+ בכל בוקר אני פותח את היום בשתי כוסות מים. במהלך השינה של הלילה הגוף מאבד נוזלים, וזו דרך טובה להתחיל להחזיר אותו למצב של רוויה. זה מספק אנרגיה לפתיחת היום. רק אחר כך אני מתפנה להכנת ארוחת בוקר מזינה.



+ לרגעים הקטנים של הרעב יש לי תמיד בתיק בוטנים או שקדים. אומנם הם עשירים בקלוריות, אבל הם מכילים כמות יפה של חלבונים, שומנים וסיבים תזונתיים, משביעים ומאיטים את ספיגת הסוכר של מאכלים אחרים. הם גם נשמרים היטב לזמן רב.



+ אני הכי אוהב לאפות עוגות, עוגיות, מאפים וקינוחים שונים, חלקם מושחתים בהחלט. אני מאמין גדול באיזון ובהנאה מאוכל במידה. אורח חיים בריא צריך להיות שפוי ולא קיצוני. אפשר גם להתפנק עם פרוסת עוגה עד הסוף, ולתת לשאר ליהנות ממה שנשאר.



+ כדי לשמור על תזונה מאוזנת אני משתדל להקשיב לתחושת הרעב והשובע שלי ולהבין מתי הגוף צריך יותר ומתי פחות. אני גם משתדל לשלב בארוחות חלבונים, ירקות ומעט פחמימות, לשתות הרבה, וכשמתחשק משהו מתוק – לתת לחשק מענה במינון הנכון.




"כשמבוגר אוכל מאפין, זה תוספת. ילד יכול להתמלא". אבינועם ארביב
"כשמבוגר אוכל מאפין, זה תוספת. ילד יכול להתמלא". אבינועם ארביב



+ כשאני מכין קינוחים לילדים, אני משתדל שהם יהיו עשירים בפירות, דגנים מלאים וחלבונים ומופחתים בסוכר. כשמבוגר אוכל מאפין, זה בנוסף לארוחה מזינה ומאוזנת. כשילד אוכל מאפין, לפעמים לא יהיה לו מקום למשהו נוסף, וצריך להביא את זה בחשבון.



+ במזווה שלי תמיד תמצאו שוקולד מריר, שוקולד עוד יותר מריר, אגוזים למיניהם ושמן זית. יש דברים שמבחינתי חובה להחזיק אותם במזווה, גם למצבים שבהם אני רוצה לאפות וגם למצבים שבהם אני במצב רוח לנשנוש.



+ מדי פעם אני מוסיף קצת שוקו לקפה של הבוקר או אוכל פרוסת עוגת גבינה קטיפתית. כעיקרון, אני לא מתייחס לזה כאל חטא. ואם הפרזתי, החיים ארוכים, חשוב להסתכל קדימה ולא להתייסר על משהו שאכלנו. “אסור״ ו״חטא״ לא נמצאות אצלי בלקסיקון.



+ אין מאכל או שעה ספציפיים שבהם אני מסיים את היום. זה תלוי במידת הרעב. אני משתדל לא לאכול כשעתיים לפני השינה כדי להרגיש נוח יותר בבטן ולקום למחרת בצורה נעימה, ולא נדיר שאסיים את היום בקפה או בתה מפנק.



הטיפים הכי טובים שקיבלתי הם לאכול מזון מגוון וטרי, להקשיב לתחושות הגוף ולא להכריז על אף מאכל כ"אסור". מעבר לכל אלה, שימו בצד את כל הדיאטות למיניהן. תתמקדו באורח חיים שהוא גם בריא אבל גם ישים ונעים עבורכם. ותאכלו קצת עוגה, למען השם.





עוגת גבינה וטופי קרמל ביתי


מצרכים (לתבנית 26 עגולה)


לבסיס:


100 גרם חמאה, חתוכה לקוביות


1/2 כוס סוכר


חלמון מביצה אחת


1 כוס קמח לבן



למלית:

1 קילו גבינה לבנה 5% או 9%


4 ביצים


3/4 כוס סוכר


1/2 כפית משחת וניל או 1 כפית תמצית וניל


4 כפות קורנפלור


2 כפות קמח לבן



לרוטב טופי קרמל:


1 כוס סוכר חום


100 גרם חמאה, חתוכה לקוביות


1/2 כוס שמנת מתוקה


1/2 כפית תמצית וניל


1/4 כפית מלח


שקדים מולבנים לקישוט (אופציונאלי)




הכנה:
1. לרוטב הקרמל: ממיסים במחבת גדולה על אש נמוכה-בינונית סוכר חום וחמאה, תוך כדי עירבוב, עד שהתערובת מסמיכה (כ-5 דקות). מוסיפים בהדרגה שמנת מתוקה ותמצית וניל, מביאים לרתיחה על אש גבוהה לדקה ומסירים מהאש. בוחשים פנימה מלח ומערבבים.



2. להכנת הבסיס: מקציפים יחד חמאה וסוכר במיקסר עם וו גיטרה, עד שהתערובת מבהירה. מוסיפים חלמון ומערבבים. מוסיפים קמח ומעבדים רק עד שנוצר בצק. מגלגלים לכדור, שמים בניילון נצמד ומניחים במקרר לשעה.



3. מדליקים תנור ל-160 מעלות. לאחר שהבצק התקרר, מרדדים אותו לעיגול ומניחים בתבנית / מצמידים אותו לתחתית התבנית עם הידיים. אופים בתנור ל-10 דקות ומניחים בצד.



4. מכינים את מלית הגבינה: טורפים גבינה לבנה, ביצים, סוכר ותמצית וניל עד שהסוכר נמס. מוסיפים קורנפלור וקמח ומערבבים עד שאין גושים בתערובת.



5. יוצקים מעל הבצק האפוי 3-4 כפות מרוטב הקרמל במקומות שונים. יוצקים מעל את מלית הגבינה. מכניסים לתנור ואופים כ-45 דקות, עד שהמלית יציבה וקצוות העוגה מזהיבים. משאירים בתנור הכבוי עד להצטננות.



6. יוצקים מעל העוגה את רוטב הקרמל (במידה והוא מתמצק מעט, שמים אותו מעט שוב על האש עד שנהיה נוזלי שוב). מקשטים אם רוצים. שומרים במקרר.