העדפת מזונות מתחילה מגיל צעיר, לכן חשוב להציע לילד מזון מגוון כבר מהביס הראשון. כדאי להציע מזון חדש במספר רב של הזדמנויות, ואין להתייאש אחרי פעם אחת שבה הילד סירב לאותו מזון, אך אין להכריח אותו לאכול. לתינוקות כדאי להציע מספר טעימות, ומילדים גדולים אפשר לבקש שינסו לטעום, לפחות פעם אחת.



אכלו עם הילדים אוכל מזין. למה? הילד מחקה את ההורים, לכן חשוב להוות דוגמה אישית לתזונה מגוונת המכילה ירקות ופירות בחמישה צבעים, חלבונים, קטניות ודגנים מלאים. אין צורך להכריח לסיים את האוכל. על הילדים ללמוד להקשיב לגופם ולאכול על פי תחושת השובע והרעב שלהם, בצורה זו אפשר למנוע אכילת יתר והשמנה. ילדים בריאים אוכלים כשהם רעבים ומפסיקים כשהם שבעים. אתם ההורים קובעים מה אוכלים, מתי ואיפה, והילד קובע כמה.



מים הם המשקה המומלץ. למה? מיצים עשירים בסוכרים ומהווים מקור לקלוריות מיותרות. צריכה עודפת של סוכרים פשוטים עלולה להוביל להשמנה ולעששת.



לא אוכלים מול הטלוויזיה. למה? שעת הארוחה היא שעת איכות. יש להפריד בין משחק או צפייה בטלוויזיה לארוחה. הקפידו לאכול באווירה שקטה ללא הסחות דעת ובמקום קבוע. בנוסף, כשזמן המחשב והטלוויזיה מוגבלים, הילדים ימצאו זמן לפעילויות עם חברים או פעילויות ספורטיביות.



ארוחה משפחתית לפחות שלוש פעמים בשבוע. למה? לארוחה משפחתית תפקיד חשוב בהקניית הרגלי תזונה, אך היא גם מזמנת מפגש שגרתי בין בני המשפחה, שבו מגישים יחד עם המאכלים המזינים גם מסרים ערכיים ותכנים חיוביים שההורים יכולים להאציל על ילדיהם.



הקפדה על ארוחת בוקר. למה? נמצא במחקרים כי אנשים אשר מילדותם לא אוכלים ארוחת בוקר נוטים להרגלי אכילה פחות טובים בהשוואה לאלו שאוכלים ארוחת בוקר.



פירות וירקות גם כארוחת ביניים. למה? פירות וירקות מספקים שפע של יתרונות תזונתיים. חתכו פירות וירקות צבעוניים וצאו למגרש המשחקים עם הילדים. תתפלאו לראות כמה הם אהובים על ילדי השכונה.