כחלק ממגמת הבריאות, רבים מחפשים אופציות טובות יותר בכל קטגוריות המזון, לא רק באלו הנכללות תחת תזונה יומית מאוזנת, אלא גם באקסטרות: בפינוק ובנשנוש.



לא פלא שגם קטגוריית הגלידות נכללת במגמה זו, והטרנדים הבולטים כוללים מוצרים בעלי ערכים תזונתיים משופרים, למשל גלידות מופחתות סוכר או שומן, גלידות בתוספת רכיבים טובים כגון פירות או חלבון, וגם מנות מוקטנות בפורמט "מיני" לצריכה מדודה.



קטגוריית הגלידות נתפסת כפינוק מועדף בשל הימצאותם של רכיבים טובים ב"בסיס", כגון חלבון, סידן או פירות.



אז איך בוחרים?


גודל המנה. מאחר שגלידה היא בבחינת תוספת לתפריט היומי המאוזן, ה"תקציב" הקלורי שלה קטן יחסית, בין 100 ל–200 קלוריות ליום לכלל הנשנושים - זוהי ההמלצה. בדקו את כמות הקלוריות בטבלה התזונתית המופיעה על אריזות הגלידות או השלגונים הנצרכים ביחידות בודדות, או חפשו המלצה לגודל מנה מומלץ על האריזות המשפחתיות.



צבעי מאכל. צבעוניות היא אומנם חלק מהכיף שיש בגלידה, אבל העדיפו גלידות ושלגונים ללא צבעי מאכל או כאלה המכילים צבעי מאכל טבעיים בלבד. מומלץ לבדוק את שאר רשימת הרכיבים ולהעדיף מוצר שמכיל רכיבים מוכרים, ומינימום תוספים לא רצויים.



סוכר ושומן. היתרון בבחירת גלידה על בסיס חלב הוא החלבון והסידן הנמצאים בו, אך חשוב לבדוק את אחוזי השומן. ככלל, מומלץ לבחור גלידות יוגורט הדלות בשומן. גם מוצרי סורבה ופרי מתאימים, שכן אין בהם שומן, אך כאן הקפידו לקרוא את שורת הסוכרים בטבלה התזונתית. העדיפו מוצרים שכמות הסוכר המוסף בהם מינימלית ואחוז הפרי גבוה יותר. טוב לדעת: בשלגונים חלביים מקורו של חלק מהסוכר המסומן הוא בחלב, ובמוצרים המכילים פרי חלק מהסוכר המסומן מקורו בפירות.



התוספות. העדיפו גלידה בכוס במקום בגביע. ותרו על תוספות כגון סוכריות וסירופ והעדיפו פירות טריים.