אחד המפתחות להצלחה בשמירה על אורח חיים בריא הוא שמירה על איזון וגיוון. מה זה אומר בפועל? במדינות רבות משתמשים באמצעי המחשה כדי לפשט זאת עבור האוכלוסייה, באמצעות פירמידת מזון או צלחת מחולקת לקבוצות המזון. ואף על פי שאמצעים אלו אמורים להסביר ביתר קלות, לעתים הם מבלבלים.
אז איך בכל זאת אפשר לשמור על תזונה מאוזנת ומגוונת הכוללת אורח חיים בריא? להלן מספר טיפים:

ירקות בכל ארוחה - לפני כשנה משרד החקלאות יצא בקמפיין לעידוד צריכת פירות וירקות. מתוך סקר עמדות שנערך מטעם המשרד בקרב הציבור, נמצא כי רוב הציבור צורך פירות וירקות באופן קבוע ומודע לחשיבותם וליתרונותיהם התזונתיים. הקמפיין הראה באופן פשוט שבכל ארוחה חצי מהצלחת צריכה להיות מורכבת מפירות ומירקות. זכרו זאת כמפתח לארוחה מאוזנת ומזינה.

חלבונים - אל תשכחו להעשיר את התפריט שלכם גם בחלבונים מן הצומח, גוונו בצריכת קטניות. החלבונים צריכים להוות כרבע מהצלחת. בדרך כלל הצלחת שלנו כוללת חלבונים מן החי, כגון: דגים, עוף, הודו ובשר רזה (עדיף כפעם בשבוע), מוצרי חלב דלי שומן וביצים. לכן חשוב לגוון את מקורות החלבון שלנו גם ממקורות מן הצומח המכילים סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ורכיבי תזונה חשובים נוספים.



פחמימות - העדיפו פחמימות מדגנים מלאים. אלו מזינים יותר מדגנים מעובדים (לבנים) ומכילים בין היתר יותר סיבים תזונתיים. הפחמימות צריכות להוות כרבע מהצלחת.

שומנים - אבוקדו, אגוזים וזרעים, שקדים, שמן זית - כל אלו שמנים מומלצים. גוונו את השימוש בהם ושלבו אותם בתפריט.

מים - זכרו שכל ארוחה צריכה לכלול גם משקה. המומלץ ביותר הוא מים. מובן שניתן לגוון במעט פרי חתוך בתוך קנקן המים או מעט נענע לטעמים מרעננים.
לעתים אנחנו שוכחים שאורח חיים בריא כולל גם פעילות גופנית. פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מבריאות טובה. הקפידו על 150 דקות בשבוע לפעילות האהובה עליכם.