כמעט אין ילד שלא אוהב להיות במטבח. זה כיף, זה מלכלך ויש שפע מקום ליצירתיות. מלבד העובדה שהילדים ישמחו לאכול את אשר הכינו במו ידיהם, יש כאן גם הזדמנות מצוינת לפעילות משותפת ומהנה לכל המשפחה. המטבח הביתי הוא פלטפורמה מצוינת ללמידה משותפת ולפיתוח מודעות לתזונה נכונה, החל מבחירת המרכיבים ותכנון מאוזן של המתכון או הארוחה, וכלה בלימוד שיטות הבישול השונות המתאימות לכל מנה. 
 
בכוחו של בישול משותף לחשוף את בני הבית למזונות חדשים ומגוונים ולחומרי גלם איכותיים ומזינים, להקנות הרגלי אכילה בריאים ושיטות בישול שונות, לפתח מיומנויות של שיתוף פעולה ועבודת צוות ולהעניק תחושה של סיפוק וערך עצמי לילדים שעמלו על הכנת ארוחה טעימה ובריאה עבור המשפחה. 

איך הופכים את הבישול המשותף לחוויה מלמדת ומוצלחת?

ארגון מקדים: הקצו מקום נוח במטבח המתאים לגובה הילדים. 

תכנון משותף: חפשו ברשת מתכון בריא וצפו בסרטונים המדגימים את ההכנה בצוותא. • בחירת המצרכים: הפנו את תשומת לב הילדים לרשימת המרכיבים על גב אריזות המוצרים. למדו אותם להעדיף מוצרים שכוללים רכיבים מוכרים ופשוטים להבנה, בדיוק כמו אותם רכיבי יסוד הנמצאים אצלכם במטבח הביתי. • איזון בצלחת: לא משנה אם בחרתם להכין יחד ארוחת בוקר, צהריים או ערב, שמרו על איזון בין שלושת המרכיבים העיקריים: פירות וירקות במגוון צבעים בשיעור של מחצית מהארוחה הסופית, חלבון ודגנים מלאים. • שדרגו את המתכון: העדיפו תמיד שיטות בישול כגון אפייה ואידוי על פני טיגון. השתמשו בשמן זית, שמן קנולה ושמן קוקוס לתיבול ולבישול. • עריכת השולחן: הקפידו לערוך עם הילדים שולחן אוכל צבעוני ומזמין, עם ירקות טריים במרכז ועם קנקן מים. שבו כולכם יחד לארוחה משפחתית ושמשו דוגמה אישית. • תודות: אל תשכחו להודות לילדים על ההשקעה והעזרה. שבחו אותם במהלך הכנת הארוחה וגם כאשר כולם סועדים סביב השולחן, טועמים ונהנים מהארוחה הבריאה שבישלתם יחד.