מיד עם פתחו של הקיץ עולה בנו החשק לנגוס בפירות הקיץ הרבים המציפים את השווקים. הרי אין דבר מרענן יותר מאבטיח עסיסי על חוף הים או בבריכה. אפשר לומר שהאהבה לפירות הקיץ חוצה כל גיל, מילד ועד מבוגר. מעבר לתענוג הקולינרי יש לא מעט ערכים תזונתיים נהדרים בפירות.
 
אסם הכי מעודכן
פירות הקיץ מכילים ברובם אחוז גבוה של מים, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ועשירים בנוגדי חמצון וכן סוכר כמובן. לכן, אף שהפירות מכילים המון רכיבי תזונה חיוניים, יש להגביל את צריכתם. לאוכלוסייה בריאה ההמלצה היא שלוש מנות פרי ליום.
 לכל צבע של פרי (וגם של ירק) יש תכונות מיטיבות, לכן חשוב לגוון בצבעים השונים שלהם וכן בסוגי הפירות והירקות. צבעים אלו הם למעשה פיגמנטים שמכילים בתוכם שפע של סגולות תזונתיות.
 

נדגים פרי אחד מכל צבע, כדי להסביר את הייחוד שלו על קצה המזלג: 
 צבע אדום: המלך הבלתי מעורר של הקיץ - האבטיח. הצבע האדום מקורו בליקופן, המוכר גם מעגבנייה. המנה המומלצת: ספל קוביות השווה לכ–150 גר'.
 צבע כתום: משמש. גם הוא אחד מסימני הקיץ הבולטים. אחד הרכיבים החשובים שבו הוא הבטא קרוטן. משמש הוא אחד מהפירות העשירים ביותר ברכיב זה, המהווה מקור לוויטמין A. המנה המומלצת: 2–3 משמשים.
 צבע ירוק: אגס מכיל סוגים שונים של פוליפנולים שהם נוגדי חמצון. נוסף על כך, האגס עשיר מאוד בסיבים תזונתיים ומכיל ויטמין C. המנה המומלצת: אגס אחד.
 צבע לבן: בננה אומנם לא שייכת לפירות הקיץ אך פופולרית ביותר בישראל. בננות עשירות במינרל אשלגן ונוסף על כך מכילות סיבים תזונתיים פרה–ביוטיים המספקים מזון לחיידקים הטובים במערכת העיכול. המנה המומלצת: בננה אחת קטנה.
 צבע סגול: שזיף סגול מכיל נוגדי חמצון בשם אנתוציאנינים הקיימים בפירות וירקות סגולים. כמו כן,  הוא מכיל ויטמין C וסיבים תזונתיים. המנה המומלצת: שני שזיפים קטנים.