הריאליטי "נינג'ה ישראל" הגיע למסך של "קשת 12" בקול גדול, השיג מפרקיו הראשונים נתוני רייטינג מרשימים והפך לתוכנית הנצפית ביותר בימים אלו כשהוא עוקף את "האח הגדול" של "רשת 13" - אך בסוף השבוע עלה לרשת קטע מתוך התוכנית שהעלה שאלות לגבי אמינות העריכה שהביך את הזכיינית.

במהלך מסלול של המתמודד יובל שמלא, אלוף הארץ בטיפוס בענף ה"הובלה", הופיע שעון מדידה בצידו השמאלי של המסך, כבכל המשימות בתוכנית. כשהשעון הגיע לדקה 1:26 הוא נעלם מהמסך ולאחר כשבע שניות הופיע שוב כשהוא מורה על דקה 1:14.

הסרטון העלה את החשד שהפקת התוכנית ערכה את הקטע כך שמזמן ביצוע המשימה של המתמודד בן ה-18 מירושלים, ירדו כ-19 שניות, על מנת להעניק לו יתרון.



הגולשים בפייסבוק החלו להתייחס לקטע המדובר והעלו סברות שונות. "הבחור סיים מכשול ב-1:26 והתחיל את המכשול שאחריו ב-1:14 גם אם הם יערכו את זה 200 פעם, זה עדיין לא יהיה הגיוני", כתבה אחת הגולשות. גולש אחר הסביר את הקטע במילים: "כשמדובר בתכנית ערוכה אין ערך למדידת זמן מול הטלוויזיה, בעריכה לוקחים קטעים שונים מצלמות שונות ומחברים, לכן בדרך כלל יתווסף זמן לדוגמה כשמראים קטע של קהל או המלווים חוזרים אחר כך למתחרה עצמו מאותה נקודה בה עברו לקהל".

מהצפייה בקטע הערוך, אכן לא ניתן לדעת כמה זמן באמת ארך המסלול בגלל העריכה בין המצלמות והזוויות השונות והפעמים בהן מוצגים המנחים ובני המשפחה.




כזכור, בעבר פורסם ב"מעריב אונליין" מקרה אחר שהעלה חשדות כלפי העריכה בזכיינית "קשת", כאשר באחד מפרקי התוכנית "הכוכב הבא" המגישה אופירה אסייג כביכול החליפה את המנחה הקבועה רותם סלע ובמהלך אחד האודישנים לחצה על כפתור ה-SAVE והצילה מהדחה את המתמודדת שושה שהייתה בחדר אחר. באותו הפרק הזכירה אסייג את תקרית גירושו של מני נפתלי מהאולפן, שקרתה חודשים אחרי האודישן בו כביכול השפיעה המגישה על התוצאות, מה שהעלה את החשד כי לא היא הייתה זו שלחצה על הכפתור והצילה את המתמודדת.

מהפקת התכנית נמסר בתגובה: "בבדיקה שעשינו גילינו שנעשתה טעות טכנית הנוגעת לגרפיקה בלבד אך התוצאה הסופית שודרה כפי שהייתה במהלך הצילומים. הזמן בו עבר יובל שמלא את הקיר היה נכון ומדויק ועמד על 2:02 דקות. זמן הסיום של כל מתמודד הוא מדויק וחופף למה שקרה בפועל על המסלול לעיני המתחרים וקהל הצופים הרב".