אחרי שנרגענו מ"שקרים קטנים גדולים" - הטלנובלה שזכתה בפרסי אמי רבים, כולל הסדרה הטובה ביותר; מגיעה עכשיו מבית היוצר של אותו במאי, ז'אן מארק ואלה, ורשת HBO, סדרה שכוללת לכאורה את אותם מרכיבים: דמויות נשיות ראשיות, תעלומה, עיירה קטנה ופסקול משובח - רק מהצד השני של אותו מטבע; צד כעור אולי, אבל הרבה יותר מעניין.



גיבורת הסדרה, איימי אדמס ("יצורים ליליים") מגלמת את קמיל פריקר, קלישאה של עיתונאית צינית ורדופה, מעין אמנית מיוסרת, כזו שמעבירה את יומה בשתיית וודקה וחיתוך בבשר החי של עצמה, כדי לברוח מעברה ומזיכרונותיה. בעל כורחה, היא נשלחת על ידי העורך שלה לשליחות עיתונאית בעיירת הולדתה ווינד גאפ שעל גדות המיסיסיפי, כדי לחקור מקרה רצח מסתורי של נערה מתבגרת.





בדיוק כשמגיע חשש לנפילה לעוד סיפור שבלוני, בסופו היא תצא מהמסע מחוזקת ומאושרת, ונשואה לבלש. כאן נכנסת לפריים אמה הדרומית והשתלטנית פטרישיה קלארקסון ("עמוק באדמה"), מעין הומאז' לדמותה של בלאנש דובואה מ"חשמלית ושמה תשוקה", כולל בית קולוניאלי סוריאליסטי ומשרתת שחורה.


בעקבות המפגש המטלטל עם האם, חדר הילדות והאחות למחצה, תוקפים את קמיל זיכרונות בצורת פלאשבקים.



ואכן, מדובר במותחן פסיכולוגי שיורד אל הקו הדק שבין בין שיגעון לשפיות ומציאות לדמיון. זהו תחום שבו נפש וגוף מתערבבים, עד שבמסווה של סיפור בלשי מתקבל סיפור על נשים ונשיות; על התבגרות, על שנאה עצמית ודיכוי, דומה יותר ל"סיפורה של שפחה", רק שב"חפצים חדים" אין גלעד שממנה אפשר לברוח. 



"חפצים חדים", שני, 21:00, HOT HBO ו־yes OH