שאלת קוראי מתחם התזונה של “מעריב": איך לשלב ירקות בארוחות?

כולנו יודעים שירקות הם רכיב חיוני בתזונה שלנו. הם מהווים מקור חיוני לוויטמינים, מינרלים, סיבים ועוד רכיבים התורמים לבריאות. 
לכולנו ברור שהכי טוב לאכול ירקות כשהם טריים ובסמוך למועד הקטיף כדי לשמור על הערכים התזונתיים, אך כדאי לדעת, שזה לא תמיד נכון, וכדאי להכיר עוד שיטות להוספת ירקות לתפריט התזונתי שלכם.   



ירקות מבושלים:

בישול ירקות מאפשר לכם להגדיל את מגוון הירקות בתפריט. הרכב חלק מהירקות משתנה מעט בבישול, למשל בישול עגבניות אומנם פוגע בזמינות ובוויטמין C, אך משפר את זמינות הליקופן, שהינו נוגד חמצון בעל עוצמה לא קטנה. כמו כן, בישול ירקות ירוקים, כמו תרד וברוקולי, משפר את זמינות הלוטאין, שבדומה לליקופן גם הוא נוגד חמצון.
 
מומלץ גם להקדיש תשומת לב לאופן הבישול של הירקות. למשל, בעת הבישול, הוויטמינים והמינרלים שבירקות מתמוססים ונספגים במי הבישול, ולכן כדאי לשמור אותם ולהשתמש בהם בדומה למרק. בנוסף, ישנן שיטות בישול מהירות שפוגעות פחות בהרכב התזונתי של הירקות, כמו אידוי או הקפצה. 


שילוב ירקות במוצרי מזון מוכנים: 

דרך נוספת להגדיל את צריכת הירקות היומית שלכם היא להיעזר במוצרי מזון מוכנים, בעלי תכולת ירקות גבוהה, כמו שניצל ברוקולי ותרד של טבעול, או סדרת המזטים של צבר, המכילה כ־50% ירקות, ובמוצרים מסוימים אף יותר. לפני צריכה של מוצרי מזון מוכנים המכילים ירקות, מומלץ לקרוא את התווית כדי ללמוד על אחוז הירקות במוצר. 
רוצים להשפיע על התוכן במדור? היכנסו למתחם התזונה ב"מעריב" והצביעו לנושאים שהכי מעניינים אתכם: