"השפם מלווה אותי כבר 47 שנה, מאז שהייתי קצין חימוש צעיר בגדוד 890. בשלושה ימים האחרונים עשינו התייעצות משפחתית ובסוף החלטתי להוריד את השפם. הזמנתי היום אלי ספר הביתה ואני מקווה שעם הסרת השפם תוסר גם העננה מעל מפלגת העבודה-גשר ויהיה מעתה ברור לכולם - אני לא אשב בממשלה עם נתניהו, נקודה", כך אומר למעריב אונליין יו"ר העבודה גשר, ח"כ עמיר פרץ, שחשף הערב במהדורת חברת החדשות את מראהו החדש ללא שפם, זאת אחרי עשורים בהם היה זה סימן ההיכר שלו
 
ח"כ פרץ אמר כי נדרש למעשה של הורדת השפם כדי להתמודד עם הספינים שהופצו על ידי הליכוד על כך שבכוונתו להיכנס לקואליציה עם נתניהו לאחר הבחירות. "הספין של נתניהו ואנשי הליכוד הצליח כל כך שאפילו ב'מחנה השלום' אנשים קנו אותו וטענו בתוקף שאני מתכוון להיכנס לקואליציה עם נתניהו. עמר בר לב סיפר לי שאחרי הופעתו במוצ"ש בפגוש את העיתונות רינה מצליח ניגשה אליו ואמרה כי שמעה מבכיר בליכוד שיש כבר הסכם חתום ביני לבין נתניהו".

"אותי זה ממש הרגיז. אנשים שלא מאמינים לשום מילה של נתניהו פתאום מאמינים לספין הזה שלו עלי. אני מקווה שמרגע זה יהיה ברור לכולם שהעבודה-גשר לא תכנס לממשלה אתו. אני מצהיר כאן שאפילו עם הרשימה המשותפת תשב עם נתניהו בממשלה אנחנו נהיה בחוץ".

"אני מקווה", הוסיף פרץ, "שמעתה תהיה שבוע ישראלית מהסוג החדש - אנשים יגידו אני נשבע בשפם של עמיר פרץ כדי להוכיח את אמיתות דבריהם. מעכשיו גמרנו עם השמועות, הספינים והשקרים. מעכשיו אנשים יתחילו לשמוע מה יש לנו לומר על כיפת ברלז חברתית, על נושאי כלכלה, ועל כל תפיסת העולם שלנו".
 
ולסיום אמר פרץ: "כשהכרתי את אשתי אחלמה היא התאהבה בי ובשפם. כעת אשתי תצטרך להתרגל מעתה להתרגל לפרטנר חדש ללא שפם".

כזכור, באירוע "שבתרבות" בבאר שבע הבהירה אתמול חברת המפלגה ח"כ מרב מיכאלי כי אם העבודה תיכנס לקואליציה תחת הנהגתו של נתניהו היא תישאר בחוץ. מיכאלי נשאלה על האפשרות שעמיר פרץ יחבור לממשלה בראשות נתניהו ואמרה: "אני לא מאמינה שפרץ יצטרף לממשלה כזו, אבל אני לא אצטרף אליה. "עמיר פרץ אומר 'אני לא אצטרף לקואליציה של נתניהו'. כל המאמץ שפרץ עושה היום הוא להחזיר את העבודה להיות כתובת שמתקשרת עם קהלים שהיו מנוכרים אליה", הוסיפה. "גם אם לא נהיה מפלגה גדולה מאוד, אך עדיין נעביר כמה מנדטים מגוש הימין למרכז־שמאל, זאת התרומה המשמעותית שעמיר פרץ מנסה להביא בבחירות האלה. זאת התרומה שלנו בשביל להביא להחלפת נתניהו, ובוודאי לא להצטרף אליו".
 

לעומתה, אמרה אתמול ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי): "הסיבה היחידה שפרץ לא חבר למחנה הדמוקרטי נחשפה: הוא רוצה לשמור לעצמו את האופציה להיכנס לממשלת נתניהו".