כולנו רוצים להפוך את המטבח הביתי שלנו לנכון יותר מבחינה תזונתית, אבל רבים מאיתנו חוששים מהמהלך, והסיבות לכך רבות. יש שנרתעים משינויים, יש הסבורים שאורח חיים נכון יותר פירושו לוותר על המאכלים האהובים ויש מי שפשוט לא יודעים איך עושים את זה נכון. נכון, שינויים הם לא פשוטים, בוודאי לא כאלו הנוגעים לשגרת החיים היומיומית שלנו. אבל כדי להפוך את התפריט היומי שלנו למגוון יותר מבחינה תזונתית לא חייבים לערוך שינויים מרחקי לכת.

הנה כמה דוגמאות:
• פלוס פירות. במקום להחביא את הפירות במגירה העמוקה במקרר, שטפו אותם והניחו בקערה במקום מרכזי בבית, למשל על השולחן בסלון. מפירות הקיץ העסיסיים והטעימים אפשר להכין יופי של שייקים, על בסיס מים, כמובן. אפשר לטחון פירות, להוסיף להם קצת חלב קוקוס ולהקפיא לקבלת גלידה ביתית. לקערת דגני הבוקר כדאי להוסיף פירות חתוכים.
• פלוס ירקות. טריים, מאודים, מבושלים, צלויים או אפויים, שלמים או חתוכים. לכל אחד שיטת הבישול החביבה עליו לצריכת ירקות. בחנו את הצורה האהובה עליכם.

• פלוס דגנים מלאים. ההמלצה של רשויות הבריאות בעולם היא אכילת שלוש מנות של דגנים מלאים ביום שמספקות לנו יותר ויטמינים, מינרלים וסיבים. תפריט יומי כזה יכול לכלול דגני בוקר מדגנים מלאים, לחם מלא וגם מנות של אורז, פסטה או קוסקוס מלא או חצי מלא. מנשנשים קרקרים בין הארוחות? נסו להקפיד שאף אלו יהיו על בסיס דגנים מלאים.
• פלוס סיבים תזונתיים. לסיבים תפקיד חשוב בתזונת האדם, אך אנחנו נוטים להמעיט בצריכתם. מילאתם את הסעיף הקודם והוספתם לתזונתכם דגנים מלאים? זכיתם גם בתוספת של סיבים תזונתיים. כך גם לגבי אכילת ירקות ופירות. חפשו על המדפים מוצרים שהועשרו בסיבים תזונתיים, כמו למשל קוסקוס, פסטה או פתיתים של אסם מסדרת "הפלוס התזונתי".



• פלוס מים. הקיץ כבר כאן, והשתייה חשובה יותר מתמיד. אם אתם נוהגים לשתות משקאות ממותקים, כדאי שתפחיתו אותם בהדרגה עד שתוותרו עליהם כליל. כדי להפוך את חוויית השתייה למהנה יותר הוסיפו לבקבוק המים שלכם תוספות מרעננות. למשל מלפפונים חתוכים; נענע ופרוסות לימון; חתיכות תפוח, מקל קינמון וקצת ג'ינג'ר טרי ועוד תוספות כיד הדמיון הטובה עליכם.
• פלוס אפייה. במקום לטגן את הקציצות, הוסיפו את השמן לתערובת ושלחו אותן להשחמה בתנור או בשלו אותן ברוטב מבעבע. את אותה הטכניקה אפשר ליישם גם על הכנת לביבות. את הצ'יפס החליפו בפלחי תפוחי אדמה שנמשחו בשמן זית ונצלו בתנור, וגם השניצלים המסורתיים לא חייבים להיות מטוגנים בתועפות שמן. אם בכל זאת בחרתם באופציה המטוגנת, אז רק פעם בשבוע, בבקשה.

• מינוס נתרן. ככלל, כדאי להפחית את כמויות המלח והסוכר שבתפריט היומי שלנו, אם כי לא לוותר עליהם לחלוטין. נסו להפחית בהדרגה את כמות המלח במתכונים הביתיים שלכם, ובחנו אם הטעם השתנה בצורה משמעותית. בנוסף, בסלטים קרים אין בעיה להחליף את המלח הגבישי בתערובת של עשבי תיבול שמקנה לו טעם מיוחד.
• וגם מינוס סוכר. כמו ההמלצה בנוגע למלח, גם את הסוכר אפשר להפחית בהדרגה מהמתוקים ומהקינוחים שאתם מכינים בבית. החליפו את הסוכר הלבן בדבש או בסילאן טבעי ותקבלו את אותו הטעם אבל בצורה נכונה יותר מבחינה תזונתית. העדיפו ריבות ללא תוספת סוכר ובמקום להמתיק את הקפה נשנשו תמר אחד או שניים. בקניות בסופר בחנו את המוצרים הדומים באותה קטגוריה ובחרו את אלו שיש בהם פחות סוכר.

היכנסו למתחם "תזונה נכונה" באתר מעריב ובחרו את התכנים למדור הבא