"איזו משימה רעה" אמרה בתי בת ה-12 והתכוונה לכך שזו משימה שמשחקת יותר מדי ברגשותיהם של אנשים. אמנם היא צדקה, אך היא תמימה. מאמצי השכנוע של הדיירים (בעיקר של סימה) שמירב לא תעזוב את הבית, היו בעיניי העמדת פנים אחת גדולה והצגה למצלמה, בדיוק כמו העמדת הפנים שלה שהיא רוצה לעזוב. וכי למה שיהיה אכפת להם? הרי אם הייתה עוזבת, הייתה להם פחות יריבה אחת שתתמודד מולם בגמר. הם לא עד כדי כך חסרי בינה שלא יבינו עובדה כל כך פשוטה.



חוץ מזה, איזו ברירה אחרת הייתה לאח על מנת לייצר עניין אצל חבורת ה"רכרוכיים" האלה, שחושבים שהגיעו לקייטנה ובמשך חודשיים מאז נכנסו לבית, או שהם בוכים, או מאוהבים כמו בני טיפש עשרה, או רצים מיד לכבות את השריפה הכי קטנה שנוצרה עקב ריב קטן.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



הפעם זה הצליח לאח ומשימת העמדת הפנים של עמוס ומירב הניבה פירות. סימה צרחה את נשמתה, גם אדל, וכל הבית כמרקחה. סופסוף משהו קורה בבית המשמים הזה. כל כך משמים, שלירז, במקום לעמוד זקופה למול ההתקפות עליה מצד סימה מירב ואחרים, ובמקום לענות להם במילים קשות ובשפה שלהם עצמם הפכה לכנועה, רדומה, ולא רלוונטית, ועל כן הודחה.



מכת השיממון פגעה אף בישראל בעיקר אחרי לכתה של מגי, ואם בפרק האחרון לא היינו עדים לצד הפראי יותר שלו כאשר שחרר את חרצובות לשונו והעמיד את סימה במקומה בעוד אחד מהתקפי ההיסטריה מחרישי האוזניים שלה (דבר שאף אחד לא העז לעשות עד כה), אף הוא היה מוצא עצמו בחוץ בקרוב. שמחתי לראות את הצד הזה בישראל שיודע לעמוד על שלו, והדרך שהוא ניסה להגן על עמוס מפני סימה הוסיפה לו נקודות זכות. אדל, לעומתו, גילתה זלזול מוחלט באדם מבוגר ממנה ונבחה על עמוס כשהיא מנופפת מולו באצבע מאיימת.



"האח הגדול".  צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



ואם תהיתם מה יעלה בגורלה של מירב אחרי הפרפורמנס וההצגה המצוינת שלה בסיפור המומצא שהלביש עליה האח, אני לא בטוחה שההצגה הזאת לא תהיה בעוכריה, ואצל כמה אנשים בבית, על אף הקיבעון המחשבתי, ייפול האסימון והם ישאלו את עצמם האם מירב באופן כללי עושה הצגות ועובדת על כולם לאורך כל העונה. הם גם עלולים לתהות האם היא הפייבוריטית של ההפקה המקדמת אותה לניצחון בגלל הפוקוס עליה, ולכן היא מאיימת עליהם בגמר.



אני לא בטוחה שישראל מאוד מרוצה מכך שמירב משכה את אור הזרקורים אליה. גם סימה לא נראית מרוצה מכך שהיא לא הייתה חלק ממזימת האח. שלא לדבר על אדל, שהייתה היחידה שלא לקחה חלק בחיבוקים בין כולם כאשר סאגת מירב ועמוס הסתיימה והאח הבטיח לכולם פרסים. היא נפגעה וכעסה, אך לא מאותן סיבות כמו של סימה. אדל שנכנסה לבית כולה הערצה למירב והתנהגה כמו בחורה מאוהבת באחת הגיבורות מתוך ספר של הרומן הרומנטי, והייתה מוכנה להגן עליה בגופה ונשמתה, עכשיו יושבת לבדה בחצר מבואסת וזעופת פנים, כי הגיבורה שלה בחרה לפי בקשת האח, במישהי אחרת (בסימה), שתקבל כבר בשבוע הבא מסר ממשפחתה.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



אחרי נסיונות כושלים של רוב הדיירים במשך כל העונה עד כה, לחזק את מעמדם בבית על מנת להגיע כמה שיותר רחוק במשחק, דווקא לדייר החדש, אלי, יש פוטנציאל להפוך לפיינליסט. בעצם אנחנו לא יודעים הרבה על הוותיקים. סימה ממשיכה לרמוז שהיא עברה חיים קשים אך לא מגלה למה. רועי לפחות חשף בעזרת שיריו את השקפת העולם שלו, אבל כל הדיירים האחרים מתברברים על קטנות ואירועים חסרי משמעות שמתרחשים רק בבית האח, במקום לפתוח צוהר להציץ דרכו לעולמם הקודם.



הגלשן שהגיע מעבר לים לעומת זאת, מהרגע שדרכה רגלו בבית, סוחף בסיפוריו על חייו, משפחתו, אירועים שחווה ולבית הוא הכניס רוח חדשה, רוח של שובבות, הומור וקריצה. לא אתפלא אם ברגע האחרון ממש, הוא ימשוך את השטיח האדום מתחת לרגליהם של השאר ויתפוס מקום טוב בגמר על חשבון דייר ותיק אחר.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך