עד לפני מספר שנים בואו של חג הפסח עורר חשש בקרב רבים מאיתנו. לא בגלל עבודות הניקיון הקרבות ובאות או האלרגיה לאביב, אפילו לא בשל החופשה הארוכה. החשש היה אחד: האם יהיה לנו מה לאכול במשך שבוע?  במדפי המרכולים היה מונח מספר מצומצם של מוצרים, ובמשך כל ימי החג נאלצנו להסתפק במצות בשלל וריאציות, בהרבה בשר וגבינות ולגיוון אורז וגם קטניות. מי שניסה להכין בבית לחמניות כשרות לפסח ונאלץ לשתות ליטרים של מים כדי להתגבר על היובש, או עמל בטאטוא אינטנסיבי של הבית משום שהמאפה התפורר לאלפי פירורים קטנטנים, הבין די מהר שזה פשוט לא זה.

אבל לא עוד. בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה והידע המקצועי, שטפו את הארץ עשרות מוצרים ללא גלוטן שנושאים חותמת של כשרות לפסח. לא רק מוצרי מדף, שאותם ניתן לקנות ולהגיש, גם מוצרים המיועדים לאפייה ולבישול. כך שאפשר להמשיך לשמור על רוח החג ועדיין להכין שלל מאכלים רבי טעם. 

למשל התערובת להכנת מאפי שמרים של אסם, שבעזרתה אפשר להכין עוגות ומאפים מלוחים או מתוקים ואפילו פיצה. המאפה לא מתפורר והטעם נפלא, כך שאף אחד לא יאמין שמדובר במאכל נטול גלוטן. בין שאתם מארחים בחג ובין שאתם מתארחים, בחרנו להציע לכם מתכון מתאים: מאפה שמרים שוקולד חלבי כשר לפסח.  אתם מוזמנים להכין ולקצור שבחים ומחמאות.

מאפה שמרים שוקולד
המצרכים: (ל־12 מאפים אישיים) או ל־2 תבניות אינגליש קייק)
• 350 גרם (1 חבילה) תערובת להכנת מאפי שמרים לפסח אסם
• 50 גרם חמאה רכה
• 100 מ"ל חלב פושר
• 50 גרם סוכר
• 2 ביצים
• ½ כפית מלח

למילוי:
• 200 גרם ממרח שוקולד
• ½ כוס אגוזי מלך או פיסטוקים, קצוצים

אופן ההכנה:
מחממים את התנור ל–180 מעלות.
מכניסים לקערת המיקסר את תערובת הקמח ומוסיפים את הסוכר. מתחילים בערבול אטי ומוסיפים בהדרגה את החמאה, הביצים והחלב. ממשיכים בערבול אטי עד להתאחדות החומרים.
מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש עוד 6–4 דקות, עד לקבלת בצק רך וגמיש.
בידיים משומנות יוצרים מהבצק כדור ומחזירים לקערה. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומתפיחים במקום חמים כשעה.
מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים. מרפדים תבניות אינגליש קייק בנייר אפייה (למאפים אישיים: משמנים תבנית 12 שקעים).
פורשים ניילון נצמד על משטח העבודה ועליו מפזרים מעט קורנפלור. מרדדים כל חלק למלבן בעובי של כחצי ס"מ (כדי לעבוד בנוחות עם הבצק יש לקמח את הידיים ואת משטח העבודה).
מורחים כל חלק בממרח שוקולד ומפזרים מעליו את האגוזים או הפיסטוקים. מגלגלים את הבצק לאורכו ומניחים בתבנית. למאפים אישיים: חותכים את הרולדה לשושנים ומסדרים כל חלק בתבנית השקעים. מכסים ומניחים במקום חמים למשך חצי שעה עד להתפחה.
מורחים את המאפים בביצה טרופה ואופים במשך 20 דקות, עד שהמאפים משחימים מלמעלה ומלמטה.


עוד כתבות במדור תזונה נכונה במעריב