כשהשחקן דוד שאול נבחר לגלם את בנו של שבתאי צדיק, הדמות ששאבה את השראתה מגואל רצון, בסדרה "הרמון", הוא לא דמיין שאחרי עשר שנות משחק אינטנסיביות הפריצה הגדולה תגיע דווקא מסדרת הטלוויזיה. "התפקיד של אריאל, בנם של שבתאי (אלון אבוטבול) ואבישג (ענת ברזילי), לא היה תפקיד שגרתי. אתה צריך לעבור תהליך והכנה מאוד גדולים שגובים מחיר נפשי ורגשי, אבל זה חלק מהמקצוע של שחקן וזאת זכות גדולה עבורי", מסביר שאול. "מיד כשהסדרה התפרסמה, זה התפוצץ בבום. אם עד 'הרמון' הייתי מוכר בעיקר לילדים ונוער, או לקהל ספציפי. אז הסדרה הגיעה לכל בית בישראל, ועם זה גם החשיפה. זה מרגש ומהנה".



שאול (29), יליד ראשון לציון, מתחזק קריירת משחק משגשגת כבר עשור שלם, אם בתוכניות טלוויזיה פופולריות נוסח "שכונה", "בלו נטלי" ו"פרופיל 64"; אם בסרטי קולנוע מצליחים כמו "העולם מצחיק" ו"מפריח היונים"; ואם בתיאטרון, במחזות כמו "גם הוא באצילים", "יעקובי ולידנטל", "רומיאו ואמא" ו"פשוט לאהוב" - שזיכה אותו בפרס השחקן המבטיח לשנת 2017.





במקביל למשחק, שאול מוצא עצמו חוזר תמיד אל אהבתו הראשונה: המוזיקה. "כשהייתי ילד קטן, הוריי מאוד רצו שאלמד כינור. למדתי, אבל לא כל כך התחברתי והתלהבתי מפסנתר שהיה אצל המורה", הוא מספר. "כך מצאתי את עצמי לומד פסנתר קלאסי במשך 11 שנה. בצבא שירתי בלהקת הנח"ל כגיטריסט וזמר, ועם השחרור פניתי להתמקצע בקריירת המשחק. בשלב מסוים מצאתי את עצמי כותב 50 שירים והרגשתי שאני חייב להוציא אותם. מאחר שהייתי כבר עמוק בתוך המשחק, הנחתי את זה בצד, עד שזה פרץ שוב".



ב־2017, שאול לקח את המוזיקה שלו צעד אחד קדימה והוציא אלבום בכורה, "צעדים עוקבים", שמתוכו בלטו כמה שירים כמו "פיגמליון" ו"מהר מדי". בימים אלה הוא פותח צוהר לאלבום חדש, שני במניין, בהפקת איתן רז, שעתיד לצאת בקרוב, ומתוכו שחרר את השיר "מפה לשם", בסגנון אינדי רומנטי רך, שכתב והלחין. "השיר נולד יום אחרי שעברתי לגור לבד", הוא חושף. "ישבתי עם הגיטרה והרגשתי מוזה עזה. כתבתי במשך ארבע שעות ארבעה שירים. הגעתי עם השירים למפיק המוזיקלי, וכך הכל קרה".





השפה בשיר גבוהה ביחס למה ששומעים היום. עד כמה אתה מייחס חשיבות למילה הכתובה?
"אני מייחס חשיבות גם לשפה שאני מדבר. בכלל, כשאתה עובד על שיר, מנגן ושר אותו כמה פעמים, אתה שם לב אם יש טעות ומתקן. ב'ברווז על מים' (הסינגל הראשון מתוך אלבומו החדש - ד"פ), לא הייתי צריך לתקן. אני חושב שהעברית באה לי באופן טבעי".



נדמה שקריירת המשחק שלך מאפילה על הקריירה המוזיקלית.
"אני לא חושב, כי אני שחקן מגיל מאוד צעיר, ואני חושב ששני הדברים מזינים זה את זה. אני לא יכול לוותר על השחקן שבי, כמו שאני לא יכול לוותר על המוזיקאי שבי ולהפך. זה חלק בלתי נפרד ממני".




בסדרה "שכונה", שלאחרונה ירדה מהמסך, שיחקת את שלומי, שהוא גם זמר ונגן. תפרו את התפקיד במיוחד למידותיך המוזיקליות?
"האמת היא שלפני שהתחלנו לצלם, המפיקים ויוצר הסדרה, גיורא חמיצר, ידעו שיש לי להקה בשם 'דוד שאול והפלשתים', אז החליטו לשלב בעקבות את זה את החלק המוזיקלי של שלומי. אגב, זה תענוג לכתוב שירים עם חמיצר".

אתה מרגיש שאתה מגשים את ייעודך המקצועי?
"בפירוש כן. גם מבחינת משחק, גם מבחינת המוזיקה ובכלל. לדעתי זאת מחשבה לא נכונה לחשוב שאתה תמיד צריך יותר. אני שמח בחלקי".

דוד שאול בהופעה, 21 באוגוסט, שלישי, 20:00, אוזןבר, תל אביב