אתמול (שלישי), עלה לאוויר ערוץ FASHION.IL - ערוץ האופנה הישראלי החדש של HOT. הערוץ ממוקם ב-42 בשלט, והוא ישדר מגוון הפקות מקור מתחומי האופנה והיופי, חדשות אופנה מהארץ ומהעולם. הייחוד של תכניות המקור היא בבחירת שמות מוכרים בעולם האופנה כמו מוטי רייף ואנה ארונוב, לצדם ישלבו אושיות אופנתיות דוגמת ריי שגב, מורן סטויצקי, נסטיה ליסנסקי, שירן מניה, איתי בצלאלי ואחרים.



אם תכניות מקור לא עושות לכם את זה, הערוץ מתכנן לשלב בלוח השידורים גם סדרות רכש, ביניהן עונות שטרם שודרו בארץ של "פרויקט מסלול", "חדשות האופנה", סדרת אופנה חדשה בהובלת אדריאנה לימה, חדשות האופנה מהעולם, חדשות הסלבס ועוד.



בעיני חשוב לתת במה ליצירה ישראלית ולקדם מעצבים ישראלים מוכשרים ומותגים מתוצרת מקומית - בטח בצל הקשיים מהם סובלת התעשייה בשנים האחרונות, אך ערוץ האופנה, שמתיימר לעשות זאת לא באמת מצליח במשימה. הוא לא באמת עוסק באופנה. את תכניות המקור שלו מקשטות כוכבות רשת ואושיות אינסטגרם שפונות לקהל שפוגש אותן על בסיס יומי בערוצי היוטיוב ובעמודי האינסטגרם שלהן. הקהל הזה בטח לא צריך ערוץ, ובטח לא ישלם על תכנים שהוא מקבל בחינם בסמארטפון. 



עוד פעם תכניות אולפן משמימות עם אותם פרצופים שנחשבים "נכונים" מטעם עצמם. עוד פעם פאנלים שמקשקשים את עצמם לדעת על אופנה אבל בעצם נשמעים כמו עוד מדור רכילות, ושוב אושיות, מוזות ומומחים לתרבות הכלום שיסננו "מאמם", "מדים" ו"כאילו" כל משפט שני - וזה לא כזה אופנתי.

כבר היינו בסרט הזה ונראה שלא למדו כלום - בסוף מרץ 2014 נפח את נשמתו ערוץ האופנה הישראלי, שאז חיכה לנו באפיק 29. המפיק נועם אדרי בעלי נתיב הפקות היה היוזם והמקים אך הערוץ סבל מקשיים כלכליים רבים. הערוץ נמכר לחיים סלוצקי וירד סופית מהמרקע במרץ 2014.

נראה שבדומה לטרנדים אופנתיים משעממים ולא מוצלחים שחוזרים במסווה של הדבר הכי נכון, גם ערוץ האופנה הישראלי מנסה את מזלו. סביר שהוא ימצא כמה קורבנות אופנה אבל לא בטוח שאלה יבטיחו את קיומו.


אין ספק שבעיני קברניטי הערוץ את שתי תכניות "הדגל" מובילים מוטי רייפ ואנה ארונוב. הראשונה להתארח בתכניתו של מוטי "ללא פילטרים" היא בר רפאלי. התכנית מנסה לספק הצצה לחייו, מאהביו וההצלחות של רייף, במעין מסווה של שיחה עם רפאלי. האירוח הוא בחלל הפרטי של מוטי רייף, שם הם פוצחים בשיחה על החיים, כביכול בלי פילטרים. זאת בדיוק הבעיה בעיניי. מה זה בלי פילטרים? האם בעידן של היום שהכל מצולם, מתוקשר ומתועד, יש משהו שנשאר תמים? כוכבים, במיוחד כאלה שנמצאים באור הזרקורים כמו בר רפאלי, לא נראה לי מכירים מושג של דיבור בלי מסכות. הרי הכוכבים כל כך מודעים לעצמם ולקיום המצלמות, שהם לא מסוגלים לצאת מהדמות. אצל רפאלי, לדוגמא, זה ניסיון להציג את עצמה כאותנטית ומגניבה, כמישהי שלא שונה ממני וממך. ניסיון שנראה מאוד לא טבעי.

התכנית השנייה, "סטודיו עם אנה ארונוב", נכנסת לז'אנר הקלאסי יותר של תכנית אירוח. בתכנית הראשונה ארונוב מארחת את הסטיליסטית שירן מניה והמעצב דרור קונטנטו. השניים מגג'דרים על הא ודא ועם הדרך נותנים טיפים ומספרים על טרנדים. בתכנית יש גם הצצה לארון בגדים של מפורסמים, פינת "מאסון לקוראסון" שמתייחסת להתפתחות במראה האופנתי של כוכבים, ובעיקר המון התייחסות לז'רגון ההומואי במסווה של ז'רגון אופנתי.

ואם התחלתי בניחוח שלילי, אני אסכם ואומר שלמרות הכל נראה שעולם האופנה תופס מקום יותר בולט בחיים שלנו, ואולי זאת הסיבה לנסות שוב ולפתוח ערוץ אופנה ישראלי. מי יודע, אולי הקהל הישראלי סוף סוף בשל לכך?

ערוץ הפרימיום החדש יהיה פתוח באפיק 42 למשך חודש בחינם