לגיטימי או גזעני? אייל ברקוביץ' שחקן הכדורגל לשעבר שמגיש את התוכנית "אופירה וברקוביץ", חזר לאמירות פרובוקטיביות, והביע שמחה על כך שחברי כנסת ערבים לא מוכנים להתארח בתוכניתו, אותה הוא מגיש יחד עם העיתונאית אופירה אסייג. ברקוביץ' פתח במונולוג, בו הוא מאשים את חברי הכנסת הערבים, בדגש על חברי הרשימה המשותפת בריגול, לאחר שאסייג ציינה כי הח"כים הערבים מסרבים להשתתף בתוכנית.



"חברי הכנסת הערבים פוחדים להגיע אלינו", אמרה אסייג, "אחמד טיבי לא רוצה עימות איתך, זחאלקה לא רוצה עימות איתך, ברכה שאמנם לא חבר כנסת מסרב להגיע לפה. מה הסיפור, חבורת פחדנים?" היא הוסיפה בשאלה. על כך ענה ברקוביץ' כי הם לא באים כי הם מפחדים שהוא ישאל אותם שאלות קשות שאין להם תשובות עליהם. "הם יודעים שהם סוסים טרויאנים הם יודעים שהם בעצם יושבים בכנסת אבל הם מרגלים והם יודעים שהם לא משלנו אז הם יודעים מה אני הולך להגיד להם", הוא הסביר.

"אם הם באים, אני הולך"

לאחר מכן, פנה ברקוביץ' לח"כים הערבים וקרא להם שלא להגיע לתוכנית, ואף איים כי אם מי מהם יגיע, הוא עצמו לא יישאר איתם באולפן. "אל תבואו, אני לא יכול לראות אתכם", הוא אמר והוסיף, "הסתדרנו מצויין פה. אם הם באים אני מודיע לך אני קם והולך. אל תבואו אם הם באים אני קם והולך אין להם סיכוי שאני אראיין אותם אין להם סיכוי שמעת מה אני אמרתי לך".

כשאסייג ציינה כי בעבר התראיין בתוכנית חבר הכנסת הערבי עיסאווי פריג' ממרצ, ברקוביץ' ענה כי גם הראיונות איתו כמעט הסתיימו באלימות, וחזר על דבריו שלא להזמין ח"כים ערבים לאולפן. "אני מודיע לך, ולעורכת נורית אם הם נוחתים פה, אני קם והולך. לא רוצה לראיין אותם לא רוצה לראות אותם ולא זועבי, אני אומר לך אמיתי אופירה זה לא מגזענות. הם פשוט שונאי ישראל, הם פשוט מחבלים שיושבים בכנסת. לא רוצה לשבת איתם לא רוצה לראיין אותם", סיים את דבריו.