לעמוד בהריון מתקדם בין הסירים משש בבוקר עד כמעט חצות במסעדה החדשה הנושאת את שמה – זה לא משהו שמלחיץ את ג'קי אזולאי. מה שמטריד אותה הוא שהקיץ כלל לא הקדישה זמן לילדיה. "פיזית, בלי עין הרע, אני יכולה לעבוד קשה מאוד. אני רגילה לעבוד קשה, אבל נפשית יותר קשה לי", היא אומרת, "יש לי נקיפות מצפון, כי כל החופש לא הקדשתי לילדים והם היו איתי במסעדה".



אבל לפחות אתמול נקיפות המצפון הללו מעט התפוגגו. "החלטתי שלא משנה מה, את היום הזה אני מקדישה רק לילדים", היא מספרת, "קמתי בשבע בבוקר, הלכתי קודם כל לעשות אולטרסאונד. אמרתי שאדאג קודם לזה שבבטן. אחר כך לקחתי את הילד הקטן למעון, ולאחר מכן לשני הילדים הגדולים היה מפגש בבית הספר לקראת פתיחת שנת הלימודים. עכשיו אני שלווה. מרגישה שעשיתי משהו בשביל הילדים, כולל העובר".



ב־19 באוגוסט, בתזמון מושלם (אך מקרי) עם יום הולדה ה־35, פתחה אזולאי, פיינליסטית העונה השלישית של מאסטר שף, בשוק צפון בשכונת רמת החייל בתל אביב את המסעדה הכשרה "ג'קי".



מיד עם פתיחת המסעדה הפך המקום למוקד עלייה לרגל לסקרנים שהמתינו לטעום את מטעמיה של אזולאי - מטבח מרוקאי מסורתי, אבל עם טוויסט. אזולאי דוגלת בשילוב רכיבים בריאים בבישוליה, שמה דגש על סלטים עשירים וגם על מנות צמחוניות. בתפריט ניתן למשל למצוא קוסקוס עוף, פילה אמנון ברוטב מרוקאי, קציצות בקר ברוטב עגבניות, ארטישוק ממולא בשר ואסאדו בבישול ארוך, וכמובן אינספור סלטים.



ג'קי אזולאי צילום - ניר קידר, איפור - אלינור פורטל לחברת האיפור יוסי ביטון
ג'קי אזולאי צילום - ניר קידר, איפור - אלינור פורטל לחברת האיפור יוסי ביטון



העיתוי של פתיחת המסעדה, כשהיא בהריון מתקדם, נשמע אולי מפתיע, אבל לאזולאי, תושבת ראש העין ואם לשלושה - אורי (10), איתי (8) ואילאי (שנה) - מדובר בהגשמת חלום. "כרגע אנחנו בתקופת הרצה. אחרי החגים ואחרי הלידה הכל יהיה ברור יותר", היא אומרת. "אין לי תשובה טובה למה פתחתי דווקא עכשיו. זה היה טירוף, אבל מרוב שזה היה כל כך חלום שלי לפתוח וזה לא קרה עד כה, אז עכשיו, כשכל התנאים שחיפשתי הבשילו, החלטתי ללכת על זה. תמיד חיפשתי לפתוח בלי שותפים וללא השקעה גדולה. את כל זה השוק נתן לי ולא יכולתי לסרב להצעה הזאת. זו הייתה הגשמת חלום של חמש שנים".



פתיחת מסעדה זה צעד ריסקי כיום.
"נכון, אני יודעת טוב מאוד שהרבה מסעדות נסגרות. אני שומעת אפילו על מסעדות של שפים מאוד גדולים שלא מצליחות, ולכן גם מלכתחילה לא הלכתי על איזה מקום מפוצץ עם השקעה גדולה, אלא הבאתי את הבית למסעדה. לא תמצאי אצלי פילה בקר, אלא דברים פשוטים שאנשים אוהבים. אנשים מחפשים כיום לחזור לטעם של הבית. אני מאמינה בפשטות הזאת. גם בחרתי לפתוח מסעדה דווקא בשוק צפון בגלל האווירה התוססת שבו, העממיות והמגע הישיר עם הקהל שמאפשרים לי להיות הכי טבעית ולהרגיש כמו שאני מארחת בבית. אני לא חושבת שאתעשר או אהיה מיליונרית מהמסעדה, אבל יהיה לי טוב להכין את האוכל שלי, להאכיל אנשים ולהתפרנס מזה. כמובן שאין לי שום גרנטי שזה יצליח, אבל חייבים לקפוץ למים כדי לדעת".



