אחת מחברותי הקרובות, נקרא לה מירה, עוסקת בתפקיד ציבורי בכיר. לפני כמה חודשים ישבנו על כוס קפה, והיא סיפרה לי שלא משנה עד כמה הלו"ז שלה עמוס בעבודה ובטיפול בילדים ובבית, היא תמיד מוצאת זמן לתחביביה. שעתיים בשבוע, שאותן היא מכנה שעתיים קדושות, מיועדות בכל פעם לפעילות אחרת. "גיליתי שאף פעם לא מאוחר לצאת ולהגשים חלומות קטנים של ילדה", אמרה והוסיפה שהחלה לפקוד את הסטודיו לבלט השכונתי. אני תמיד מביטה בהערצה אל נשות קריירה אסרטיביות, עם לו"ז מלא ביומן ומחברת מלאה משימות, שמצליחות להקדיש את כל הזמן שבעולם גם לילדים הקטנים בבית, לשחק איתם ולבלות איתם בלי לסמס או להביט בטלפון, לבלות גם עם הבעל לבד כשצריך ואפילו להספיק לקרוא ספר אחת לחודש. “איך את עושה את זה?", שאלתי, “בכל זאת, מלבד המשרה הבכירה יש לך ארבעה ילדים בבית - הקטן ביניהם בן 5 והגדול בן 17, וכולם צריכים תשומת לב".

“הטיפ הוא לתכנן הכל עד כמה שניתן מראש", היא ממליצה. בכל מוצ"ש כדאי לפתוח את היומן או את לוח השנה שתלוי על המקרר ולסמן לפי לוח הזמנים את החוגים של הילדים, הפגישות שלך בעבודה וישיבות הצוות של הבעל ואת הזמן המשותף יחד. אפשר להפוך את זה למשחק משפחתי מהנה, וכל פעילות לסמן במדבקה עגולה בצבע המיועד לה. אצלה בבית האדום מוקדש לצפייה משותפת בסרט, הירוק לארוחת ערב לפחות פעמיים בשבוע עם רוב בני הבית, הצהוב לזמן איכות עם הקטנים בגינה, הכחול לקפה של בוקר שישי ולצעידה קלה עם הבעל, וסימון בעיפרון שמיועד לבשר לה שהנה הגיעו השעתיים המיוחלות שאותן היא מקדישה רק לעצמה, לשיעור הבלט ולקפה עם החברה שמגיע מיד אחרי.

נזכרתי לאחרונה במה שהיא אמרה דווקא בהקשר של אוכל. הבנתי שאם אני רוצה להשיג את האיזון התזונתי שאני מחפשת, תכנון מוקדם יכול להיות לי לכלי עזר טוב. זה אומנם דורש ממני קצת השקעה בתחילת השבוע, אבל אחר כך אני עשויה ליהנות מהמאמץ לאורך כל השבוע. כך אני יכולה לתכנן את ארוחות הבוקר והצוהריים שלי מראש, ולא להתפתות אחר ארוחות מזינות פחות ומשמינות יותר. בתכנון מראש של ארוחת הערב המשפחתית אני יכולה גם לדאוג שבכל ארוחה יהיה תפריט אחר, והילדים אפילו יכולים להיות שותפים בבניית התפריט השבועי. תכנון מראש, כך גיליתי, יאפשר לי ליהנות מפינוקים קטנים, כמו עוגיית פיטנס או חטיף אנרגיה בשעות הקשות של אחר הצוהריים. לא פחות חשוב, מצאתי שתכנון שבועי מראש של הארוחות ושל התזונה השבועית שלי מאפשר לי לקנות יותר במדויק בסופר וגם לא לשכוח אוכל בעמקי המקרר.



אז החלטתי לקבל את עצתה של מירה. כל מוצ"ש אני אשב לתכנן את השבוע שלי - גם מבחינת מה שיש לי לעשות במהלך השבוע וגם מבחינת תזונה. ננסה את זה כמה שבועות ונראה, אולי גם אני אצליח למצוא את נקודת האיזון שלי.

היכנסו למתחם "תזונה נכונה" באתר מעריב ובחרו את התכנים למדור הבא

הפרויקט בשיתוף "מעריב" ו-"אסם"