קריאת תווית מזון חשובה מאוד וצריכה להיות חלק מההחלטה בעת בחירת המזון במהלך הקניות השבועיות שלנו. אז איך קוראים את תווית המזון? הנה כמה טיפים חשובים:

• רשימת רכיבים פשוטה וקצרה. העדיפו מוצרי מזון שרשימת הרכיבים על אריזתם קצרה ועם רכיבים שאתם מצליחים לקרוא ולהבין, או במילים אחרות: אל תאכלו את מה שאתם לא מצליחים לקרוא. 
• סדר רשימת הרכיבים. הרכיבים התזונתיים מופיעים לפי סדר תכולה יורד. כלומר, הרכיב שנמצא בכמות הגדולה ביותר מופיע ראשון, והרכיב שלאחריו הוא השני בכמותו וכך הלאה.

• סוכרים. כיום אין חובה לסמן את הסוכרים בטבלה התזונתית, אך יש מוצרי מזון ששורת הסוכרים מופיעה בטבלה התזונתית שלהם בכל זאת. שורה זו כוללת את הסוכרים הנמצאים באופן טבעי במוצר ואת הסוכר המוסף. לדוגמה, בגלידות המכילות פרי, שורת הסוכרים כוללת את הסוכר מהחלב, הסוכר מהפירות והסוכר המוסף.  לעתים קל יותר לתרגם את הערך המופיע על התווית לכפיות סוכר, לכן זכרו את המשוואה: כפית סוכר שווה ל־4 גרם. בחרו מוצרים המכילים כמות סוכר נמוכה יותר, אך שימו לב: בחלק מהמקרים מוצרים המכילים ממתיקים אינם בהכרח עדיפים. 
• חומצות שומן טראנס. אלו חומצות שומן שאינן מומלצות לצריכה ולכן חשוב לקרוא את השורה הזו בטבלה התזונתית של מוצרי מזון, כדי לצמצם את הצריכה שלהם למינימום. שימו לב כי הרמה המינימלית הקבועה בתקן של שומן טראנס שניתן להצהיר עליה היא "פחות מ–0.5 גרם ל–100 גרם". כלומר, כל כמות הגדולה מ–0.5 גרם פחות מומלצת. 
• נתרן. זהו ערך שחובה לסמנו בטבלה התזונתית המופיעה על גבי תווית מזון. בעולם המערבי צריכת הנתרן גבוהה מהרצוי, ולכן יש להקפיד על כמות הנתרן הנצרכת. בחינה פשוטה והקפדה על קריאת התוויות, תוך השוואה של מספר מוצרים דומים, תוכל לעזור לך לבחור טוב יותר מוצרי מזון שבהם כמות נתרן נמוכה יותר.