עיריית תל אביב מעריכה כי כ-20 אלף תיירים צפויים להגיע לתל אביב לרגל האירוויזיון שיתקיים בעיר בחודש מאי בשנה הבאה. כ-20 אלף תיירים צפויים להגיע והם צפויים להכניס כ-100 מיליון שקל ישירות לעיר, הסבירו בעירייה, שכבר החלה את ההיערכות לקראת אירוח הארוויזיון באקספו תל אביב, הכולל את ביתן 1 וביתן 2 במרכז הירידים.
האירוע הענק יסוקר על ידי כ-1,500 עיתונאים שישדרו וידווחו מתל אביב. האירוח בתל אביב גם מעורר ביקורת בקרב גורמים חרדיים. "אני חושש מחילול שבת המוני", הזהיר ראש סיעת ש"ס, נתן אלנתן, המתמודד בבחירות לראשות העירייה. "אם יהיה לי מספיק כוח לאחר הבחירות, אפעל שלא יהיה חילול שבת המוני".
לקראת האירוויזיון, העירייה תקים את עיר האירוויזיונים הגדולה בעולם, שתחשוף ותמתג את תל אביב כעיר בינלאומית מובילה בתחום התרבות והבילויים. "תל אביב-יפו מוכנה לאירוויזיון! עירנו שמחה לארח את אירוויזיון 2019 – אירוע בידור עולמי שזוכה לתהודה ציבורית ענקית ואף מתאים לתל אביב-יפו שהתפרסמה בעולם כעיר של יצירה, אנרגיה, חיי תרבות תוססים ובעיקר חופש", ציין ראש העירייה רון חולדאי – "נעשה הכל כדי שהאיוויזיון יהיה שמח, חי, בועט וללא הפסקה, בדיוק כמו העיר שלנו. אנחנו ערוכים ובטוחים שביחד עם 'כאן' נפיק כאן את האירוויזיון מהטובים שידעה התחרות".

הממונה על פרוייקט אירוויזיון 2019, גידי שמרלינג ציין כי המטרה היא לחשוף את העיר לעולם דרך 1,500 העתונאים שישדרו מהעיר ורבבות התיירים שיגיעו לאירוע. "החלטנו לערוך את האירועים בכמה אטרקציות ברחבי העיר, בבית העיר העתיק, במוזיאון תל אביב המודרני, בפארק צ'ארלס קלור על חופיה של העיר וכמובן באקספו תל אביב, אליו יתווספו עשרות אירועים שיהפכו את העיר למסיבת אירוויזיון אחת גדולה", אמר.
לעומתם, אלנתן מתח ביקורת קשה: "חולדאי מוכיח שוב, כי למען קמצוץ של תהילה בינלאומית הוא מוכן למכור כל דבר, גם את מעט האופי היהודי שנותר בעיר העברית הראשונה", ציין אלנתן בציוץ בטוויטר – "בעבודה עקבית הצליח חולדאי להפוך את תל אביב למקום בלי כבוד מינימאלי ליום השבת ולמסורת היהודית ותושבי העיר צריכים לשלם את המחיר".
אלנתן טוען שניתן לקיים את האירוויזיון ללא חילול שבת המוני. "מדוע צריך לקיים את החזרות בשבת? קצת גאווה יהודית, צריך רק רצון", הוסיף.