שחקנית חיזוק משמעותית למפלגת העבודה: יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ הציג הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים את החיבור עם יו"ר מפלגת גשר אורלי לוי אבקסיס. "אני עומד בפניכם נרגש, וחש את עוצמת השעה, עוצמת הרגע. אני חש ברגע זה כיצד נוצרת ברית של התחדשות, ברית של תקווה למדינת ישראל", אמר פרץ, "כל מסעות חיי הציבורים מלווים בהתלבטויות, בסימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות, וכאן אני חש כי מצאתי את התשובות כולן. מצאתי את התשובות הנדרשות לטיפול באותם שסעים מדממים בתוך החברה הישראלית. מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי בו יש מקום לכל הישראלים, בית לקבוצות המודרות  שחשות שהמדינה שכחה אותן, שחשות שהמדינה החליטה שהאחריות כלפיהם, כלפי ילדיהם, זו אחריות חלקית".
"בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת ועוד רגע היא תתפרץ ללא שליטה. הקבוצות האלה יתנו לנו את ההזדמנות לתת להן את התשובות הנכונות והצודקות. היום אנו מסתערים על לבבות העם, עם מסרים של אחדות, אהבה, ואחריות משותפת", הסביר פרץ, "המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם. לא ניגרר לשיח המתלהם, לא נשתתף בתחרות של מי ממציא משפט יותר פוגעני,  לא ניתן לאיש לשכוח את חוסר האחריות שבפתיחת הפצעים, בהרחבת השסעים, כי כאשר פוצעים פצע בליבה של החברה הישראלית לצרכי בחירות, הבחירות מסתיימות - אך הפצע ממשיך לשתות ולדמם".

לדבריו, כל שליח יידע בדיוק מה היא שליחותו, ובכל מקום אליו נגיע, אם זה באוצר, בחינוך, ברווחה, בבריאות, בחקלאות בשיכון או במשפטים, נדע בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות למען האזרחים ששלחו אותנו למשימתנו זו. "אני עומד בהתרגשות ובגאווה גדולה כשלצידי עומדת הגברת אורלי לוי אבקסיס. אשה פורצת דרך, עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה, של אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, הנכים, הזוגות הצעירים, בני העיר ובני הכפר, תושבי הפריפריות וההתיישבות העובדת, מאזרחי אצבע הגליל וקרית שמונה ועד לתושבי עוטף עזה ושדרות", אמר.

"לא פעם עמדתי נפעם כאשר חזיתי איך אורלי מפילה חומות של התנגדות, מעבירה חוקים חברתיים, ומונעת גזרות כלכליות. הסתכלתי עליה וידעתי שמדובר במנהיגה מעוררת השראה, מנהיגה שילדים צעירים מביטים עליה ואומרים לעצמם : "גם אנחנו יכולים" גם אנחנו יכולים לשבור את תקרת הזכוכית", הסביר יו"ר העבודה. 
 
פרץ המשיך ואמר: "כפי שהבטחתי בכל מסעותיי האחרונים, במיוחד בפריימריז שזה עתה הסתיימו, המסגרת הפוליטית שנבנית כאן מולנו תשנה את הכללים, החומות של המעברים בין המחנות נופלות עכשיו. אנחנו הבית הפוליטי שיקלוט אזרחים שרוצים להיות שלמים עם הצבעתם. אנחנו ניצור הזדמנות לבניית ממשלה אחרת. אנחנו נחזיר את התקווה. אנחנו יוצאים ביחד אל המסע הישראלי החדש בו יש מקום לכולם. נחזיר לאזרחים את האמון במערכת הציבורית והפוליטית. נצדיק את העובדה שהאזרחים מאמינים לשנינו ויודעים שנהיה שם עבורם. אורלי,  אני רוצה להודות לך על האמון. על שותפות האמת שמתחילה פה היום. אני בטוח שמפה תצא בשורה גדולה לכל חלקי העם הזה".
 
אורלי לוי אבקסיס התקבלה בקריאות עידוד. "חשבתי שיעבור זמן שאעמוד שוב מול כתבים. אני אחוזת ההתרגשות לאחר פסק זמן קצר", אמרה יו"ר גשר, "כשנכפה עליי פסק הזמן ניסיתי לבחון. במערכת הבחירות היה שיסוע, כל יום אני שומעת את הקריאות אורלי תחזרי. הבחירות האחרונות חישלו אותי". לדבריה, הגיעו אליי הצעות מימין ומשמאל.

