דניאל גרינברג והשיניים הכי לבנות וישרות שנראו אי פעם על המסך, הודחו אמש מבית "האח הגדול" אחרי חודש ימים והפעם הסקרים לא טעו. חיבבתי אותה בהתחלה כאשר עמדה בזכות עצמה, כשהיה נראה שיש לה סיי והיא לא תפחד להגיד אותו בקול. ברגע שהחלה להיגרר אחרי מירב ואדל כשהיא פוצחת במסע ליקוקים ארוך למירב, היא איבדה את הקול שלי. ההתנפלות הפתאומית והפוגענית שלה על אלי ואביבית כשהיו בדרכם לחדר האח, לא הוסיפו לה כבוד וחשפו בפנינו דניאל גסת רוח ובוטה. היא המשיכה להידרדר כאשר השתתפה בסשן של ריכולים מכוערים על אביבית מאחורי גבה, למרות שמעולם אביבית לא פגעה בה ולא היה לה כל סכסוך איתה. כל זה, אך ורק על מנת להיות אחת מהחבר'ה ועל מנת לשאת חן בעיני מירב.



דניאל וויתרה על עצמה בחיבור הזה עם מירב והיא לא תחסר לי. לפחות עכשיו נשמע פחות את "חיים שלי" שהפך לבלתי נסבל. כל פעם שאני שומעת את הכינוי הזה שיש מאחוריו הרבה צביעות ושקר, אני מקבלת עור של ברווז. אני גם לא מבינה בשביל מה יש לאנשים שמות אם לא משתמשים בהם, ולכולם קוראים "חיים שלי"?



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך


לגבי הסכסוך של מירב ואביבית. אני יודעת למשל מה סיבת הסכסוך הישראלי פלשתיני. אני עדיין לא מבינה את סיבת הסכסוך של מירב ואביבית, ולמה כל פעם מירב נועצת שיניה באביבית ולא מרפה כמו איזשהו רוטויילר. היא מתעצבנת שאביבית מבשלת במטבח? שתיכנס ותבשל איתה. מישהו אסר עליה לבשל? היא מתעצבנת שאנשים בבית מדברים עם אביבית? וכי מה רצתה, שאביבית תהיה לגמרי מבודדת ושאף אחד לא ידבר איתה כי זאת תהיה בגידה במירב, הסמכות העליונה של הבית? ומאין מירב יודעת בכזה ביטחון שכאשר אביבית מדברת עם אחרים, היא מסיתה אותם נגד מירב? יש לה הוכחות? לא.



גיוס למאפיה הסיציליאנית



מה שכן קרה, ולא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה, הוא שמירב חשבה שהיא מגיעה לגמר בקלי קלות. להזכירכם, שמיד עם כניסתה לבית, היא דאגה לכרות ברית עם סימה: אני ואת, ביחד עד הסוף כן? ושלא יהיה ספק. נאמנות טוטאלית. את אותה שבועת אמונים היא סחטה גם מאדל, אחרי שסימה עזבה. זה נאמר במפורש בפרק של אתמול. מהבריתות האלה, מירב שאבה, ועדיין שואבת כוחות על מנת לסובב את הבית על אצבעה הקטנה ולשכנע את כולם שהיא "סוחבת" אותם על גבה (כאילו אין להם רגליים והם לא יכולים ללכת בכוחות עצמם) ולכן הם צריכים להוקיר לה תודה לנצח. לדעתי, המאפיה הסיציליאנית רוצה לאמץ אותה לשורותיה.



האח הגדול. אביבית נכנסת לבית. צלם: מיכה לובטון
האח הגדול. אביבית נכנסת לבית. צלם: מיכה לובטון



אממה? כלפי חוץ, הדיירים הוותיקים שיחקו אותה נאמנים, רועדים מפחד מלשונה המצליפה של מירב, אך בחדר האח ובתקווה שזה לא ישודר, הם לא העניקו לה את הכרטיס לגמר. מירב הייתה בשוק. היא, שחשבה שהם יעניקו לה את הניצחון על מגש של כסף. כמובן שבעיני מירב, אביבית אשמה כי היא נכנסה לבית באמצע העונה כרוח סערה ונוכחותה החלה להיות מורגשת בכל מקום, ופתאום כל הפוקוס הולך אליה. אבל מה לעשות שלבחורה יש אנרגיות בלתי נלאות עם נשמה טהורה והיא רצה ומתרוצצת בכל מקום כמו נמלה חרוצה, מבשלת, מפטפטת, מסבירה, מלמדת, עושה לוק יומי.



מוסר כפול


אפילו אליאב, ששיחק אותה חבר טוב של מירב לא העניק לה את הכרטיס לגמר. מסתבר שאליאב רחוק מלהיות אהבל. הוא אמנם לא יודע לבטא נכון את "האחים גרים", אבל בהחלט יודע מה טוב וכדאי לו. מצד שני, בל נשכח שגם מירב לא העניקה לו את הכרטיס. היא גם לא העניקה את הכרטיס לדניאל, אבל ידעה יפה מאד לקטר שדניאל העניקה אותו למישהו אחר. מישהו רצה מוסר כפול ולא קיבל? מה שמעניין הוא שאדל במשחק "אמת או אמת", סיפרה שהיא נעלבה מאביבית שאמרה בזמנו שאלי זרקה יהיה בגמר אך לא הזכירה את אדל כמועמדת לגמר. נשאלת השאלה, למה הפעם, אדל שלא מפסיקה לרייר סביב מירב, לא נעלבה ממנה שהיא לא העניקה לה את הכרטיס לגמר?



בואו נעשה קצת סדר בבלגן. סימה בזמנו, לפני שהודחה, רבה עם אביבית. מירב התערבה והתחילה לצעוק על אביבית למרות שזאת לא פנתה אליה בשום צורה ואופן. מאז, מירב נכנסה ללופ של פרנויה מתמשכת שכל הצרות שלה בעולם הן באשמתה של אביבית. אביבית כל הזמן הזה מנסה לשמור על איפוק מכובד. כמובן, שכאשר מירב דורכת לה חזק על היבלת, היא לא נשארת חייבת, כי כמה אפשר לספוג ולשתוק? כל השאר יסופר בספר דברי הימים של "האח הגדול", שיוכל לשמש כחומר קריאה מצוין לפני השינה.