+ אני לא טיפוס שאוכל בבוקר. הילדים מעירים אותי בדרך כלל סביב 6 בבוקר, ואז אני מתחילה את היום בקפה עם חלב (הילדים שלי יודעים שאסור לדבר איתי לפני הקפה הראשון של הבוקר).



+ רוב היום אני במטבח, כך שאם תופס אותי רעב, אז אשקיע בפרוסת לחם עם קצת גבינת ריקוטה ועגבניות שרי. אני לא אוהבת לנשנש, ואני נמנעת מחטיפים. אגב, אם לא אכין לעצמי פרוסה, אז אגנוב איזו פריכית תירס או אורז.



+ תחום העיסוק שלי הוא סדנאות אוכל איטלקי, ותמיד שואלים אותי אם לא נמאס לי מפסטות ופחמימות. אז לא, לא נמאס לי. תמיד אשמח להכין פסטה, לא משנה באיזו שעה של היום. אם חם מדי, אכין רוטב קליל על בסיס שמן זית. בחורף אני משתוללת.



+ אני לא תמיד מצליחה לשמור על תזונה מאוזנת. אני משתדלת לאכול יותר ירקות, לשתות יותר מים ולהפחית מתוקים כשלא באמת צריך.



+ הילדים שלי קטנים (6 ו-3), אז הם עדיין בשלב של פסטה בלי רטבים. אני משתדלת לתת להם לטעום דברים חדשים ולפתח להם את הטעם. בדרך כלל אוכלים אוכל ביתי ולא מעובד, אבל בגלל שהמקרר שלי נראה כמו מעדנייה הם מתפנקים.



במזווה שלי תמיד תהיה פסטה יבשה. למרות שאני מכינה פסטות טריות בעצמי, לפעמים בא לי פסטה אל־דנטה כמו שצריך, עם צנצנת ארטישוק א־לה רומנה, עגבניות מרוסקות תוצרת איטליה, גלייז של בלסמי, כי בתכלס זה מה שסלט צריך.


רומי נלר. צילום: מתן כץ



+
 כשאני באמת חוטאת, אני אוכלת נוטלה בכפית. זה היה החטא שלי מאז שהייתי ילדה. במשך שנים נמנעתי מלהכניס נוטלה הביתה, אבל גם הילדים אוהבים לפעמים, אז אני מסתירה את הצנצנת עמוק במזווה.



+ מה שאני הכי אוהבת להכין זה פסטה עם רוטב פסטו. יש לי תמיד צנצנת של פסטו במקרר. כל מי שעובר בבית עובר גם בצנצנת, כי זה מתאים גם לכריך וגם לסלט פסטה קר, למשל, וכמובן לרוטב חם לפסטה.

+ יש ימים שבהם אני מסיימת סדנאות לקראת חצות. אני טועמת כל מה שאני מגישה, אבל משתדלת לא לאכול בלילה. אני אוכלת כריך לפני הסדנה ושותה הרבה. פעם אמרו לי שלא כדאי לאכול אחרי 6־7. בערב אני משתדלת לעמוד בזה.



הבלוג של רומי לאוהבי אוכל בארץ המגף
 

המתכון לרוטב פסטו (לפסטה)

מה צריך?
צרור בזיליקום. כ-50 גרם עלים
חצי כוס שמן זית איכותי
6 כפות גבינת פרמיז׳אנו רג׳אנו מגוררת
2 כפות גבינת פיקורינו
2 שיני שום
כף צנוברים (טבעיים, לא קלויים)
חצי כפית מלח גס
איך מכינים?
בהוראות ההכנה המסורתיות שוטפים את הבזיליקום במי קרח ומייבשים אותם ייבוש מלא. 
חישוב כמות השום היא שן שום על כל 30 עלי בזיליקום קטנים. 
מתחילים בכתישת השום, מוסיפים מעט גרגירי מלח גס ואת הצנוברים עד קבלת קרם.
לאט לאט מתחילים לכתוש את עלי הבזיליקום.
מוסיפים באיטיות את הגבינות, ולבסוף את שמן הזית.
עובדים באיטיות עם המכתש והעלי (או שפשוט טוחנים הכל יחד במעבד מזון...)

רומינה אל-לה קוצ'ינה. צילום: מתן כץ



אחרי החגים
(אורלי פיינה דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם־נסטלה)
חזרנו לשגרה אחרי הארוחות והמפגשים החגיגיים. התקופה שאחרי החגים כבר כאן ויחד איתה מגיע גם חשבון הנפש של כל אחד ואחת מאיתנו - איך חוזרים לשגרת ארוחות מסודרת? איך משפרים את הרגלי האכילה ואיך מאזנים את עודפי החגים? כמו כן, אם גם לפני החגים לא הייתם לגמרי מרוצים מהרגלי האכילה שלכם, זה בדיוק הזמן לאמץ הרגלים טובים יותר. זכרו, לוקח זמן להטמיע הרגלים חדשים וסוד ההצלחה טמון ביכולת ההתמדה שלכם.
 

הטיפים שלי:

1. להקשיב לגוף: זה הזמן לאמץ או לחזק הרגלי אכילה קשובה ולתת לתחושות השובע והרעב להנחות אתכם בבחירת המזון המתאים ואופן האכילה.



2. לא לדלג על ארוחות: הקפידו על שלוש ארוחות עיקריות ולפחות שתי ארוחות ביניים. המאתגרת ביותר היא ארוחת הבוקר שרובנו נוטים לדלג עליה משיקולי זמן. המחיר של דילוג על ארוחת הבוקר יכול להשפיע על תפקודכם לאורך כל שעות היום ועשוי לגרור רעב מתמשך המעודד אכילת יתר.



3. לגוון: מזונות שונים מכילים רכיבי תזונה שונים, ולכן רצוי בכל יום לשלב מזונות משש קבוצות המזון העיקריות: דגנים, בשר וקטניות, חלב ומוצריו, שמנים, פירות וירקות. העדיפו דגנים מלאים או דגנים המועשרים בתוספת סיבים תזונתיים, כמו סדרת התוספות של אסם פלוס.



4. לשלב המון ירקות בכל צורה וצבע: הם טעימים, משביעים ומכילים ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאותנו. ירקות מצבעים שונים מכילים רכיבים תזונה מגוונים, ולכן מומלץ לשלב ירקות במגוון צבעים ובמגוון צורות הכנה: טריים, מבושלים, מאודים, צלויים ואפילו מיובשים.



5. לשתות מספיק מים: המינון המומלץ למבוגר הוא 10 כוסות מים ביום. מעבר לסגולותיהם הבריאותיות ולהשפעתם המיטבית על תהליכי העיכול ועל חילוף החומרים, למים יש גם השפעה על המראה החיצוני ועל גמישות העור.