בר סנדלר הודחה אמש מבית "האח הגדול", כשהיא נשאלה על האווירה השוררת בבית, היא אמרה שהיא טובה וכולם מאוד מאוחדים, ממש כמו משפחה. היא מעולם לא הייתה צודקת יותר, ומכאן נובע השעמום הגדול שעונה זו מספקת לנו. גם כאשר יש איזושהי מריבה מטופשת, היא מסתיימת מהר יותר מכפי שהתחילה - בפיוס עולמי, והבית חוזר לשלוותו המשמימה. ועל מה הם רבים? על כך שסימה אמרה לישראל לנקות את השירותים כי היא צריכה להתפנות, והוא נורא נעלב כי היא ביישה אותו. אולם אותו ישראל לא התבייש בכלל, לשבת לו בנחת בתוך השירותים הכימיים בחצר ולעשות את צרכיו כאשר חצי דלת פתוחה וכולם צופים במחזה ומריחים את הריחות (ערוץ 26).



לכן, הסיבה שבגללה הוא כעס על סימה לא נשמעת אמינה, ואני נוטה יותר להאמין שהוא מחפש אותה כי הוא נוטר לה בגלל מגי או כי הוא הבין שהיא חזקה בחוץ. ייתכן שבלב ליבו הוא אפילו מאשים אותה שבגללה מגי הודחה כי סימה אמרה עליה דברים קשים קבל עם ועדה. מה שתמוה הוא שסימה עם כל ניסיון החיים שהיא טוענת שהיא התברכה בו, לא מודעת לסיבה האמיתית שבגללה ישראל נוטר לה. "אני לא מבינה למה הוא התהפך עליי ככה, תמיד היינו חברים טובים", היא תוהה בקול בפני מירב.



האח הגדול, בר סנדלר. צילום מסך
האח הגדול, בר סנדלר. צילום מסך



אווירת השלווה המשפחתית המאוחדת שבר דיברה עליה עם צאתה, הפכה כמה מהדיירים שם לעיוורים וסומים. ומה עם אדל ואביבית בר זוהר, הרי ההפקה שילמה להם עשרות אלפי שקלים על כניסתם לבית, ובמקום להדריך אותן לפני הכניסה איך להלהיט את הרוחות בבית, הן הורסות את המעט פאן שנותר ומרגיעות את ישראל ומכבות שריפות עוד לפני שפורצות.



הדיירים עד כדי כך עיוורים לנעשה סביבם, שהם אפילו לא עוצרים לרגע לחשוב אסטרטגית את מי כדאי להעמיד להדחה מעכשיו ואילך כאשר הגמר כבר בפתח. במקום להעמיד להדחה את הדיירים הוותיקים, הם מעמידים להדחה את החדשים שפחות מאיימים עליהם. אף אחד עוד לא קלט בבית שמירב ישראל עומדת לתפוס להם מקום בגמר? אף אחד עוד לא הבין שהאח הרעיף עליה כמות של תשומת לב והטבות שאף אחד בבית לא קיבל, וזה אומר דרשני? לא. הם חיים במין גן עדן של שוטים וממשיכים לעלות אליה לרגל בהמוניהם כאילו הייתה הבאבא סאלי, מתחנפים, מבקשים ברכה ומחבקים אותה על כל דמעה הכי קטנה שניגרת מעיניה. לרגע הם לא מפקפקים באמינות הדמעות שהיא שופכת, למרות ההצגה המצוינת שלה בעניין עמוס.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



הגדילה לעשות אדל חולת האהבה שמרעיפה עליה נשיקות מצלצלות, דביקות ורטובות. ועל מה בוכה מירב? על כך שהיא עייפה כי כל היום היא צריכה לכבות שריפות. לא זכור לי מתי לאחרונה היא כיבתה שריפות. כן זכור לי שהיא וסימה ניהלו ציד מכשפות נגד לירז מתחילת העונה והייתה זו מירב שהציתה שריפה ענקית ומיותרת שכוונה נגד לירז, בגלל כמה נוצות תרנגולת. עכשיו, כשהיא בטוחה במעמדה בבית ובתמיכה של האח שמעדיף אותה על פני האחרים, היא לפתע הפכה למזכיר האו"ם שכואב את כאבם של הדחויים והמדוכאים. נו שוין. ייאמר לזכותה שהיא ב"עורמה" עובדת על כולם ובסוף היא תצחק עליהם כל הדרך אל הגמר. אפילו ישראל, חתול הרחוב והאיש שאמר ש"ירמוס" את כולם, לא קולט שהיא יריבה חזקה ומבחינתו היא הבן אדם היחיד בבית שפיו וליבו שווים.



הם עד כדי כך עיוורים שמכול הדיירים, דווקא סימה, שמאבדת עשתונות יותר מהר ממצמוץ של עין, מעזה לתת טיפ לאלי במבט מפתה ובלשון רכה (כן, גם זה קורה לפעמים, כשאף אחד לא דורך לה על היבלת): "אני מציעה לך שכל פעם שאתה רוצה להתפרץ, תספור עד 10". וואו. כל כך עמוק ומבריק, ועוד אחת מאותן קלישאות שיגיד לכם כל שרינק יהודי ממיאמי.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



עם חבורה שכזו ואחרי עונה שלמה של חוסר הזדהות עם אף אחד מהדיירים הוותיקים, ברור שהייתי מעדיפה לראות בגמר דיירים חדשים וראויים, כמו עמוס שבינתיים מגלה תושייה, חביבות והכלה אמיתיים ובלי דאווינים. אחרי פרק ההדחה של אתמול, הייתי אף רוצה לראות בגמר את דניאל, שהיא לא רק יפהפייה, אלא גם רהוטה, מודעת לעצמה, קוראת נכון את המפה ואת הדמויות הפועלות, ובניגוד לשאר ה"רכיכות" יודעת לעמוד על שלה בלי פחד וכמובן שאת אליאב הלב הטהור של הבית שמצליח כל פעם מחדש בפשטות שלו לרגש אותי, ותאמינו לי שקשה לרגש אותי.