הפורנו, התביעה וההתחסדות: הסערה ברשת סביב שידור סרט הסקס בערוץ "האח הגדול" מסרבת לדעוך, וביום שני הוגשה תביעה ייצוגית כנגד חברת "HOT" בה נטען כי ילדים שצפו בערוץ לכאורה נפגעו מהתוכן. השאלה האמיתית שצריכה להישאל בהקשר זה היא לא מדוע אירועה תקלה בערוץ - אלא מדוע אותם הורים מתחסדים אפשרו לילדיהם לצפות בו מלכתחילה, ועוד בעונה בה דייר אחד שבר לדייר אחר את השן, אחת מכוכבות הבית צרחה על דיירת אחרת "אובססיבית חולת נפש" בהתקף אמוק מפחיד, ואביבית בר זוהר הסבירה כי על אשה להתהלך בבית בעקבים כדי שבעלה לא יבגוד בה.

הריאליטי "האח הגדול" מעולם לא נחשב לתוכן שמיועד לילדים, אך השידור ברצועת הפריים-טיים של "קשת" במשך השנים, ו"רשת" בעונה הנוכחית, מיצב אותו כתוכנית שיכולה להיות ראויה לצפייה משפחתית. ערוץ "האח הגדול" לעומת זאת, היה מאז ומעולם אפיק שלוח רסן שלא עובר עריכה ונאמרים בו דברים קשים וקללות, נשמעות בו שיחות על מין וסמים, ובמקרים אחרים אפילו ניתן לראות בו אלימות, מבלי שאף מנחה או קול של עורך יסביר מיד כי מדובר בהתנהגות לא ראויה.

האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך

הורים מתחסדים

מעולם לא הייתי חלק ממקהלת המצקצקים על "האח הגדול", ובעיניי התוכנית הייתה מעניינת ברוב עונותיה והציגה קונפליקטים חשובים מתוך החברה הישראלית, מזרח מול מערב, ימין מול שמאל, ולהט"בים מול הומופובים. הריאליטי שידר אירועים אמיתיים שהציגו אמת אנושית שאף תסריטאי לא כתב מעולם, כמו הסכסוך על האוכל הטבעוני של לירז או המלחמות סביב הבצל באורז בעונות עבר. עם זאת, לא מדובר בתוכן שמיועד לילדים, ובטח שלא בצורתו הגולמית בערוץ "האח הגדול", בו אין תיווך של האירועים על ידי עורכי ומגישי התוכנית.

אז במקום להתלונן על כך כל שהילדים נפגעו משידור של סרט ארוטי (ראיתי את הקטע המדובר, מדובר בסרטון של דובוני אכפת-לי ליד מה שילדים יכולים להגיע אליו בלחיצת כפתור באינטרנט), שנעשה עקב טעות אנוש, ראוי שההורים המתחסדים ירחיקו את ילדיהם מערוץ השיניים בשבורות וה"מסרים הפמיניסטיים" של אביבית בר זוהר.