אחרי חודשים רבים של הכנות, פרומואים ומלחמת רשת מתוקשרת אחת בין אביב גפן לאייל גולן, לפני כשלושה שבועות השיקה "קשת 12" את ריאליטי המוזיקה המדובר "אביב או אייל". לאורך התוכנית הביעו שני הזמרים המצליחים חילוקי דעות רבים כמעט בכל נושא אפשרי, ממוזיקה, דרך חברה ועד פוליטיקה. דווקא מתמודדת אחת שהגיעה לשיר בתוכנית, הצליחה לגרום למוזיקאים לחשוף פרט אישי המשותף לשניהם.



בפרק שישודר הערב (שני) ב"קשת 12" הגיעה מתחרה שחשפה בתוכנית כי היא סובלת מהתקפי חרדה, מה שגרם לגפן ולאייל לספר מול מצלמות התוכנית כי גם הם חוו את התופעה.





"התקף חרדה זה טוב. זה דבר טוב בעיני", אמר גפן. "הוא בונה אותך וגם מרגישים. ההפך מחרדה זה למות בעיניי - לא להרגיש כלום". מסיקה שאלה את גפן בתגובה: "כאילו, אתה חרד משמע אתה קיים?". הזמר השיב: "בעיניי כן".



הזמרת שיתפה כי היא לא מבינה את החוויה: "אף פעם לא היה לי התקף חרדה, אני לא מצליחה להבין מה זה". גולן התערב בשיחה ואמר: "שלא תחווי, אלה הזעות, פחדים, אתה נכנס אל תוך המיטה והמיטה נהיית מים". כשמסיקה שאלה אותו אם הוא מקבל טיפול פסיכולוגי, השיב: "אני מסתדר עם עצמי, כשיש לי משהו לפרוק אני עושה נסיעה קצרה, של עשר דקות לבית העלמין ברחובות, יושב מול סבא שלי ומספר לו כל מה שאני רוצה. הוא לא עונה לי. חוזר הביתה נקי והכל בסדר, אני לא צריך שום פסיכולוג. זה החיים שלי, ככה קיבלתי אותם, ככה אני אחיה אותם וכשאני אלך מפה זה נגמר. זה הכל".


כזכור, על פי תוצאות הרייטינג של "אביב או אייל", נראה כי היא לא מצליחה לעמוד בציפיות. בפרק הבכורה קיבלה התוכנית 13.7 אחוזי צפייה בלבד ובפרקים שאחרי, קיבלה בין 12 ל-14 אחוזים. למרות הקידום המסיבי שנעשה לריאליטי נראה כי הוא לא הצליח לעורר עניין רב, בין השאר בגלל שיבוץ "האח הגדול" מולה. אך הנתונים יכולים להשתנות עם סיום שלב האודישנים והמעבר לשלב תחרות בין המתמודדים.