עד כמה קיים פרגון בין שפים?
"נראה לי שאין בכלל. נראה לי שזה עולם מאוד קשה שאתה לא מוצא אפילו זמן לפרגן. אבל דווקא חברים ממאסטר שף כן פרגנו. יהודה עמר, זוכה העונה האחרונה, וטום אביב, זוכה העונה הקודמת, כן הגיעו ופרגנו".



יולדת רק בנים


את העובדה שפתחה מסעדה בשוק שמיכל אנסקי, שופטת מאסטר שף, היא מבעליו - אזולאי דווקא לא מגדירה כסגירת מעגל. "אם אסגור מעגל, אני מפחדת שייגמר לי וזהו. אני לא רוצה לסגור מעגלים. אבל אני מזמינה את מיכל לבוא לאכול אצלי", היא אומרת ומודה שאינה מאצילה סמכויות בקלות. "אני מבשלת במסעדה. אני בלבד. שאלו אותי מי יבשל כשתלכי ללדת, אמרתי שללדת זה חמש־שש שעות. ישראל, בעלי, גם יודע לבשל. הוא חי איתי איזה 14 שנה, יודע כבר את היד שלי ואת הטעם שלי. אני מאמינה שרק עליו אסמוך וגם אכשיר אנשים. נשאר לי עוד חודש עד הלידה. אני יודעת שהטעם לא לא יהיה מדויק בול כמו הבישולים שלי, אבל אעשה זאת הכי קצר שיכול להיות".



כלומר הבייבי יגדל במסעדה?
"ברור שהוא יבוא למסעדה, נראה לך שאחזיק בבית יותר משבוע־שבועיים? הפעם, אגב, לא בדקנו אם זה בן או בת. יש לי שלושה בנים בבית, והפעם אמרנו שאנחנו לא בודקים. אני אפילו לא במתח. אני מאמינה שאני יכולה ללדת רק בנים".



ג'קי אזולאי. צלם: לאור דסקל
ג'קי אזולאי. צלם: לאור דסקל



על "מאסטר שף", ריאליטי הבישול שבו התגלתה, יש לה רק מילים טובות להגיד. "לא היו מכירים אותי אם לא הייתי הולכת", היא מסבירה, "במאסטר שף אומנם לא זכיתי, אלא הייתי במקום השלישי, אבל נשארתי בתודעה ואותי אנשים זכרו. זה כמו אפקט שירי מימון. אני לא יודעת איך להסביר את זה. אם אגיד שאני אותנטית ואמיתית - אז יש עוד אותנטים שלא זוכרים אותם. אני לא יודעת מה גורם לאנשים לא לשכוח אותי ולגרום לחברות לרצות שאפרסם אותן".



כיום אזולאי היא פרזנטורית של רמי לוי, ושל פעמית סטור. ממש לאחרונה היא גם נכנסה לבית האח הגדול כדי להראות להם איך מבשלים דגים לשישי. "הייתי מוכנה להשתתף באח הגדול. למה לא?", היא אומרת, "אני לא מפחדת מחשיפה, וכל מיני עימותים וריבים - דווקא אני אוהבת את זה. אני אוהבת להיות בדיונים, לעמוד על הדעות שלי, להתווכח עם מישהו שהוא לא בדעה שלי. ביומיום את נאלצת לפעמים לשתוק, ודווקא באח הגדול את יכולה להגיד מה שבא לך".



