השיר "שיר לשירה" קיבל השבוע משמעות מצמררת עם הירצחה של שירה בנקי בת ה-16, שנדקרה למוות במהלך מצעד הגאווה. ביצועו של השיר, על ידי קורין אלאל במהלך העצרת לזכרה של שירה, ריגש רבים.



עכשיו התייחסה ה-שירה "המקורית", הבמאית והשחקנית שירה גפן, בתו של מחבר השיר המשורר יהונתן גפן, למשמעות החדשה שקיבל. "אבי כתב אותו עלי, אבל הוא גם לא שלו. כמו כל שיר הוא שייך למי שמאזין לו. מבחינתי הוא תמיד היה שיר נוגה של מבוגר המחפש נחמה בעיניי בתו שזרועותיה קטנות מדי בכדי לחבק את כל פחדיו, אבל גם אור מצאתי בו ותום ואהבה, ואמונה שאבי ידאג לעתיד טוב יותר עבורי, וישמור עלי תמיד. אתמול כבתה הנחמה שבשיר ונותר עצב. איך אב יכול להבטיח לילדתו עתיד טוב יותר, אם בהווה היא נרצחת בדם קר באמצע הרחוב, לאור היום". 




 



גפן עקצה את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, וציינה כי כואב לה לראות חלקים מהשיר משמשים לתפיסות עולם בהן היא לא מאמינה:  "יש הבדל בין לשמוע את קורין אלאל בקולה הסדוק שחציו חיוך וחציו בכי שרה ״עולם חדש וטוב אני אתן לך״ לבין לראות את מילות השיר מתנוססות על קיר הפייסבוק של נפתלי בנט. לאיזה עולם חדש וטוב הוא מתכוון? לעולם שבו זוג להט״בים אינם נחשבים משפחה? עולם בו דם של פלשתינאים זול יותר מדם של יהודים? עולם שהביא לרמה הקיצונית ביותר את השנאה לכל מה שאחר ממך? האם לא זה העולם שהכשיר את שני הפיגועים האחרונים?" .


 
 

״שיר לשירה״ הוא לא שיר שלי. אבי כתב אותו עלי, אבל הוא גם לא שלו. כמו כל שיר הוא שייך למי שמאזין לו. מבחינתי הוא תמיד היה...

Posted by Shira Geffen on Monday, August 3, 2015