הטלוויזיה החינוכית, גוף השידור הוותיק ביותר בישראל שהחל את שידוריו בשנת 1966, הפסיקה הלילה (שלישי) את שידוריה, לקראת פתיחת ערוץ חדש "כאן חינוכית", שיופעל על ידי תאגיד "כאן". השחקן והזמר דודו זר, אחד מעמודי התווך של החינוכית במשך השנים, המזוהה בעיקר עם תוכנית הילדים "פרפר נחמד", בה הופיע בשנות השמונים והתשעים, התראיין בגל"צ וסיפר על תחושותיו בעקבות סגירת המוסד הוותיק.
"אני חושב שכל ערוץ שמטרתו תהיה חינוך, ערכים, למידה, ידע והשקעה בילדים בגיל הרך הוא מבורך", אמר, "כל גוף שידור שנסגר זה כאב גדול. במיוחד גוף שמחנך ומלמד. האנשים שפוטרו היום לא יודעים לאן הם הולכים עכשיו".
בנוסף, ביקר זר את ההחלטות שנעשו בחינוכית במשך השנים על שילוב תוכניות קומדיה, שלא בהכרח מתאימות לילדים. "ניסו לשחק במגרש של ערוצי הילדים האחרים וירו לעצמם ברגל. אני לא חולק על כישרונותיהם המופלאים של השחקנים, אבל הסאטירה שהפכה להיות "זהו זה" והקומדיה של "קרובים קרובים" לא אמורים להיות בטלוויזיה החינוכית", אמר זר. 

עוד ציין: "החינוכית הייתה אמורה לטפל בילדים והנוער ואין קשר בין זה לבין מספר תוכניות. הקשר היה קלוש ואפילו מנוגד".
האיש מאחורי בץ, עמי ויינברג, שיבח בגל"צ את עשיית החינוכית ותרומתה לתרבות הישראלית. "הייתה עשייה בכל המישורים - הפקה, גודל ההשקעה, התכנים. עבדו בשביל איכות ולא בשביל רייטינג", אמר.

צילום: שני צדיקריו


החל מחצות הלילה הופיע בערוץ 23 בממירי הוט ויס, שם שודר הערוץ, שקופית בה נאמר: "חינוכית נפרדת מכם בכאב ואהבה. תודה לכם צופינו הנאמנים שמצאתם בחינוכית בית חם, חכם, מעשיר ושופע הומור. נתנו את הלב והנשמה כדי להביא לכם יצירה ערכית ואיכותית".
 
הערוץ הוקם, כאמור, בשנת 1966, ונקרא במקור "נאמנות הטלוויזיה הלימודית", ובמסגרתו שודרו נכסי צאן ברזל ישראלים כגון "פרפר נחמד", "בלי סודות", "רחוב סומסום", ו"זהו זה". בנוסף לתוכניות חינוכיות לילדים, בחינוכית שודרו גם תוכניות אקטואליה כמו "ערב חדש", ותוכניות למבוגרים כמו "שושלת" ו"אני קלאודיוס".
 
החל משנת 2014, כאשר הוחלט על הקמת התאגיד ובמסגרת זאת שילוב החינוכית במסגרת החדשה החלו העובדים במאמצים למנוע את רוע הגזירה, ובין השאר התקיימו הפגנות, נחתמו עצומות, וסמלי הערוץ, כמו בץ הצב, ואוזה האווזה התארחו בתוכניות אחרות בקריאה שלא לסגור את הערוץ. 
 
"אני נלחמת נגד סגירת הטלוויזיה החינוכית שמאפשרת לי גם לראות טלוויזיה וגם ללמוד. אבא שלי גדל עליה וגם אני גדלה עליה". סיפרה עלמא גולדשטיין בת ה-10 שהחתימה עצומה למען הערוץ. נועה אחותה הוסיפה: "אהיה עצובה אם יסגרו את החינוכית, היא מצחיקה אותי ומלמדת אותי רבות". אך גם היוזמה המרגשת לא הצליחה למנוע את רוע הגזירה.