"חשבתי שאולי מקומי עדיין בחיק משפחתי  כשהגיעה ההצעה מעמיר חשבתי שחשוב להתאחד. גשר נשארת עצמאית. על המאבק של עמיר לכיפת ברזל הוא חטף נזיפה וכולנו מודים לך", הסבירה, "אמיר נאבק למען שכר המינימום. למי אתם מאמינים כשזקנים נמקים במסדרונות בתי החולים?  נשנה את המציאות ובשורה חברתית אמיתית". היא סיכמה: "לא ימין ולא שמאל. נתאחד למען שכבות רחבות בציבור. היו לי הצעות בטוחות יותר ממפלגות גדולות, אבל עמיר כבר הוכיח את עצמו. נוריד ימין ושמאל ונתחבר בשביל המדינה". פרץ אמר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "גשר תקבל שלושה מקומות בכל עשירייה ברשימה".

ניצחון על מפלגתו שבל ברק ועל כחול לבן. עמיר פרץ, צילום: פלאש 90
ניצחון על מפלגתו שבל ברק ועל כחול לבן. עמיר פרץ, צילום: פלאש 90


כזכור, אבקסיס הייתה חברת כנסת בחברות ה-18, ה-19 וה-20 מטעם מפלגת ישראל ביתנו, אך במאי 2016, לאחר שישראל ביתנו נכנסה לקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרשה לוי מהמפלגה ושימשה כסיעת יחיד.

בבחירות לכנסת ה-21, הייתה אורלי לוי אחד השמות הלוהטים בגוש השמאל מרכז, ורבות דובר על איחוד בינה לבין מפלגתו של בני גנץ חוסן לישראל, אך בגלל הגבלות על צירוף שלה עם חברי כנסת מכהנים - בשל היותה חברת כנסת פורשת, חיבור זה לא יצא לפועל מהרגע שגנץ הודיע כי הוא מתאחד עם מפלגתו של יאיר לפיד ליצירת מפלגת כחול לבן. עם זאת, פיזורה המהיר של הכנסת ה-21 הסיר מעל אבקסיס הגבלות אלה, וכיום היא יכולה להצטרף לכל מפלגה.

המעבר של לוי לעבודה מזכיר את החבירה שביצע אביה, חבר הכנסת והשר לשעבר דוד לוי, שפרש מהליכוד במהלך כהונתו הראשונה של נתניהו בשנות ה-90, וחבר לאהוד ברק, שעמד אז בראשות מפלגת העבודה בבחירות 99'. חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהודיעה לפני יומיים על פרישתה ממפלגת העבודה בירכה את לוי אבקסיס, שבמידה רבה תירש את מקומה במפלגה, ואמרה כי "הצטרפותה של אורלי לוי היא בשורה מצויינת למפלגת העבודה.‫ אורלי היא לוחמת מעולה ואפקטיבית בזירה החברתית, והצטרפותה מחדדת את הקול הצלול של המאבק לצדק, לשיוויון ולגורלם של בני אדם בכל תחומי חייהם. השילוב של עמיר פרץ ושלה הוא תשובה טובה למתלבטים למי כדאי שיתנו  את קולם: למי שדואגים לעצמם או למי שדואגים לעמם".

ממפלגת מרצ, שקיוותה להתאחד עם מפלגת העבודה הביעו אכזבה מההחלטה של פרץ להתאחד עם לוי, ואמרו כי במקום מהלך נרחב, בחר יו"ר העבודה ב"שיריון קטן". יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, פרסם הודעה לאחר שנודע על האיחוד בין פרץ לאבקסיס, ואמר כי הוא עדיין פתוח לאיחודים, אך מוכן לרוץ לבד. "עמיר פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן", אמר הורוביץ והוסיף, "באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל. לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מרצ למפלגת העבודה".
 
"הוריתי למטה המפלגה להאיץ את קמפיין מרצ לבחירות הקרובות. לציבור בישראל מגיעה אלטרנטיבה ערכית, לציבור בישראל מגיעה מפלגת שמאל אידיאולוגית גדולה ומשפיעה שתשנה את המציאות ותחזיר לחיינו ערכים של שלום, שוויון וחופש. מרצ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ", סיים יו"ר מרצ את דבריו.