יריית הפתיחה לאירוע אירוויזיון 2019 בתל אביב נורתה היום (חמישי), ובעיר החוף כבר מתחילים בהכנות לקראת האירוע. על פי הודעה שהוציא ארגון השידור האירופי (EBU), אירוויזיון 2019 יתקיים בגני התערוכה. כפי שהובטח על ידי ראש העיר, עיריית תל אביב-יפו תממן את האולמות בהם יתקיימו שלושת האירועים אשר ישודרו בשידור חי לכל העולם.



שני אירועי חצי גמר ואירוע גמר יתקיימו ב"אקספו תל אביב - המרכז הבינלאומי לכנסים ותערוכות" (מרכז הירידים לשעבר), הכולל את ביתן 1 ו-ביתן 2. כמו כן, תקיים העירייה בין היתר מספר אירועים מרכזיים שהעיקרי בהם הוא הקמת כפר האירוויזיון. "היורו-ויליג'" המסורתי יתקיים בפארק צ'ארלס קלור, שיהיה פתוח לקהל הרחב למשך כ-10 ימים, ויכלול הופעות של כוכבי עבר והווה של התחרות, מזון ושתייה והקרנות של חצאי הגמר והגמר.

אירוויזיון בתל אביב: כפר אירוויזיון ו"שטיח אדום", כל הפרטים


עוד יתקיימו טקס פתיחה ואירוע "השטיח האדום" ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות, וטקס חילופי מפתחות הערים והגרלת חצאי הגמר בבית העיר ההיסטורי ברחוב ביאליק.



לקראת האירוויזיון מתכננת העירייה להקים את עיר האירוויזיונים הגדולה בעולם. על פי נתונים מערים מארחות בעבר, קיים צפי להגעתם של כ-20 אלף תיירים לטובת האירוויזיון, אשר צפויים להכניס כ-100 מיליון שקלים ישירות לעיר.



תחרות האירוויזיון גם זוכה לחשיפה גדולה ואחוזי צפייה גבוהים ברחבי העולם. למעשה, משדר הגמר שלה מגיע לבדו למעל 200 מיליון אנשים באירופה, אוסטרליה ובשנים האחרונות גם ארה"ב. לכך יש להוסיף גם את משדרי חצאי הגמר גם להם חשיפה נרחבת.



זו תהיה השנה ה-64 בה מתקיימת התחרות בעולם, כאשר זו הפעם הראשונה בה התחרות תתקיים בתל אביב-יפו, והפעם השלישית בה התחרות מתקיימת בישראל בכלל, מתוך ארבע פעמים בהן זכתה ישראל בתחרות.



בשבועות האחרונים נדרשה העיר להציג את חוזקותיה ותרומתה לקיום התחרות ואירוח מספר רב של מבקרים, לרבות חלל מתאים לקיום התחרות, מרחב ציבורי לקיום אירועים נלווים, חדרי מלון בהיקף הנדרש, ניידות ותחבורה ועוד. כמו כן, הציגה את תפקידה המרכזי בעיצוב דמותה של המדינה והחברה הישראלית כמרכז תרבות וכלכלה, וכעיר הדוגלת בערכים של ליברליות, פתיחות ודו קיום.



רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "תל אביב-יפו מוכנה לאירוויזיון! אירוע הבידור העולמי שזוכה לתהודה ציבורית ענקית מתאים לתל אביב-יפו שהתפרסמה בעולם כעיר של יצירה, אנרגיה, חיי תרבות תוססים ובעיקר חופש. נעשה הכל כדי שהאירוויזיון יהיה שמח, חי, בועט וללא הפסקה - בדיוק כמו העיר שלנו. אנחנו ערוכים ובטוחים שיחד עם "כאן" נפיק כאן את האירוויזיון מהטובים שידעה התחרות".