+
מדי פעם תוקף אותי רעב מציק באמצע הבוקר או אחר הצוהריים, אז כדי להילחם ברעב הקטן הזה, אני מחזיקה בתיק שקית קטנה עם חופן שקדים ושני תמרים, ולפעמים אני גם מחזיקה חטיף אנרגיה.

+
במטבח אני מאוד אוהבת להתנסות בדברים חדשים. אני הכי אוהבת לבשל תבשילי חצילים וקארי ירקות, וכמובן אני אוהבת לאפות לחם ועוגיות.

+
הילדים שלי יודעים שבכל ארוחה יש ירקות חתוכים או סלט והם גם אוהבים ואוכלים אותם בשמחה. החלטתי שאני לא אהיה מהאמהות האלה שמתעסקות כל הזמן באוכל של הילדים, ואני לא שואלת את הילדים במשך היום אם הם רעבים או שאכין להם נשנושים. אנחנו משתדלים לאכול מסודר ורק בארוחות.

+
אני משתדלת לשמור על תזונה מאוזנת ולכן אני מנסה שתמיד יהיו במקרר הרבה ירקות או תבשילי ירקות טעימים (פלפלים קלויים או עגבניות צלויות למשל). אם יש לי יום רגוע, אני גם חותכת לי פלטת ירקות גדולה וצבעונית שתהיה כל הזמן בהישג יד וככה כולם נהנים ממנה במהלך היום.

+
במזווה שלי אני מחזיקה המון דברים... מאיפה להתחיל? אני לא יכולה לחיות בלי טחינה גולמית, שמן קוקוס, דבש ומייפל, שמן שומשום, חומץ אורז, קטניות ועדשים מכל הסוגים. יש לי אורז שחור ואורז אדום, קמחים מיוחדים ועוד ועוד.

אחד הדברים האהובים עלי בעולם זה לאכול דברים בפעם הראשונה
+
אחד הדברים האהובים עלי בעולם זה לאכול דברים בפעם הראשונה. אם אני נתקלת במתכון מסקרן ומפתיע, אני יכולה לעצור את כל מה שאני עושה ולהסתער על המטבח.

+
בבוקר, באזור שמונה, קודם כל קפה. אחרי שעה בערך אני אוכלת ארוחת בוקר יותר מסודרת וקבועה של שתי פרוסות לחם כוסמין מלא עם גבינה וירקות חתוכים.

+
החטא הקטן שלי זה פרוסת לחם כוסמין עם חמאה וריבה ביתית. והטיפ התזונאי הכי טוב שקיבלתי שקשור לזה הוא שצריך לשמור את החטאים לדברים הטעימים והנדירים באמת.

+
למרות ואולי בגלל שאני מתעסקת באוכל 24/7, אני מנסה ש״אוכל״ לא יהיה המסר בבית. אני לא הופכת את עניין האכילה לעניין גדול. אוכלים כשרעבים. חשוב לי להשתמש בחומרי גלם בריאים ושפויים, ואני מנסה להמעיט ככל האפשר באכילת אוכל מעובד.

לבלוג של אפרת ליכטנשטט

"אם יש לי יום רגוע, אני חותכת פלטת ירקות גדולה". צילום: איילת לנדאו




טיפים לנמצאים סביב אוכל כל היום/ אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם-נסטלה


שאלת הבלוגרית לתזונאית שלנו: איך מצליחים לא לאכול, כשכל היום נמצאים במטבח, מבשלים ואופים עוגות?

במיוחד לאלה מאיתנו שנמצאים כל היום סביב אוכל - בבישול, אפייה, הכנה או הגשה - השמירה על תזונה נכונה יכולה להיות מעט מאתגרת.
שמירה על תזונה נכונה בתוך שגרה כזו דורשת מעט תכנון מוקדם בשילוב עם הקשבה לגוף. ביחד אלה מהווים מפתח לתזונה נכונה.
הטיפים שלי:
+ הקפידי על תזונה מסודרת שכוללת שלוש ארוחות עיקריות וארוחות ביניים. המאתגרת ביותר היא ארוחת הבוקר, שרובנו נוטים לדלג עליה משיקולי זמן, אך המחיר של דילוג על ארוחת בוקר יכול להשפיע על תפקוד לאורך כל שעות היום וכן עשוי לגרור רעב מתמשך, המעודד אכילת יתר שאינה רצויה.

+ הקפידי לאכול לאט וללעוס היטב. כך תחושת שובע תיווצר כבר במהלך הארוחה.

+ אכלי בנחת בישיבה ליד שולחן והתרכזי בארוחה, ולא בשום דבר אחר.

+ אם הרגל הנשנוש טבוע בך, הכיני מראש צלחת גדולה עם מגוון ירקות חתוכים בשלל צבעים שניתן לנשנש ממנה במשך מספר שעות.

+ שתי מים. המינון המומלץ למבוגר הוא כ–10 כוסות מים ביום. מעבר לסגולותיהם הבריאותיות ולהשפעתם המיטבית על תהליכי העיכול ועל חילוף החומרים, למים יש גם השפעה על המראה החיצוני ועל גמישות העור.

הפרויקט בשיתוף מעריב ואסם.