סערת קיום האירוויזיון בישראל: לאחר שמועצת תאגיד השידור הישראלי העבירה היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה, המתריע על סכנת ביטול אירוויזיון 2019 בישראל עקב אי העברת תקצוב מתאים בגובה 12 מליון יורו כערבות לקיומה של התחרות בארץ, הגיבו בסביבתו של נתניהו לאיום ואמרו כי "התאגיד מנסה בכוח להכשיל את האירוויזיון בגלל ההתנהלות הבזבזנית שלנו". עוד הוסיפו, כי "אם הם רוצים, הם יכולים לממן את התאגיד בעצמם". 


בנוסף לכך, גורם ממשלתי בכיר אמר ל"חדשות" כי "לתאגיד יש תקציב של 1.5 מיליארד שקל ואין סיבה שהם לא יקחו את הכסף משם. נתניהו מוכן לשלם את הפיקדון אבל לא שקל יותר, וחושב שהתאגיד משחק איתו צ'יקן".

בתגובה לדברים, מסרו ב"כאן" כי "התאגיד לא יכול לממן את הפקת תחרות האירוויזיון מתקציבו, שהוא שקוף לחלוטין ומכסה על פי חוק פעילות ענפה ב-3 ערוצי טלוויזיה, 9 תחנות רדיו ופעילות דיגיטל. התאגיד מחויב על פי חוק בהשקעה בתוכן והפקות מקור לאורך כל השנה והמשמעות של הסטת הכספים הללו היא ביטול הפקות ופיטורי עובדים לטובת 3 ימי שידור של הפקת האירוויזיון. כמעט כל מדינה שקיבלה את הזכות לארח את האירוויזיון השתתפה בתקציבו והרוויחה לקופת המדינה כסף רב מתיירות של אלפי מבקרים ומחשיפה עולמית. כל ניסיונותינו למצוא פתרון משותף נתקלו בהתעלמות. משמעותה של החלטת הממשלה היא חד משמעית: ויתור על הזכות לארח את התחרות".

בתוך כך, יו"ר מרצ, תמר זנדברג, הגיבה למכתב גם היא ואמרה כי "נתניהו נהנה לראות את התאגיד מתפתל, ובשם הנקמות האישיות שלו הוא מסכן את אירוח האירוויזיון בישראל. כעת הוא מונע העברת 12 מיליון אירו לאיגוד השידור האירופי. זה לא הסכום, זה סדר העדיפויות, תוך 4 ימים, הממשלה העבירה קרוב ל-50 מיליון שקלים רק להתנחלויות. את הסכום הזה אנחנו דורשים לטובת כל אזרחיות ואזרחי המדינה, אלה שרוצים כאן ישראל שפויה ופתוחה, שמארחת תחרויות בינלאומיות - ולא מבריחה מכאן את נבחרת ארגנטינה והאירוויזיון בגלל פוליטיקה בשקל". 

זנדברג הוסיפה כי "פניתי היום לרה"מ בדרישה להעביר את הסכום מיידית, לאפשר לכולנו להתגאות בזכייה של נטע - ולהשאיר את האירוויזיון בישראל".


 
כזכור, התאגיד אמור להעביר את הכסף עד ליום שלישי הקרוב, כך שנותרו יומיים בלבד לפתרון המשבר. על פי תקנות האירוויזיון, על המדינה המארחת להעמיד ערבות לקיום התחרות. ברוב מדינות העולם, המדינה המארחת משתתפת בעלויות התחרות עם הגוף המשדר, מאחר שמדובר באירוע לאומי עם הכנסות וחשיפה עולמית.
 
במכתב שהוציא גיל עומר, יושב ראש מועצת התאגיד, לבנימין נתניהו, נכתב: "בעוד יומיים נדרש תאגיד השידור הישראלי להעמיד ערבות בסך 12 מיליון אירו להבטחת קיומה של תחרות אירוויזיון 2019 בישראל. מדובר בנקודת אל חזור, שלאחריה, במידה ולא תועמד הערבות כנדרש ע"י איגוד השידור האירופאי (EBU), לא ניתן יהיה לשנות את המצב שיתהווה ותחרות האירוויזיון 2019 לא תוכל להתקיים בישראל".

"מזה כשבועיים אני עושה מאמצים מרובים, על מנת ליידע את מקבלי ההחלטות בדבר המכשולים שעומדים בפנינו על מנת לעשות כל מאמץ לפתור אותם. במכתבים שונים ששלחתי בתקופה זו, ציינתי שכראשי התאגיד ובוודאי כאזרחי מדינת ישראל, אנו רואים חשיבות רבה מאד בקיום התחרות בישראל ומשוכנעים כי יש בכך תרומה משמעותית למדינה הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה כלכלית", הוסיף עומר במכתב. "לצערי, בקשתנו החוזרות ונשנות לעבודה אינטנסיבית שתפתור את הבעיות המהותיות הניצבות כמכשול בפני קיום התחרות בישראל לא נענו".
 
"ביום חמישי האחרון קיבלנו מכתב ממנכ"ל משרד האוצר מר שי באב"ד ולפיו ככל שהערבות בסך 12 מיליון אירו שיעמיד תאגיד השידור הישראלי לטובת איגוד השידור האירופי (EBU) תחולט בנסיבות של כח עליון בלבד ורק במידה ויימצא על ידי האוצר כי חילוט זה צפוי להעמיד את התאגיד בפני קשיים כספיים שלא ניתן לתת להם מענה במסגרת תקציבו הקיים והכלים העומדים לרשותו, אזי תיבחן האפשרות של הבאת הנושא בפני הממשלה".