העיתונאית קרן נויבך מצטרפת לגל היוצאים מהארון בעקבות פיגוע הדקירה שאירע ביום חמישי האחרון במהלך מצעד הגאווה בירושלים וחשפה כי "מרבית חיי היו לי בני זוג גברים. כשיצאתי עם בחורה, הבנתי לראשונה איך כל העולם נראה אחרת מהזווית הזו. איך זה נראה כשאת לא רואה זוגות של נשים בסדרות סתם בטלוויזיה, שכשאת הולכת עם בת זוג יד ביד ברחוב מסתכלים עלייך אחרת, שכשאת מספרת לחברים או להורים על זה שיש לך "חברה", הם אופס, לרגע, לא ממש יודעים מה להגיד. והאמת, לרובם היה הרבה יותר קל כשהיה לי שוב "חבר"".



"אני ממש לא יודעת אם יש לי זכות להגדיר את עצמי חלק מהקהילה הלהט"בית", כתבה נויבך בעמוד הפייסבוק האישי שלה, "ולו רק בגלל שלא חוויתי אפליה על הרקע הזה ולא נטלתי חלק במאבקים הקשים לשוויון הזכויות שהתנהלו כאן ב40 השנים האחרונות. אבל אני גם יודעת ובעיקר מרגישה, שהערב במיוחד, אני ממש גאה ושמחה, להגדיר את עצמי חלק מהקהילה הזו".

"אחד הדברים שאפשר לשמוע מהנאורים לכאורה בעניינם של להט"בים יהיה משהו בסגנון, "ממש לא מעניין אותי מה אתם עושים בחדר המיטות שלכם, כל עוד אני לא צריך לראות את זה מול העיניים שלי". אז תעצרו לרגע ותחשבו מה אנחנו רואים כל הזמן מול העינים שלנו. זוגות, זוגות. בן ובת, בת ובן", הוסיפה מגישת הרדיו ברשת ב', "הולכים ברחוב יד ביד, חבוקים, מתנשקים. מפגינים את החיבה והאהבה שהם מרגישים זה כלפי זו. הכי טבעי. אז ככה בדיוק רוצה זוג של נשים להרגיש כשהן הולכות ברחוב וככה בדיוק רוצה להרגיש זוג של גברים. הם לא "דוחפים" לאף אחד שום דבר מול העיניים. הם פשוט חיים את החיים שלהם. הם עושים את מה לזוג סטרייטי הוא מובן מאליו".
 
"די לשנאת האחר. די לאי קבלת השונה. כולנו בני אדם. שבאים בכל הצורות והנטיות והצבעים והקולות. קבלו את כולם. את כולנו", ביקשה נויבך והוסיפה: "ההורים שלי הם אהובים ונפלאים. הם תמיד קיבלו אותי ואת כל מה שעשיתי. כל מה שאני ומה שאני עושה ואומרת, זה בזכותם" וכי "חברה טובה ואהובה אמרה לי עכשיו, "את אמיצה". והבנתי, שכל עוד לכתוב פוסט כזה מובן מאליו ופשוט, נחשב אומץ, יש לנו עוד כל כך הרבה עבודה".

"ועוד תוספת", סיכמה המגישה והעיתונאית, "החשיפה האישית היא לא דבר שבא לי בקלות. בכל נושא. הרבה יותר קל לי לכתוב פוסטים מנומקים על הגז או על מצוקת עובדי הקבלן. אבל יש רגעים שבהם האישי הוא הכי פוליטי ובהם את/ה חייב /ת לדבר והיום הזה, הוא כזה. זהו".

 

אחד הדברים שאפשר לשמוע מהנאורים לכאורה בעניינם של להט"בים יהיה משהו בסגנון, "ממש לא מעניין אותי מה אתם עושים בחדר המיטו...

Posted by Keren Neubach on Saturday, August 1, 2015