+

בבוקר, לפני האימון שלי, אני שותה קפה שחור. אחרי האימון אני אוכלת יוגורט סויה עם אגוזים ופרי, או שייק אדום מעולה שאני מכינה. השייק משביע לכל הבוקר, והכי כיף לשתות אותו בקיץ.

+

בבית אני אוהבת להכין את המנה האהובה עלינו - קציצות ואורז עם אטריות. שתי הבנות שלי נחשפות לכל סוגי המזון, והבסיס הוא מזון בריא. אני כמובן מאפשרת להן לאכול מהכל, אבל מלמדת אותן לאכול במידה.

+

כדי לשמור על תזונה מאוזנת אני דואגת לאכול ארוחות מסודרות, ואני משתדלת לא לנשנש. אחת לשבוע אני מזמינה את עצמי למסעדה טובה ואוכלת מה שמתחשק לי.

+

כדי שלא יתפוס אותי הרעב המציק של אמצע היום, אני משתדלת שיהיו לי בתיק אגוזים או פרי. במקרה שאני ״נתקעת״ בלי כלום בהישג יד, אז אני עוצרת בחנות תבלינים וקונה אגוזים ופירות מיובשים ללא תוספת סוכר.


+

המוטו למשפחה שלי הוא שאין דבר כזה אוכל אסור. יש מזונות שאנחנו מפריזים בהם ובטוחים שלעולם לא נוכל לשלוט בזה, אבל זה כמובן לא נכון. כשמדובר בבנות שלי, אני מגבילה אותן לממתק אחד ליום ומסבירה להן על אוכל בריא ועל החשיבות שלו.

+

הטיפ הטוב ביותר שקיבלתי אי־פעם בתחום האוכל והתזונה הוא להקשיב לגוף. אני מיישמת את הטיפ הזה בכל רגע.

+

שוקולד הוא בהחלט מה שאני הכי אוהבת. מזמן הפסקתי להתייחס לאוכל כאל אויב או כאל חטא. אני מלמדת אנשים לאכול הכל במידה, להפסיק עם האוכל הדיאטטי ולהתחיל להתאמן על אכילה במידה.

+

את סוף היום אני סוגרת עם שוקולד מריר! בסוף היום תמיד מתחשק לי משהו מתוק, כבר שנים שוקולד מריר מככב אצלי בערב. הוא גם בריא יחסית וגם מספק תחושת מתיקות לאורך זמן.

+

במזווה שלי תמצאו טונה, פריכיות תירס שאהובות עלי, מייפל טבעי וטחינה. ככלל אצבע, יש לי במזווה דברים זמינים שהם יחסית מזינים. יש לי גם דברים שאפשר ״ליפול״ עליהם ועדיין להישאר במסגרת של אכילה שפויה.


אל תגיעו מורעבים לארוחת החג/ אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם־נסטלה


שאלת הבלוגרית לתזונאית שלנו: כיצד ניתן להקפיד על תזונה נכונה בתקופת החגים?

החגים מביאים עמם המון זמן פנוי, חופשה מעבודה, מפגשים מהנים עם בני משפחה וחברים, ויחד עם כל זה מצפות לנו גם לא מעט ארוחות חגיגיות.
השהייה סביב שולחן האוכל בשילוב מגוון המנות הטעימות והמיוחדות עשויים לעודד אותנו לאכול יותר מכפי שאנחנו רגילים. כולנו רוצים ליהנות משמחת החג ולטעום ממגוון המאכלים הטעימים שעל השולחן. אך כדי לשמור על תזונה נכונה בלי לוותר על שמחת החג, אנחנו צריכים לתכנן מראש ולהקשיב לגוף.

הטיפים שלי:

+ המשיכי לשמור על סדר ארוחות קבוע.

+ אל תגיעי מורעבת לארוחת החג.

+ בארוחות החג הקפידי לשמור על כמויות. אכלי לאט ובנחת. בחרי את המאכלים שאת אוהבת והתענגי עליהם. בסופו של דבר, מדובר בארוחת חג, הנאה היא חלק מהעניין.

+ מרגישה שובע? זה הזמן לסיים את הארוחה. מומלץ לא להגיע למצב של תחושת אי־נוחות או כבדות.

+ שתי בעיקר מים.

+ למרות החופשה, מומלץ להמשיך לבצע פעילות גופנית באופן סדיר של כ־150 דקות שבועיות.

שתהיה שנה טובה, טעימה, משביעה ומוצלחת!