מאז פתיחת משחקי גביע העולם בכדורגל לפני חודש ספג שוק הטלוויזיה בישראל טלטלה קשה, כשהצופים עברו מהערוצים המסחריים לתאגיד השידור הציבורי ששידר את רובם המכריע של המשחקים. אמש, בשעה 18:00 שודר משחק הגמר בין צרפת לקרואטיה אשר הסתיים בזכייה גדולה של כאן 11. תאגיד השידור הציבורי, שקיבל לראשונה בהיסטוריה שלו את שידור המשחקים מרשות השידור, קבע שיא צפייה של 37.2% אחוזים.



זכייניות ערוץ 2 לשעבר שחוו ירידת רייטינג בכל התוכניות, מ"ספינות הדגל" הגדולות ועד התוכניות החדשות, ובחלק מהמקרים בחרו לוותר על המלחמה ולשדר שידורים חוזרים, יכולות כעת לנשום לרווחה, ולחזור מספרים שידעו לפני המונדיאל.



השבועות הקרובים מסתמנים גם כמבחן הגדול של "כאן", בימי משחקי גביע העולם בכדורגל כל התוכניות של הערוץ ידעו עלייה משמעותית ברייטינג, כולל תוכניות מלוות כמו "אולפן המונדיאל", אך גם אחרות כמו מהדורת החדשות ושידורי הלילה. 


כעת, כשהצופים כבר התרגלו ללחוץ "11" בשלט, יצטרכו קברניטי הערוץ לגרום להם להישאר על השידור הציבורי. נראה שבתאגיד כבר התכוננו לשבוע הגורלי, במהלכו נקבעו כמה השקות חגיגיות ביניהן "יחידה מעורבת", הדוקו שעוסק בטירונות קרבית של יחידת אריות הירדן המשלבת גברים ונשים ששודרה אמש, "סליחה על השאלה" בשלישי בשעה 22:00  ו"אנחנו על המפית", ביום רביעי.



ברצועת הפריים-טיים, בקרב זכייניות ערוץ 2 לשעבר הובילה רשת עם התוכנית האח הגדול שקיבלה 20.6 אחוזי רייטינג, מול "השוטרים הנוקמים" של קשת שגרפה 6.8 אחוזים. "חברות" של ערוץ עשר, לעומת זאת, רשמה 6.7 אחוזים בלבד. ברצועת החדשות רשת שוב תופסת את ההובלה עם 8.4%, בעוד שבקשת הסתפקו ב-8.3%. חדשות ערוץ עשר גרפו 5.2% אחוזים.