העיתונאי רביב דרוקר תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', כשטען כי הוא "משוכנע במיליון אחוז שהיא נלחמת נגד המיזוג בין ערוץ עשר לרשת בעקבות הוראות מגבוה. זו אישה שהתמודדה בפריימריז של הליכוד לפני כמה שנים".



"שמאלוב-ברקוביץ' לא מצליחה לומר אפילו אינטרס אחד נורמלי בעניין וכבר חודשיים וחצי לא עושה כלום בנושא", הוסיף דרוקר. "אפילו הממונה על ההגבלים העסקיים, שלא נוטה לאשר מיזוגים, השתכנעה במקרה הזה".

ביום ראשון האחרון יצאו עשרות מעובדי חברת "חדשות עשר" להפגנה מול בבניין ה"מועצה לישראל יפה", בשדרות רוקח תל אביב, בו התקיימה ישיבת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בישיבה דנה המועצה בנושא אישור מיזוג "ערוץ עשר "עם חברת "רשת", שלעת עתה מתעכב.



באספת העובדים הדרמטית קראו עובדי הערות שלא לעכב את האיחור ואמרו: "אין היתכנות כלכלית לערוץ, בעלי הערוץ לא רוצים להחזיק אותו, החרב מונחת על צווארנו". עוד הוסיפו העובדים כי: "למעלה מ-30 אחוז מעובדי הערוץ עזבו בחודשים האחרונים, כל יום עוזבים בין עובד אחד לשלושה. בית הוורד הפך לשממה".



כזכור, בחודש יוני בעלי המניות של ערוץ "רשת 13" ובעלי המניות של "ערוץ עשר" פנו אל הממונה על ההגבלים העסקיים במזכר הבנות חתום בבקשה לאחד כוחות. לפני כשבועיים הרשות השנייה הודיעה לערוץ עשר כי החוק לא מאפשר, לטענתה, את ההליך במצב הדברים הנוכחי, היועץ המשפטי של הרשות הוציא מכתב שמבקש שבערוץ יישמו את סעיף 37 בחוק - כלומר שיודיעו על סגירה והאפיק ייצא למכרז בין גופים שיבקשו להפעיל את אפיק 14, ולרכוש את חברת החדשות של הערוץ.
עובדי ערוץ עשר מחו כנגד החלטת הרשות שלא להמשיך להליך המיזוג בגלל סעיף זה וטענו כי אם הוא לא יאושר, הערוץ וחברת החדשות שלו ייסגרו וכל העובדים והעיתונאים יאבדו את עבודתם.