בלי קינואה


כאמור, לעבוד קשה בהריון ממש לא מפחיד את אזולאי. "אפילו לא עשיתי את כל הבדיקות שצריך. אין זמן", היא אומרת ומספרת שלפני שילדה את בנה השלישי עברה הפלה בחודש החמישי. "אני אחת שלא עושה הרבה בדיקות ולא הולכת לאולטרסאונדים, ופתאום כשהלכתי לא היה דופק", היא מספרת. "זה היה עצוב, כי זה קרה אחרי שש שנים שלא הריתי לא באופן מכוון. ואז את הולכת לבית חולים לסיים עם זה. עשיתי גרידה, ואת מרגישה שאיבדת ילד, שהילד נשאר בפח בחדר הניתוח. אבל אני בחורה חזקה, טיק טק מתגברת על דברים. או שאני חושבת שאני חזקה. אני כבר לא יודעת. אחרי ההפלה נכנסתי להריון מהר שוב פעם, למרות שהייתי בהכחשה עד החודש החמישי כי פחדתי שזה יקרה לי שוב. בהיריון שאחרי ההפלה עשיתי כבר את כל הבדיקות, ועכשיו, כאמור, שוב לא".



ג'קי אזולאי. צלם : אלירן אביטל
ג'קי אזולאי. צלם : אלירן אביטל



אזולאי מודה שאצלה בבית אוכל זה בהחלט אישיו. "זה מהותי כמו שמהותי לך לנשום", היא מסבירה, "אם למשל בא אלינו בן אדם, אז אין דבר כזה שאין אלף דברים על השולחן, וזה ברמה כזו של לחצים כאילו מלחמה עומדת לפרוץ. ואז כבר אני מתעצבנת ואומרת: 'מה, רק לדבר זה לא כיף? לשים עוגיות מהסופר זה לא בסדר?'. אבל זה כנראה מנטליות של מרוקאים, ולא יוצאים מזה גם אם את מנסה לעבוד על עצמך".



בעלך מבשל?
"למה שהוא יבשל אם אני יודעת? אבל יש ימים כאלה שאני אומרת: 'שומע, אין לי כוח', ואז הוא רואה שאני מתכוונת ברצינות, והוא קם ועושה".



האם בבית אתם שמים דגש על אוכל בריא?
"יש דגש מאוד חזק על מה לא בריא. כלומר מה שלא בריא, לא קונים. הילדים לא יאכלו אצלי קינואה, אבל לבית לא יכנסו סוכריות גומי, וגם כמעט ואין צ'יפסים ומטוגנים. אצלנו זה בעיקר בישולים. אני למשל הכי לא מפונקת ויכולה לאכול הכל. בכל בית, בכל מקום, בכל מלון. אבל תמיד אוכל חם של בית יהיה בעדיפות הראשונה אצלי".



אחותי ג'קי, ג'קי אזולאי, המדריך. צלם : רונן פדידה
אחותי ג'קי, ג'קי אזולאי, המדריך. צלם : רונן פדידה



בעוד אזולאי טורחת במסעדה על הסירים, הצטרפו למשימה המשפחתית גם הבעל ישראל, וגם שתי אחיותיה. פאריה נמצאת שם באופן קבוע, ושמחה מגיעה לסירוגין. "הן עדיין שואלות אותי איך לעשות דברים, כי אולי אני קצת מפחידה", היא מחייכת. "אומרות: 'ג'קי תסכלי', שואלות: 'ג'קי, כמה?'. אין להן בטחון לידי. בגלל זה אני אומרת: 'תשימי, אל תפחדי'. אני מנסה שהן כן יקבלו ביטחון, למרות שזה אף פעם לא אותו דבר. אבל אני צריכה לשחרר ולהבין שלא תמיד זה אותו דבר. האוכל יהיה טעים גם אם זו אני וגם אם זו לא אני. יותר מפריע לי שאנשים יבואו אחרי שאלד ולא יראו אותי".



הילדים שלך גם בקטע של בישולים?
"אני מקווה שיעשו דברים אחרים. אם יהיו לי בנות, אז שידעו לבשל. בנים, לא אכפת לי, שידעו בקטנה, אבל שלא יהיו שפים".