+
מוקדם בבוקר אני שותה תה צמחים מהגינה בלי סוכר. לעתים אני אוכלת לראשונה רק בצהריים ולפעמים בסביבות 10, בדרך כלל חביתה וירקות, ולפעמים גם גבינה. אגב, גם את סוף היום סוגרים עם תה צמחים. 
+
אני תמיד מחזיקה בתיק תפוח או פריכיות של פיטנס. הבעיה היא שהילדים גם אוהבים אותן ומחסלים לי את המלאי. בימים ארוכים אני מכניסה לתיק פריכיות.
+
כדי לשמור על תזונה מאוזנת אני מקפידה לשתות הרבה מים. משתדלת להמעיט או להפסיק להשתמש בסוכר וקמח לסוגיו היכן שניתן. אני לא אוכלת מסודר בגלל עומס, אבל אני כן דואגת שיהיה אוכל מבושל במקרר כדי לא לאכול שטויות. 
+
אני אוהבת לבשל. מכינה לילדים שניצלים, פסטות, אורז וקציצות וגם מכינה ממולאים. אני מוצאת את עצמי מגלגלת עלי גפן וממלאת פלפלונים או כרוב. אוהבת גם מתכונים חדשים. 

"הגוף יודע מה טוב לו". פלפלים ממולאים
"הגוף יודע מה טוב לו". פלפלים ממולאים

+
יש לי 4 ילדים בגילים שונים, כך שאני לא שולטת לכולם על התזונה, אבל מאמינה שנתתי להם כלים נכונים להבין איך לאכול נכון. בנוסף, אני דואגת שיהיה אוכל מבושל שהם אוהבים בבית. פחות טיגון, יותר בישול. גם עוגות ועוגיות אני מכינה, וכך שולטת על הקמח והסוכר. 
+
קיבלתי טיפ חשוב מחברות טובות שהן דיאטניות - הגוף יודע מה טוב לו, ולכן חשוב להקשיב לו ולעצמי. זה נשמע קל, אבל בחיים העמוסים שלנו אנחנו שוכחים את זה.
+
לנו ההורים יש השפעה עצומה בעידן השפע והפרסומות המעוותות את דימוי הגוף. יש לנו עבודה קשה וחשובה לייצר אצל הילדים הבנה מתי אוכלים מרעב ומתי משעמום. האיזון מתחיל באמת בגיל צעיר מאוד. 
+
המזווה שלי נראה כאילו אני מתכוננת למלחמה. יש פסטות, פתיתים, אורז, רסק עגבניות, דגנים, חטיפים, קמחים שונים (אוהבת לאפות), קטניות, רטבים שונים, שימורים מסוגים שונים ועוד המון.​
+
לפעמים אני מרשה לעצמי לאכול מה שאני אוהבת גם אם הוא לא “בריא״, אבל אני לא מתייחסת אל זה כאל “חטא“. זה מסר שחשוב לי שיעבור לילדים – אוכל זה אוכל ולא חטאים.


חיים באיזון/ אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם-נסטלה

סדר היום העמוס, הלחץ והמרוץ היומיומי נגד הזמן תופסים מקום מרכזי בחיינו. על מנת להספיק את כל המשימות היומיומיות, הרוב שוכחים את הדבר החשוב מכל: את עצמנו. אנחנו נוטים לאכול אוכל לא בריא ובעיקר לדלג על ארוחות מחוסר זמן. בכדי לשמור על תזונה נכונה בתוך שגרה עמוסה, כל מה שצריך זה קצת תכנון מוקדם בשילוב עם הקשבה לגוף, שביחד מהווים מפתח לתזונה נכונה. 

אסם הכי מעודכן
הטיפים שלי:

אם אתם יודעים שיש לכם יום מחוץ לבית או למשרד ארזו כריכים, ונסו לתכנן היכן ומתי לאכול אותם. 

כדי לחסוך זמן בבוקר, הכינו מראש מאכלים שדורשים זמן הכנה כמו ביצה קשה או הפשרת לחם, או הכינו מראש קופסת אוכל הדורשת חימום בלבד. 

הצטיידו כדרך קבע במזון זמין שלא מתקלקל, כגון קרקרים מדגנים מלאים, חטיף אנרגיה, פרות טריים (עונתיים) או מיובשים, פריכיות קטנות ומים.

אם אתם עובדים מהבית, תכנון מראש של הארוחות יסייע לשמור על מסגרת אכילה נכונה ומסודרת תוך הקשבה פנימית לתחושות רעב ושובע. זה ימנע טיולים לא מתוכננים לעבר המקרר.

מומלץ לתכנן הפסקות מסודרות לארוחות בוקר וצהריים, עם הפסקות ביניים בין לבין

חשוב לעשות הפסקה באופן מודע ולא לנשנש בהיסח הדעת ליד המחשב או תוך כדי עבודה.

חשוב לזכור שתזונה נכונה בנויה מתפריט אישי המתאים לכל אחד לפי גילו, משקלו, מצב הבריאות וסגנון החיים, ולכן לא כל הנחיה כללית מתאימה לכל אחד כפרט.  
 
הפרויקט בשיתוף מעריב ואסם