חוזרים לרצח שזעזע את המדינה: הערב (שני) ישודר בתוכנית "פנים אמיתיות" פרק טעון במיוחד, העוסק ברצח השופט עדי אזר, לפני 14 שנה. מגיש התוכנית, אמנון לוי, סיפר על האירועים בשיחה עם איריס קול ב-103FM: "זה היה הרצח הראשון והיחיד של שופט מחוזי והוא זעזע את המדינה. מספר שבועות לאחר מכן, סגן הסנגור הראשי של המדינה התאבד". לדבריו, אלו סיפורים על מקרים שמתרחשים בדרך כלל בסיציליה ולא בישראל. "הפרשה הזו די נשכחה, אך במשך 14 שנים קיימת התהייה, האם הצדק נעשה והאם האנשים שהורשעו ברצח אכן היו הרוצחים", הסביר.

"הכל התחיל משיחה שקיבלתי מהכלא מאדם שהורשע ברצח והודיע שהוא דורש משפט חוזר", שיתף, "ראיינתי שלושה פרופסורים למשפט פלילי, המומחים הגדולים ביותר בארץ, ונתתי להם את חומרי החקירה במטרה לבחון האם המשפט הזה הוגן לטעמם. הם התעמקו בתיק, ואחד מהם הודיע באופן חד משמעי שלדעתו מי שירה אינו מי שיושב היום בכלא". המגיש הוסיף: "זה סרט מתח שקשה להבין כיצד הוא התרחש".
יש משפט מאוד קשה בפרומו, ש"האמת ההמשפטית והאמת של המציאות הן לא תמיד נושקות זו לזו".

"ראש בית הדין ששפט בתיק אמר את זה"
 
"לדברי המפכ"ל באותה התקופה, הפיענוח של הרצח הזוי לא פחות מהרצח עצמו", ציין לוי, "יצחק זוזיאשווילי, רוצח שישב בכלא ורצה להשתחרר, העלה רעיון לפיו הוא ישלח מישהו לרצוח שופט, ואז יפנה למשטרה באמצעות פרקליטו, ויבקש שחרור מוקדם בתמורה לגילוי מיקומו של האקדח שבאמצעותו ביצעו את הרצח". לדברי העיתונאי, האסיר ככל הנראה העריך כי "רצח שופט יעורר זעזוע כל כך גדול, שיהיו מוכנים ללכת לקראת רוצח קטן, שיסייע בפתרון התעלומה". 
איך הגיעו אליו בסוף?
מימי לא ראיתי תיק כזה. 24 שעות אחרי הרצח, מצאו לרגלי השופט פתק ובו נכתב לשחרר את זוזיאשווילי, כי הוא יושב על לא עוול בכפו, או שיקרו עוד דברים. כך לכאורה כיוונו אל הרוצח עצמו.
"עורך דינו אמר שזו הפללה ברורה, גם בגלל שהפתק נמצא רק יממה לאחר הרצח",  ציין, "סגן הסנגור הראשי של המדינה, שייצג את האסיר, פנה ליועץ המשפטי לממשלה עם הטענות של הלקוח שלו, אך החל מאותו הרגע הפסיקו להאמין לו בכללי". לדבריו, כשראה שלא מאמינים לו בכלל - החליט לשים קץ לחייו. 
העיתונאי הוסיף כי "המשפט עצמו היה טראומטי מאוד במדינה, והמפכ"ל סיפר ששרון שהיה ראש הממשלה אמר שהוא חמור 'כמעט כמו רצח רבין'"? הוא הסביר: "ראש הממשלה אמר כי 'כשרוצחים שופט, אז יורים בלב הדמוקרטיה". הוא סיכם ואמר כי "מבחינתנו, השאלה היא האם ההליך המשפטי היה נכון. החשד הגדול הוא האם עד המדינה הוא הרוצח".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן