הטלוויזיה מתאוששת: משחקי גביע העולם בכדורגל שהסתיימו השבוע גרמו לשוק הטלוויזיה בישראל לטלטלה קשה, כשהצופים עברו מהערוצים המסחריים לתאגיד השידור הציבורי ששידר את רובם המכריע של המשחקים. זכייניות ערוץ 2 לשעבר חוו ירידת רייטינג בכל התוכניות, מ"ספינות הדגל" הגדולות כגון "האח הגדול" ועד התוכניות החדשות שהושקו באותה תקופה כמו "היום בעוד שנה", ובחלק מהמקרים בחרו לוותר על המלחמה ולשדר שידורים חוזרים. כעת, נראה כי הצופים מתחילים לחזור אל המסך ובעיקר אל "האח הגדול" שביסס לעצמו קהל עוקבים גדול.



ארבעה ימים אחרי סיום המונדיאל, כשהצופים כבר התרגלו ללחוץ "11" בשלט, בתאגיד נקבע שבוע של השקות חגיגיות ביניהן "יחידה מעורבת", "סליחה על השאלה" ו"שטוקהולם" ששודרה ביום שלישי והביאה לערוץ נתון נאה של  8.1 אחוזים. אמש השיקו ב"כאן" שתי תוכניות חדשות, "אנחנו על המפית" של השף  ברק יחזקאלי והסדרה "הפסיכולוגית" עם קרן מור שלא הצליחו לשחזר את ההצלחה.



ברצועת הפריים-טיים, הובילה אמש התוכנית "האח הגדול" של הזכיינית "רשת" עם נתון מרשים של 17.7 אחוזי רייטינג, מול "היום בעוד שנה" של "קשת" שגרפה 10.9 אחוזים בלבד. "המקור" של ערוץ עשר, לעומת זאת, עשתה 5.2 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם השקת "אנחנו על המפית" עם שקיבלה 3.7 אחוזים ו"הפסיכולוגית" שקיבלה 3.5 אחוזים.





ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 10.1 אחוזים ב"קשת 12" ו-9.9 ב"רשת 13", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 6.3 אחוזים. מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 4.1 אחוזים, וחדשות "ערוץ 20" קיבלו 1.5 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה קשת עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 7.4 אחוזים ו"התכנית הכלכלית" שהביאה 9.5 אחוזים, בעוד הזכיינית רשת ששידרה את "לפני החדשות", קיבלה 4.8 אחוזים. ערוץ עשר ששידר את "אורלי וגיא" הגיע אל החדשות עם 2.8 אחוזים בלבד.