מה שנכנס הביתה, זה מה שבסופו של דבר משתלב בתזונת המשפחה. ארגון נכון של המזווה והמקרר הביתי אומנם מסייע בקבלת החלטות טובות יותר, אך גם מהווה סביבה תומכת הכרחית לשמירה על אורח חיים בריא. כפי שמקובל לחלק את התזונה היומית לקבוצות מזון המומלצות ביחסים שונים, כך מומלץ, בהתאם לאותם כללים, לחלק את המזווה והמקרר בבית תוך שמירה על גיוון והיצע רחבים.

לפי כלל זה, לרכיבי התזונה המומלצים והחיוניים יוקצה מקום מרכזי ובולט במטבח, ביניהם הפירות והירקות, הדגנים המלאים ומקורות לחלבון איכותי. לעומת זאת, נוכחותם של רכיבים שמומלץ לצמצם את צריכתם תהיה מוגבלת.

פירות וירקות מהווים חצי מהתזונה היומית המומלצת, עם עדיפות לפירות וירקות טריים, ובעונתם. מקור מצוין לחלבון, היא משפחה צבעונית, בדיוק כמו משפחת הפירות והירקות על יתרונותיה. אפשר להשרות, לבשל ולהקפיא במנות מוכנות מראש.



דגנים מלאים מומלצים ועדיפים על דגנים מעובדים. מלאו את המזווה במוצרים המכילים דגנים מלאים כרכיב ראשון, כגון לחם ודגני בוקר, ומלאו את מדף התוספות באופציות מלאות, כגון אורז מלא. לאלו שאופים, העדיפו חומרי גלם כגון קמחים המשלבים דגנים מלאים.

שמנים ושומנים: הקצו מקום מוצל במטבח לאחסון שמנים טובים, כגון זית וקנולה, המשמשים לתיבול ובישול. מומלץ לפנות מקום גם לאגוזים, זרעים ושקדים ולשלבם בתפריט באופן מדוד.

נשנושים הם בבחינת אקסטרה לתפריט היומי המאוזן ועל כן שמרו להם מקום קטן בתפריט היומי וכך גם במטבח הביתי. הגדירו להם מקום מצומצם והעדיפו נשנושים אפויים עם רכיבים מוכרים.