כוכב הטלוויזיה דין מירושניקוב (30) ששיחק בסדרות "תאג"ד", "כפולה" ו"מתים לרגע", הפך בשנים האחרונות לשם לוהט בתעשייה ולמושא אהבתן של מעריצות צעירות רבות, אך חייו, כך מסתבר, לא תמיד היו זוהרים ורצופי הצלחות. בשיחה עם איריס קול ברדיו 103FM שיתף השחקן המצליח בהחלטה שלו לשנות שמו הפרטי, ואף את שם משפחתו בעקבות תחושת זרות: "נולדתי בשם דימה זקמלדין. כשהוריי התגרשו אמי נתנה לי את שם משפחתה וקראו לי דימה מירושניקוב".



"עליתי לישראל בגיל 9, וכשהתחלתי לעבוד בסוכנות דוגמנות בגיל 17, המליצו לי להחליף את שמי למשהו יותר קצר וקליט ובהמלצתם החלטתי לשנות בתעודת זהות את שמי לדין מרטין", סיפר השחקן. "כשהתגייסתי לצבא וקיבלתי תעודת הצטיינות התביישתי מאוד כשקראו למשפחתי לעלות לבמה וכינו אותם משפחת מרטין. אמא שלי הובכה מכך מאוד ואז הבנתי שאני צריך לרוץ ולשנות את שמי בחזרה. זה היה לא פשוט אך בסוף הצלחתי".





"לא היה לי נוח עם שמי", שיתף, "התביישתי בו, שנאתי שגדלתי בלי אבא, הייתי היחידי בכיתה שידע לדבר רוסית וכינו אותי רוסי מסריח בתור ילד. לא רציתי להיות שונה. הייתי מתלבש אחרת, אוכל אחרת ובגיל של אהבות הראשונות שאלו אותי תמיד אם אני רוסי והייתי מגיב בבושה שכן".



על השתתפותו בפרויקט "תגלית", במסגרתו מגיעים יהודים צעירים מרחבי העולם לבקר במדינת ישראל, סיפר: "כשמגיעה קבוצה של צעירים רוסים אני מספר להם את האמת עליי ועל התחושה שהייתה לי כשעליתי לארץ. אני מאמין שאם אספר את האמת ואצביע על הקשיים אצליח להסביר כמה באמת טוב במדינת ישראל. טוב כאן מכל הבחינות. סבא שלי לא קיבל קידום בתפקיד כי הוא היה יהודי וכינו אותו יהודון מסריח".


דין מירושניקוב. צלם : איתן ברנט
דין מירושניקוב. צלם : איתן ברנט


איריס קול התייחסה לסיפורו: "זה מעציב אותי לחשוב שהיו גילויי אנטישמיות קשים מחוץ לישראל בגלל שאתה יהודי וכשאתה מגיע לישראל אתה חווה גזענות מסוג אחר כשאתה הופך לרוסי המסריח. בכל מקום הרגשת דחוי וזר. זה מדהים שאנחנו אוסף של אנשים שמגיעים מכל העולם ואין לנו יכולת הכלה".

"עם השנים זה השתפר", סיפר, "הנושאים הללו צפים ברשתות החברתיות ואני מרגיש את השינוי. זה לא מספיק כי המדינה שלנו גזענית מלכתחילה. דווקא בצבא ובשירות הלאומי החבר'ה הצעירים מתחילים להרגיש את השייכות ולכן אני קורא לא לוותר על השירות הצבאי. שם הכל מתחבר. ישראל היא הבית של כולנו - הישראלים. כדי שיהיה טוב עלינו להילחם על זכותנו. אין לנו בית אחר. כל חיי ניסיתי להוכיח לכולם שאני ישראלי ובשירות הצבאי הבנתי שאני לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. אני ישראלי ויש לי את היתרונות שלי. בזכות השפה הרוסית התקבלתי לשחקן בסדרה 'פול מון' שפתחה לי את הדרך".