לפני כמה זמן יצא קמפיין פרסומי גדול שעודד קיום ארוחות ערב משפחתיות, כלומר שכולם ישובים יחד ואוכלים. מבחינתי, עד לאותו רגע זו הייתה הדרך היחידה המוכרת לי, ארוחת ערב עם כל בני המשפחה. מעבר לאכילה עצמה ולגיבוש המשפחתי, זה היה חלק מתהליך של סיום היום וההכנות למחר - לנו ההורים וגם לילדים: אוכל, מקלחות ולמיטות.



אסם הכי מעודכן

בעקבות הקמפיין החלטתי לבדוק את הנושא עם החברות שלי והופתעתי מהתוצאות. מתברר שאחוז הולך וגדל מהמשפחות מתפזר בזמן ארוחת הערב, וכל אחד מבני המשפחה אוכל בזמן שונה ובמיקום שונה, בדרך כלל מול הטלוויזיה. “אז מתי יש לכם זמן לדבר עם הילדים?", אני שואלת, והתשובה שאני מקבלת היא “בין לבין" או את התשובה הכי גרועה מבחינתי “זורמים".



יש המון סיבות לפיזור הזה בזמן ארוחת הערב, אבל הסיבה העיקרית שאני שומעת מחברותי היא ש"אין לי כוח להכין ארוחת ערב". זה נתפס בעיניהן כמשימה ארוכה ומסורבלת. מה שקורה אצל חלקן זה שבני המשפחה לוקחים שאריות או מכינים סנדוויץ', ואז באמת אין רגע אחד של "ארוחת ערב". ניסיתי להבין למה אני לא מכירה את התופעה הזו. אצלנו במשפחה ארוחת ערב היא כמעט תמיד יחד, אף על פי שאני, כמו חברותי, מגיעה הביתה בשש בערב אחרי יום עבודה ארוך וגם לי “אין כוח להכין ארוחת ערב". מצאתי שהפתרון נמצא במזווה.



אני מחזיקה מזווה לא גדול אך מצויד. הוא מצריך מילוי מחדש בכל שבוע–שבוע וחצי והוא מספק פתרונות לארוחות ערב קלות ומהירות הכנה. זה מתחיל במגוון של פסטות ואטריות. פסטה צינורות, צדפים, מקרוני, ספגטי בגדלים שונים, גלגלים (אהוב על הילדים), פתיתים מסוגים שונים ולאחרונה נוספו שם גם ספגטי ופסטה פלוס, שמועשרים בסיבים תזונתיים כך שהילדים אוכלים אוכל טוב יותר, והטעם והמרקם נשארים כמו הפסטה שאליה הם רגילים. חוץ מפסטות אני מחזיקה במזווה רוטבי "פרפקטו" מוכנים, שימורי חמוצים וזיתים ותבשילים להכנה מהירה.



כך אנחנו יכולים להרים ארוחת ערב מהירה, גם אם אין הרבה זמן. כי אם להודות באמת, אני לא יושבת כל יום לתכנן ארוחת ערב. לא פעם יוצא שכל אחד עסוק בענייניו ופתאום “וואו, כבר רבע לשבע!". כן, שבע זו שעת הארוחה שלנו.



המזווה עוזר לי להתארגן לארוחת ערב משפחתית גם במצב כזה. מסתכלים במזווה, בוחרים עם הילדים צורת פסטה וסוג של רוטב וכעבור רבע שעה יש


ארוחת ערב. בזמן שהפסטה מתבשלת יש כמה דקות לערוך שולחן ולחתוך ירקות.



מאז שהילדים גדלו קצת והתחילו לעזור במטבח, זה גם הפך את המשימה להרבה יותר קלה ומגבשת. אחד עוזר בחיתוך הירקות, השני מסדר את השולחן, והשלישית מקשטת את הרוטב בכלי ושמה עין על הפסטה שלא תתבשל יתר על המידה. אבל הכי כיף זה רבע או חצי השעה שלאחר מכן. כולנו יושבים יחד ומספרים על היום שעבר עלינו. בעזרת מספר מצרכי בסיס במזווה זה ממש קל. תנסו את זה. 



היכנסו למתחם "תזונה נכונה" באתר מעריב ובחרו את התכנים למדור הבא: www.maariv.co.il/good–nutrition.