אני חייבת להתוודות שבמשך העונה הייתי די אדישה למה שקורה בבית "האח הגדול", לא התחברתי, לא אהבתי, לא סלדתי מאף דייר, כולם היו כל כך משעממים וכל כך לא מעוררים שום התייחסות או רגש, גם בגלל חוסר העניין שהבית על יושביו ייצר, וגם בגלל שיש דברים חשובים וגדולים יותר שקורים סביבנו, אז למי אכפת מי נעלב ממי בתוך הבית ולמה, או מי נגד מי.



זה כל כך שולי וטריטוריאלי, כאשר בגבול הדרומי חייל יפה שלנו עם עיניים טובות וחיוך של מלאך נהרג מאש צלפים, כאשר השדות שלנו בדרום נשרפים, כאשר בצפון מתדפקים על דלתנו פליטים סוריים ואנחנו במחווה אנושית ענקית עוזרים להם לעבור למקום בטוח יותר, וכאשר הלהט"בים סוחפים אחריהם המונים להזדהות איתם במאבק שלהם על הפונדקאות. אפשר בכלל להשוות את עוצמת האירועים האלה לעומת השטויות והקטנוניות, הגועל ואיבוד העשתונות בבית האח הגדול? לכן אמרתי לעצמי שבבית האח הם יכולים מצידי להעליב, להשמיץ, להשפיל, לקלל ואחר כך לבכות ולהתחרט ולהתחנף ובלבד שהעונה הזאת כבר תסתיים ויכריזו על מנצח העונה ושלום ולא להתראות.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



בפרק ששודר אמש בכל אופן, זאת הייתה הפעם הראשונה שהתעצבנתי באמת. בכל העונות, לא ראיתי התנהגות בריונית של דיירת כמו זו של מירב ישראל. שפת הגוף והמבט המאיימים, הדיבור המקולקל שמקטין ומכער את השפה שלנו: "גזגז גזגז", או: "יו אני פיפי" שעוד נאמר בסיטואציה כל כך לא מתאימה, כאשר אדל זורקת פצצה לאוויר שהיא זאת שהציעה לחבר שלה להתחתן. או נימת הזלזול של מירב כלפי מריה שהעזה המסכנה לפצות פה ולהעיר לה שתרגיע ותפסיק לצעוק, ואז מירב זרקה לעברה את הכינוי: "טוויטי", שנשמע כמו: את, ס'תמי את הפה, מה שגרם למריה להתכווץ במקומה.



עוד ועוד התבטאויות כאלה ואחרות, כמו "לג'זדר", או הצביעות מאחורי המילים "חיים שלי, כפרה שלי, נשמה שלי, יפה שלי" כאשר באותה נשימה ממש היא מטיחה עלבונות, שקרים והשמצות.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



האסטרטגיה נחשפת



בנוסף לכך, השימוש החוזר בטקטיקה "אני אימא לילדים". עזבי את הילדים בשקט. למה לתפוס עליהם טרמפ כדי להצדיק את עצמך בעיקר כשההצטדקות הזאת יוצאת לך כל כך עקום, לא אמינה ומזויפת. חוץ מזה, את לא היחידה שהביאה ילדים לעולם. אפילו חתולות שמשריצות מיליוני חתולים לא עושות מזה עניין. משפחה חרדית מביאה בממוצע 8 עד 10 ילדים ולמרות שהשפע לא מצוי בביתם, מגדלת אותם בצניעות ולא חושבת שהיא המציאה את הגלגל. אם את אימא לילדים, מגיע לך פריבילגיות מיוחדות ומותר לך להשתולל ולצעוק ולהתנהג באלימות מילולית קשה, יותר מאותם אנשים שאין להם ילדים?



ואז באה הפצצה, או יותר נכון האסטרטגיה. מירב אמרה לאליאב: "אף אחד לא יוריד לי את הביטחון. מישהו אחד בחיים שלי הוריד לי את הביטחון וזה לא יקרה יותר. אתה לא יודע מאיזה חרא הגעתי". נו שוין. זה הקלף הכי טוב שאת יכולה לשלוף עכשיו בשביל להצדיק את עצמך? אבל זה הקלף שסימה משתמשת בו כל פעם מחדש, אז מה עכשיו? הצגה חוזרת? לא מספיק העונה הזאת התישה אותנו נפשית עם כל סיפורי העבר המיוסרים ו"את לא יודעת מה עברתי בחיים שלי", של סימה בעלת הארשת טראגית של גרטה גרבו, עכשיו ניאלץ להתמודד עם אותו סיפור של מירב? ולמה לעזאזל הן לא יכולות לספר מה באמת קרה שם בעברן, לשחרר את זה מהסיסטם שלהן כדי שבאמת נוכל להזדהות, או לא, ושלום על ישראל? ולמה לרכב כל הזמן על העבר בשביל להצדיק התנהגות איומה בהווה, אנחנו פה כאן ועכשיו, והעבר שייך להיסטוריה.



"האח הגדול", סימה המציאה את השיטה. צילום מסך
"האח הגדול", סימה המציאה את השיטה. צילום מסך



יומיים לפני הדחה, היא בעצם נזכרת שהיא צריכה לעשות סדר ולהבין מי בעצם התחיל את הריב ואולי אביבית בכלל לא אשמה. אז בזמן שהיא עושה טובה ומבררת עם אדל ואביבית מה באמת קרה, באופן לא צפוי, נכנסת סימה לחדר, ומירב שנתפסה בפקפוקה, רצה מיד להסביר לסימה את סיבת הפקפוק. הפעם, סימה העמידה אותה במקומה ובאותו רגע, אפילו סלחתי לה על הצרחות של הפרק הקודם והפרק הנוכחי. "את לא רבת עם אביבית בגללי, את רבת איתה כי יש לך אישיוז איתה ואת זאת שהרגשת מאוימת כאשר היא תפסה פיקוד על הבית". בום טראח! קלעה בול.



השמועות על התנהגות בריונית של אלי שכוללת גידופים קללות ואפילו יריקה לעברה של סימה, לא הוצגו על המסך אמש כי רשת למדו מטעויות המתחרה ויודעים היטב מה מותר להציג על המסך בשעות הפריים-טיים ומה עדיף שיישאר על רצפת חדר העריכה. אז לכל מי שכותב בפורומים וברשתות כי אלי זוכה ליחס מועדף בגלל הקשר שלו לעופר שכטר טועה ובגדול.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



ומה עם ההדחה שהבטיחו לנו אמש, ההדחה שלא הייתה למרות הצהרות המנחים, האם גם להם כדאי שנפסיק להאמין? האם הם חושבים שיצליחו לשחד אותנו בכסף או למען דיוק ב-100 אלף שקלים, אותם הבטיחו לדיירים במשימה תמוהה במיוחד, בכדי להסית את הדיון מדחיית ההדחה? העונה יותר מתמיד מבטיחים ולא מקיימים, משנים את כללי המשחק ברגע האחרון, השערה, וזאת רק השערה, ההדחה נדחתה לרביעי כי ברביעי הקרוב עולה תוכנית חדשה ב"קשת", ועדיף למתוח את הצופים ולהשאיר אותם מרותקים ומקובעים רק לאפיק 13.