה שלך, לא שלי, זה שלו, זה שלה", ובלה בלה בלה, ואז פתאום משום מקום אומר ישראל לרועי: "אתה בחצי בור". אתם הבנתם את זה? אני לא.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



בעצם, אם חושבים על התמונה כולה המשתקפת אלינו מהמסך הקטן, בתוך בית האח לא קורה שום דבר משמעותי ובעל תוכן, חוץ מהתאהבויות טפשיות. חבל שכל הרזומה העשיר מאחורי מגי, כמצטיינת דיקן ופעילה בעמותה כזאת או אחרת, לא נחשף בפנינו והאינפורמציה עליה נשארה גנוזה אך ורק בתעודת הזהות שלה.



על כל פנים, מגי קיבלה את הדחתה כמו גדולה ויצאה החוצה בלי דמעות או חרטות ובכך לא סיפקה לכל מתנגדיה את הסיפוק לראות אותה יוצאת שפופה, שבורה וקצוצת כנפיים.