בזמן האחרון, ייתכן שבשל טרנד תוכניות הבישול שתופס גם את עיני הצופה הקטן שרוצה להיות שף או קונדיטור, ילדים מתעניינים יותר ויותר במה שקורה מאחורי הקלעים, לפני שמסדרים את האוכל יפה על הצלחת. "צילחות", "הגשה" ו"זיגוג" הפכו מילים שגורות בפיהם של הקטנים, שעד לא מזמן בקושי הסכימו לטעום מאכל שלא נראה להם אטרקטיבי מספיק על הצלחת. אנחנו צריכים לומר תודה לאותם שפים שמלמדים את המתמודדים על המרקע שהשונה והאחר הוא דווקא המעניין והטעים יותר, הלוואי ולהורים שלנו זה היה כל כך קל. 
 אצלנו בבית הספר, למשל, הילדות־נערות החליטו שהן מוותרות על חגיגת בת מצווה גדולה באולם ומעדיפות להזמין את כל הכיתה לסדנת בישול משותפת. זה מה שכולם רוצים. בישול ואפייה הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום של הילדים והנוער בישראל, ואת זה כולם רואים היום בטלוויזיה. גם לקייטנות הבישול יש ביקוש גבוה בשלב זה של החופש הגדול.

שם מלמדים את הילדים לצד ההתנסות המעשית גם קולינריה עיונית, שמקנה בסיס תזונתי חשוב לכל ילד או ילדה שיגדלו להיות מבוגרים עצמאיים ביום מן הימים. לא עוד שוקו ולחמנייה אלא אייל שני ואהרוני. איזה כיף להיות ילד בעשור השני של שנות האלפיים. 
 התהייה הגדולה שלנו כהורים, כשילדינו רוצים לבשל או להכין משהו מורכב יותר מעוגת גבינה או כדורי שוקולד, היא האם השהייה במטבח ללא השגחת מבוגר בטיחותית ומאיזה גיל בעצם אפשר לסמוך על הילד שיידע להדליק כיריים או להתעסק עם תנור חם. אלא שהבעיה הזאת ניתנת לפתרון די בקלות.

יש כיום מגוון של מתכונים פשוטים למאכלים קלים להכנה וכלים ייעודיים שמתאימים לילדים מגיל 10 ויותר כגון: קולפנים וסכינים לא חדות למריחה ואפילו מיקסר ובלנדר קטן קלים לשימוש ולתפעול. גם תערובת לפנקייק כמו "shake and bake" של אסם הופכת את כל חוויית האפייה למונגשת לילדים, והם לא חייבים לדעת להכין את הבלילה. רק להוסיף חלב, לשקשק ומיד למחבת. ומספיק שיש בבית נער או נערה אחראיים בכל מה שנוגע להפעלת מכשירי חשמל ואתם יכולים להיות רגועים. 
 

את החופש במטבח אפשר להפוך לחוויה מלמדת, שבה הילדים יתנסו בטעמים ובמרכיבים שמעולם לא חשבו לנסות. הורים יכולים עתה לתת לילדים את הצ'ופר בהכנת הקינוח, תוך כדי הנגשת מצרכים מגוונים ושונים ועידודם להכין באמצעותם מנות מגוונות. עם זאת יש לשים את הדגש דווקא על העברת מסרים שיאפשרו להקנות לילדים הרגלי תזונה בריאים מגיל צעיר. אם לדוגמה הילדים מכינים בצק, אפשר להחליף את החמאה בשמן, לבחור בקמח עשיר במרכיבים תזונתיים במקום בקמח לבן רגיל, ולהסביר לילדים על ההחלפה של המרכיבים במרכיבים בריאותיים יותר.

פעילות נהדרת נוספת שיכולה לסייע להטמיע בקרב הילדים הרגלי אכילה נכונים ומאוזנים היא להסביר להם כמה שומן מכילים המוצרים שבהם נעשה שימוש בתהליך ולציין באילו מוצרים השתמשנו על מנת להפחית את אחוזי השומן הגבוהים. 
היכנסו למתחם "תזונה נכונה" באתר מעריב ובחרו את התכנים למדור הבא