+

בבוקר אני שותה כוס מים ואז כוס קפה עם 3־2 פרוסות לחם מחמצת מקמח כוסמין ושיפון מלא שאני מכינה בעצמי (!), עם מעדן פרי או גבינה

+

כדי שלא יתפסו אותי לא מוכנה, במזווה אני תמיד מחזיקה קמחים מכל מיני סוגים, אגוזים וקטניות


+

קיבלתי בחיי שני טיפים טובים שמלווים אותי עד היום: הראשון הוא לא לאכול בלילה, והטיפ השני הוא לדעת לזהות תחושת רעב

אסם 15.08

מתוך "המערוך המוקפץ"
מתוך "המערוך המוקפץ"

+

כדי לספק את הרעב הקטן והמעצבן הזה שמתגנב באמצע היום אני תמיד מחזיקה אצלי בתיק אגוזי מלך ותמר מג׳הול 

+

אני מנסה להנחיל לילדים שלי אורח חיים בריא, בעיקר בתזונה, ולכן אני מלמדת אותם לאכול לפי תחושת רעב ולא לפי חשקים רגעיים. הילדים יודעים שהם אוכלים אוכל של בית שאני מבשלת להם. אני משלבת דגנים מלאים וירקות

+

כשנחה עלי רוח ההכנה, אני הכי אוהבת לאפות לחמי מחמצת

+

כדי לשמור על תזונה מאוזנת במשך היום אני מנסה להקפיד על ארוחות מסודרות הכוללות הרבה ירקות, קטניות ודגנים מלאים. אני גם לא אוכלת בלילה!

+

עם כל הכבוד לבריאות, אני עדיין בנאדם, והחטא הקטן שלי הוא חלווה. אני מאוד אוהבת חלווה

+

אני בדרך כלל לא אוכלת אחרי ארוחת הערב, אבל אם מרגישה צורך, אז תמר עם אגוזי מלך


חיים באיזון/ אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם-נסטלה

סיבים תזונתיים נמצאים במרבית קבוצות המזון. מומלץ לשלב בתפריט היומי שלנו את כל קבוצות המזון על מנת להגיע לתפריט מאוזן. להלן מספר דוגמאות למזונות עשירים בסיבים תזונתיים:
קטניות - עדשים, אפונה, חומוס, כוסמת ופול.
דגנים מלאים - חיטה, אורז, תירס, פסטה מועשרת. 
פירות וירקות - האזור העשיר בסיבים תזונתיים הוא הקליפה, לכן מומלץ לאכול פירות וירקות על קליפתם. כל אלו מהווים מקורות מצוינים לסיבים, ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים אחרים. מחקרים על צריכת מזונות ברחבי העולם ובישראל מצביעים על כך שיש חסר בצריכת סיבים הן בתפריט של ילדים והן בתפריט של מבוגרים. אז איך מעשירים את התזונה של הילדים בסיבים?

קטניות

עבור ילדים שלא מורגלים באכילת קטניות, עדשים הן דרך נהדרת להתחיל, היות שהן הקלות ביותר לעיכול מבין הקטניות ולרוב האנשים הן אינן גורמות לתסמינים במערכת העיכול. למשל מרק עדשים כתומות ואורז, פירה מועשר בעדשים כתומות וכמובן המג'דרה המנצחת (כדאי להכין ביחס של 1:1 לאורז). את גרגירי החומוס רוב הילדים מכירים דרך ממרח החומוס האהוב וגם בפלאפל.
נוסף לכך, לאחרונה אסם השיקה סדרת מוצרים של “הפלוס התזונתי", המכילה סדרת קמחים המועשרים ב־30% קמח מלא, ומוצרי פסטה, פתיתים, קוסקוס ואטריות המוכרים והאהובים בתוספת סיבים תזונתיים שמקורם בשיבולת שועל. היתרון במוצרים אלו  הוא שהטעם והמרקם נשמרים ואין צורך לשנות מתכונים מוכרים.
ידוע שלעתים קרובות ילדים רגישים לכל שינוי בטעם ובמרקם, וכאן יש אפשרות להציע להם מנות מועשרות בסיבים ובדגנים מלאים ללא השפעה על הטעם והמרקם.