תסמונת שטוקהולם: באחד הימים, יצא הבמאי דני סירקין (47) לאכול המבורגר בשוק צפון, כשלפתע הבחין בגידי גוב עושה קניות. "ניגשתי אליו ושאלתי: 'תגיד, גידי, מתי נחזור לעשות משהו ביחד?' גידי אמר שישמח לחזור לשחק, אבל רק בתפקיד בלי הרבה טקסט", משחזר סירקין.



זמן מה אחרי אותה פגישה מקרית, כשהוא אוחז בידו את התסריט לסדרת הדרמה "שטוקהולם", המבוססת על הרומן מאת נעה ידלין, זוכת פרס ספיר, התקשר סירקין לגוב ובישר לו חגיגית: 'גידי, יש לי בשבילך תפקיד שלא מהעולם הזה. בלי טקסט בכלל'". גוב לא היסס, ונתן את הסכמתו לככב בסדרה בתפקיד גווייה.



פרק הבכורה של המיני־סדרה המדוברת "שטוקהולם", קופרודוקציה של כאן 11 ושל קשת 12, ישודר בימי שני (החל מהיום) ב־22:00 בכאן 11 ובדיגיטל.




 

גוב מגלם בסדרה את גווייתו של פרופ' אבישי שר שלום, כלכלן בעל שם עולמי, מועמד מוביל לפרס נובל בכלכלה, שנמצא מת במיטתו. רגע לפני שארבעת חבריו הטובים, זוהרה ז"ק (לאורה ריבלין) נילי שקולניק (תיקי דיין) יהודה חרל"פ (דבל'ה גליקמן) ועמוס ברזאני (ששון גבאי) נערכים להלוויה, עולה הרעיון להסתיר במשך חמישה ימים את דבר מותו של אבישי, עד שתצא משטוקהולם ההכרזה של שמות הזוכים בפרס נובל (אדם לא יכול לזכות בפרס נובל אחרי מותו - ר"ק). מכאן ואילך, העניינים רק הולכים ומסתבכים.

"זאת הסדרה הכי קצרה (ארבעה פרקים) הכי ארוכה (17 ימים צילום) שביימתי", מעיד סירקין. "משתתפים בה חמישה שחקנים בסביבות גיל 70, שלכאורה אפשר היה לצפות שיהיו פנויים וינוחו על זרי הדפנה, אבל בדומה למדינה שלנו בת ה־70 שלא עוצרת, גם הם רוצים להשיג עוד משהו. אלה שחקנים בשיאם, מאוד עסוקים, שלתאם עם כולם ימי צילום היה אתגר לא פשוט. אבל מראש ידענו שאנחנו רוצים ללהק לסדרה שחקנים שהם חלומו של כל במאי".

"שטוקהולם". כאן
"שטוקהולם". כאן


את הספר שעליו מבוססת הסדרה, מודה סירקין, לא קרא. "קראתי את התסריט. אחרי שהסדרה תעלה, יהיה לי זמן לקרוא את הספר", מבטיח סירקין. "נעה (ידלין) שגם כתבה את התסריט, הייתה מעורבת עד לרמת הכתוביות. עם זאת, היא נתנה המון חופש וכבוד. זאת הפעם הראשונה שלה כתסריטאית. היה מעניין להביט מבעד לעיניים שלה על העבודה שלי, כשכל פרק מוקדש לאחת הדמויות".

את מי נהנית לביים במיוחד?
"זו הייתה חוויה יוצאת דופן לעבוד עם כולם. ששון גבאי הוא שחקן אדיר ובן אדם אדיר, מתוק, צנוע ומקצועי; תיקי דיין, שאני מביים לראשונה, היא קומיקאית בחסד, שחקנית נהדרת ואישה עם לב ענק; עם לאורה ריבלין היו לי המון שיחות בדרך הביתה, היא שכנה שלי, אישה עם הרבה פנים, מיוחדת, מורכבת ועדינה; את דבל'ה גליקמן אני מכיר מעבודות קודמות. האיש גאון קומי. הוא שפך אותנו לרצפה; וגידי גוב מצחיק גם בתור גווייה. הוא בן אדם מדהים עם המון קסם אישי".

אתה נערך לקריאת הביקורות ביום שלישי בבוקר?
"להזכירך, יש לי רקע במודיעין. לפני שהפכתי לבמאי, שירתי כקצין ביחידת 8200, כך שאחרי כל פרק בכורה אני מפעיל מודיעין בדמות מרגלים שקוראים לפניי את הביקורת. אם היא טובה, אני גם קורא; אם לא, אני נמנע ממנה. אבל אני המבקר הכי חריף של עצמי".