מחיר הפרובוקציה: מגישי הרדיו והטלוויזיה אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג הצליחו לעורר מספר שערוריות לאורך הקריירה שלהם ביניהן גירושו מהאולפן של מני נפתלי, התייחסות בעייתית למיניותה של הדוגמנית הטרנג'נדרית סתיו סטרשקו, ראיון עמוס קללות עם פרופסור אמיר חצרוני ועוד. רק בשבוע שעבר נפתח הליך הפרה כנגד המגישה בעקבות ראיון קולני במיוחד עם אשר אלון, בעלי הפועל רעננה, ברדיו תל אביב, וכעת הכדורגלן לשעבר הוא זה שנאלץ לשאת בתוצאות של דבריו.



במהלך תוכניתם האחרונה ב"קשת", ברקוביץ' פתח במונולוג, בו הוא תקף את חברי הכנסת הערבים, בדגש על חברי הרשימה המשותפת וטען כי "הם סוסים טרויאנים ומרגלים", לאחר שאסייג ציינה כי הח"כים הערבים מסרבים להשתתף בתוכנית. בזכיינית החליטו כי בדבריו חצה המגיש את הקו האדום והודיעו כי ביום שישי הקרוב לא ישדרו את תוכניתם של השניים. 



"הדברים שנאמרו בתכנית חרגו מהקו של חופש הביטוי בו דוגלת החברה", נכתב בהודעה מ"קשת". "בשל חומרת הדברים, הוחלט להקדיש את הימים הקרובים לבחינת הנהלים והכללים. אי לכך לא תשודר התכנית ביום שישי הקרוב". מוקדם יותר נמסר מהזכיינית: "דבריו של אייל ברקוביץ' לא היו צריכים להיות מובאים לשידור, ואנו מתנצלים בפני מי שנפגע".



אייל ברקוביץ'. צילום מסך ערוץ 12
אייל ברקוביץ'. צילום מסך ערוץ 12



כזכור, הדברים של ברקוביץ' שעוררו סערה הגיעו לאחר שאופירה אסייג ציינה כי הח"כים הערבים מסרבים להשתתף בתוכניתם. ברקוביץ' אמר בתגובה כי "הם יודעים שהם סוסים טרויאנים הם יודעים שהם בעצם יושבים בכנסת אבל הם מרגלים והם יודעים שהם לא משלנו אז הם יודעים מה אני הולך להגיד להם". לאחר מכן, פנה ברקוביץ' לח"כים הערבים וקרא להם שלא להגיע לתוכנית, ואף איים כי אם מי מהם יגיע, הוא עצמו לא יישאר איתם באולפן. "אל תבואו, אני לא יכול לראות אתכם", הוא אמר והוסיף, "הסתדרנו מצויין פה. אם הם באים אני מודיע לך אני קם והולך. אל תבואו אם הם באים אני קם והולך אין להם סיכוי שאני אראיין אותם אין להם סיכוי, שמעת מה אני אמרתי לך".



כשאסייג ציינה כי בעבר התראיין בתוכנית חבר הכנסת הערבי עיסאווי פריג' ממרצ, ברקוביץ' ענה כי גם הראיונות איתו כמעט הסתיימו באלימות, וחזר על דבריו שלא להזמין ח"כים ערבים לאולפן. "אני מודיע לך, ולעורכת נורית אם הם נוחתים פה, אני קם והולך. לא רוצה לראיין אותם לא רוצה לראות אותם ולא זועבי, אני אומר לך אמיתי אופירה זה לא מגזענות. הם פשוט שונאי ישראל, הם פשוט מחבלים שיושבים בכנסת. לא רוצה לשבת איתם לא רוצה לראיין אותם", סיים את דבריו.



אייל ברקוביץ' מסר תגובה: "לא התכוונתי לפגוע - לא בציבור הערבי וגם לא בכל חברי הכנסת הערבים. אמנם יש לי מחלוקות עמוקות עם חלקם אבל לא היתה לי כוונה לפגוע ולהכתים את כולם. חלק מהביטויים בהם השתמשתי היו לא ראויים ועל כך אני מתנצל".



בתוך כך, ח"כ פריג' שלח היום לברקוביץ' מכתב התרעה לפני תביעה על הוצאת לשון הרע על סך 100 אלף שקלים. לטענת חבר הכנסת, "דברי הסתה גזעניים מסוג זה, מעבר להיותם משום הוצאת לשון הרע, הינם בדיוק מסוג אותם דברי הסתה אשר הביאו לרצח של ראש ממשלה בישראל. יודגש כי הדברים שנאמרו ע"י ברקוביץ' מהווים חלק מדפוס חוזר של אמירות גזעניות ומשלחות המאפיינות את התבטאותו במסגרת תוכנית זו".